  • 1. Data: 2003-04-22 06:50:10
    Temat: Karta na wakacje w Europie
    Od: "Dave" <w...@o...pl>

    Wiadomo ze w Europie najlepiej byloby podrozowac z karta MC/Maestro.
    Poniewaz zaden polski bank nie kwapi sie do wydawania takich kart podpietych
    do rachunku w Euro (nie mowcie o citi z jego przewalutowaniem transakcji
    bezgotowkowych) to moze istnieje mozliwosc otwarcia rachunku w krajach
    eurolandu (np. w Niemczech) i otrzymania do niego karty Maestro albo jeszcze
    lepiej Mastercad (moze byc debetowa). Najlepiej gdyby dalo sie otworzyc taki
    rachunek zdalnie - np. przez Internet. Czy ktos zna taka mozliwosc i moglby
    podac jakies informacje na ten temat ?

    D.

  • 2. Data: 2003-04-22 15:08:49
    Temat: Re: Karta na wakacje w Europie
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

    Użytkownik "Dave" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Wiadomo ze w Europie najlepiej byloby podrozowac z karta MC/Maestro.

    Komu wiadomo, temu wiadomo...
    Na pewno dobrze byloby podrozowac z karta korzystnie rozliczana.

    > Poniewaz zaden polski bank nie kwapi sie do wydawania takich kart
    podpietych
    > do rachunku w Euro

    Jesli ma byc podpieta do rachunku w EUR to co za roznica Visa czy MC ?

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 3. Data: 2003-04-22 17:44:34
    Temat: Odp: Karta na wakacje w Europie
    Od: "corner" <c...@i...pl>

    Użytkownik Slawek Kos <s...@p...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b83t07$8um$...@a...news.tpi.pl...

    > Jesli ma byc podpieta do rachunku w EUR to co za roznica Visa czy MC ?

    MasterCard _zazwyczaj_ w takim wypadku nic nie przeliczy, Visa _zazwyczaj_
    przeliczy na USD a później na Euro. Ale zależy od karty - są MC przeliczane
    przez USD i Visy przez Euro...

  • 4. Data: 2003-04-23 06:48:41
    Od: "Dave" <w...@o...pl>

    Slawek Kos wrote:
    > Użytkownik "Dave" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Komu wiadomo, temu wiadomo...
    > Na pewno dobrze byloby podrozowac z karta korzystnie rozliczana.

    kart Visa rozliczanych przez Euro jest zbyt malo zeby w ogole o nich
    wspominac. A i tak w takim przypadku raczej Visa przeliczy Euro na dolary a
    pozniej bank te dolary przeliczy na euro...

    > Jesli ma byc podpieta do rachunku w EUR to co za roznica Visa czy MC ?

    Visa przewaznie przeliczy transakcje w Euro na dolary. Mnie taka opcja nie
    interesuje.

    D.

  • 5. Data: 2003-04-23 10:35:03
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@REMOVE_THIS.krak.eu.org>

    Dave <w...@o...pl> napisał w

    > kart Visa rozliczanych przez Euro jest zbyt malo zeby w ogole o nich
    > wspominac.

    Powiedzmy sobie szczerze, że AFAIK żaden bank w Polsce nie udostępnia
    takiej karty.

    --
    Pozdrowienia

    Krzysztof K. Maj
    (Uwaga na pułapkę w adresie!)

  • 6. Data: 2003-04-23 10:43:20
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

> [...]
    > wspominac. A i tak w takim przypadku raczej Visa przeliczy Euro na dolary
    > pozniej bank te dolary przeliczy na euro...

    Kart Visa (Electron) rozliczanych bez posrednictwa EUR jest najwiecej w
    Polsce...;-)

    > Visa przewaznie przeliczy transakcje w Euro na dolary. Mnie taka opcja nie
    > interesuje.

    Kogo obchodzi Visa? klient rozlicza sie z bankiem i liczy sie umowa a nie
    jakas Visa. Ale tu nie ma oczym bic piany, skoro nie ma takiej karty i nie
    ma w zwiazku z tym warunkow jej rozliczania.

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 7. Data: 2003-04-23 11:00:00
    Od: "Dave" <w...@o...pl>

    Slawek Kos wrote:

    > Kogo obchodzi Visa? klient rozlicza sie z bankiem i liczy sie umowa a
    > nie jakas Visa. Ale tu nie ma oczym bic piany, skoro nie ma takiej
    > karty i nie ma w zwiazku z tym warunkow jej rozliczania.

    dlatego mnie nie interesuje uboga oferta polskich bankow ale pytam o
    mozliwosci wyrobienia sobie takiej karty za granica. Moze byc zwykle Maestro
    do konta w Euro.

    D.

  • 8. Data: 2003-04-23 12:21:30
    Od: "Jakub Borkowski" <k...@p...onet.pl>

    > dlatego mnie nie interesuje uboga oferta polskich bankow ale pytam o
    > mozliwosci wyrobienia sobie takiej karty za granica. Moze byc zwykle
    Maestro
    > do konta w Euro.

    moze finska nordea?
    VE za darmo (rozliczana w eur), bankomaty w calej skandynawii za darmo,
    pelen dostep przez www, dla studentow prowadzenie za darmo, normalna vise
    lub master carda mozna dostac po 3 miechac prowadzenia konta , min. limit na
    vise 800 eur, na mastera 1000 eur.
    korzystam z tego konta i kart prawie rok i wszystko okej bez zadnych pulapek
    ( aha konto mozna otworzyc elektronicznie, przefaksowujac ksero paszportu i
    takie tam)
    pzdr
    kuba

  • 9. Data: 2003-04-23 13:24:10
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    > Visa przewaznie przeliczy transakcje w Euro na dolary. Mnie taka opcja nie
    > interesuje.

    Wcale nie. Jesli bank ma z VI/MC ustalona walute rozliczeniowa Euro, to nie
    bedzie dodatkowych przewalutowan w eurolandzie.

  • 10. Data: 2003-04-24 17:00:47
    Temat: Re: Odp: Karta na wakacje w Europie
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "corner" <c...@i...pl> writes:

    > MasterCard _zazwyczaj_ w takim wypadku nic nie przeliczy, Visa _zazwyczaj_
    > przeliczy na USD a później na Euro. Ale zależy od karty - są MC przeliczane
    > przez USD i Visy przez Euro...

    Jak karta podpieta do rachunku w walucie transakcji moze "cos przeliczac"?
    Tylko gdzie mozna podpiac VC albo MC do rachunku w euro (mysle jednak,
    ze da sie znalezc)?
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator