  • Data: 2012-04-12 20:44:43
    Temat: Re: Karta od 10 PLN
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 12 Apr 2012, maruda wrote:

    > Przytoczę po raz nie-wiem-który: Przez akceptację płaćkartą sklepikarz ma
    > większy obrót, bo motłoch nie widzi, że z portfela ubywa, gdy płaci kartą.
    > To jest clou. Dzięki temu motłoch kupuje o wiele więcej niż by zamierzał
    > i sklepikarzowi się to opłaca.

    Ale ja nie o tym - a o tym że "za karę" trzeba wtedy drobne zakupy
    robić karta :]

    > ... ale wolno jawnie udzielać rabatu za płatność gotówką. Niby dlaczego nie?
    > No i gonisz w piętkę, Panie Gotfryd...

    Nie gonię, bo sam wybieram takich sprzedawców :> (sprawdzić w archiwach
    z ładnych paru lat), co jednak skutkuje problemami technicznymi,
    od cenników poczynajac a na "próbach oporu" kończac (.prawo, AFAIR
    kiedys uwaga Roberta, wyciagniecie karty *po podaniu ceny*
    i temu podobne manewry).

    > Przyznam, że ja też nie rozumiem.

    Taki szyld daje znacznie mniej "danych osobowych", niż to co wynika
    z zakupów karta, jesli istotna większosc (zakupów) jest tak robiona,
    tak zwyczajnie.

    pzdr, Gotfryd