  • 61. Data: 2004-02-18 12:56:43
    Temat: Re: Karta kredytowa - nie mila niespodzianka.
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Jacek Marek" <n...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:c0vla4$5bj$1@diplo.bci.pl...
    > chodzi. A o to że ktokolwiek mógł urzyć nieaktywowanej karty która
    przeszła
    > zwykłym listem, i narobić dowolnego debetu. Żebyś widział ten opad szczęki
    > banku i nie dowierzanie. Dopiero jak dałem kwitek z maszyny to powoli
    > zaczeli rozumieć że to się _stało_ że tak się da!, potem telefony do
    centrum
    > autoryzacji i tam też nie wierzyli...

    Aż nie chce mi się wierzyć, żeby w BPH byli sami idioci, którzy nie wiedzą,
    że KK można płacić dowoli w żelazku, a nawet w POSach może nie być
    autoryzacji i też niczego nie trzeba aktywować.

    Jeśli tak, to jeszcze bardziej bank pogrąża, bo zrobił akcję, której skutków
    w ogóle nie zna.

    Ciekawe ile popłyną na manewrach w stylu: dostał gość kartę, pojechał do
    sklepu z żelazkiem, zrobił zakupy, a potem złożył reklamację, że żadnej
    karty nie dostał, więc nie rozumie dlaczego go obciążają :-/

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 62. Data: 2004-02-18 12:58:53
    Od: RAdek <r...@w...emarketing.pl>

    CZeść

    Dnia 18 lutego 2004 w pewnym liście napisane było:

    > Użytkownik "RAdek" <r...@w...emarketing.pl> napisał w wiadomości
    l...

    > Na powyzsze pytania - jest cos takiego jak Floor Limit.

    Nie do końca wiem co to znaczy ale domyślam się, że małe kwoty idą na
    słowo honoru?

    --
    Pozdrawiam RAdek

    hasło na dziś:
    Dobry programista wiesza się wraz ze swoim programem.

  • 63. Data: 2004-02-18 13:04:14
    Od: "Jacek Marek" <n...@i...pl>

    Tomasz Waszczynski wrote:
> [...]
    > wiedzą, że KK można płacić dowoli w żelazku, a nawet w POSach może
    > nie być autoryzacji i też niczego nie trzeba aktywować.
    [ciach]
    Sprostowanie - karta tylko do urzytu elektronicznego, aż tak naiwni oni nie
    są.

    JM

  • 64. Data: 2004-02-18 13:12:27
    Od: "Andrzej Boloczko" <a...@i...pl>

    "KK" <n...@n...com> wrote in message

    > Niekonicznie. Przecież nie wiemy co się tak naprawdę do końca wydarzyło.
    > Kolega Marek opisał tylko to jak już dostał kartę. A jak ją w takim razie
    > zamówił? Niech napisze więcej o tym. Po drugie - CO pisało na karcie i
    > liście, który z nią przyszedł?
    > Bez odpowiedzi wiem, że na karcie pisze, że jest ona własnością banku. A
    na
    > liście pisało, że ma się zgłosić do banku. Dalej mamy problem co powinno
    się
    > zrobić? Ja za bardzo nie mam...

    wcale nie zamowil, do mnie rowniez przyszla taka karta (Visa) pewnie
    dlatego, ze mam u nich kredyt hipoteczny (bo nic wiecej mnie z nimi nie
    laczy)
    Pozdrawiam
    Andrzej B

  • 65. Data: 2004-02-18 13:13:25
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    > Sprostowanie - karta tylko do urzytu elektronicznego, aż tak naiwni oni
    nie
    > są.

    Skoro była to karta do uzytku elektronicznego to pierwsza transakcja nie
    powinna dojsc do skutku. Karty tegi typu nie maja floor limitu.

    --
    JaKi

  • 66. Data: 2004-02-18 13:13:30
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Wed, 18 Feb 2004 13:20:08 +0100, w <c0vla4$5bj$1@diplo.bci.pl>, "Jacek Marek"
    <n...@i...pl> napisał(-a):

    > Zrezygnowałem z karty bo można nią płacić w Internecie.

    ROOOOOTFL. A ty czego oczekiwałeś?
    No i to chyba dobrze?

  • 67. Data: 2004-02-18 13:23:14
    Od: "Jacek Marek" <n...@i...pl>

    Radosław Popławski wrote:

    > ROOOOOTFL. A ty czego oczekiwałeś?
    Że nie bedzie nią moożna płacić w Internecie, lub da się tą funkcję
    wyłączyć/zablokować - nie da się. Proste?
    Np. BPH ma w ofercie kartę wabi się "Bursztynowa" ma to co i tamta ale z
    wykastrowanym internetem.
    > No i to chyba dobrze?
    Że można płacić kredytową w Internecie? Czy ja jestem samobójcą? /pytanie
    retoryczne/

    JM

  • 68. Data: 2004-02-18 13:47:12
    Od: "Artur Czeczko" <n...@e...one.pl>

    > Witam,
    > Opowiem co mnie spotkało:
    > Otrzymałem zwykłym listem karte kredytową limit 3500 zł wraz z pismem jaki
    > to ze mnie dobry klient i abym przyszedł do oddziału... A ja zamiast iść
    do
    > oddziału poszedłem do sklepu i na w.w. kartę zrobiłem zakup na 20 zł.
    [...]
    > 1. Nie mam umowy z bankiem na tą kartę jak/czy da się na banku wymusić aby
    > przeprosili mnie za zaistniałą sytuację, zapomnieli o tych 20 zł + kara i
    > może jakiś firmowy długopis dali?
    [...]

    Idąc ulicą, znalazłem kartę. Poszedłem do sklepu i zrobiłem zakupy
    na 20 zł. Wolno mi było tak zrobić, czy nie? Czy ktoś mnie może
    za to ukarać? Przecież nie podpisywałem z bankiem umowy,
    że nie będę używał tej karty, więc na jakiej podstawie?

    > 2. Czy mam poprosić o anulowanie kary, zpłacić 20 zł, i cieszyć się że nie
    > pójdę do więzienia?

    Teoretycznie właśnie tak - użyłeś karty, której nie miałeś prawa użyć.
    Nie zmienia to faktu, że to straszny obciach, że bank wysyła pocztą
    prawie aktywne karty. Ale chyba głównie na własne ryzyko.
    Gdybyś się nie przyznał, że to Ty zrobiłeś te zakupy i gdyby Ci tego
    nie udowodniono (podpis!), to bank by nie miał prawdopodobnie
    żadnych podstaw do tego, żeby obciążać Twoje konto.
    Ale jak już się przyznałeś...

    W każdym razie coraz poważniej myślę o ewakuowaniu się z tego
    banku (mam tam konto od prawie 6 lat).

    Pozdrawiam,
    Artur

  • 69. Data: 2004-02-18 13:59:20
    Od: sebol <l...@s...pl>

    JaKi wrote:

    > 1. Zostales poproszony o zgloszenei sie do banku - nie zrobiles tego
    > 2. Zrobiles zakupy
    > 3. Masz pretensje o kare i chcesz aby Ci anulowali kwote zakupu.
    > 4. Z choinki sie urwales? Zaplacic kare i zadluzenie - IMHO nalezy ponosic
    > do konca odpowiedzialnosc za swoje poczynania.

    a na jakiej podstawie ma niby jakas kare placic? he?!

    --
    l...@s...pl

  • 70. Data: 2004-02-18 13:59:22
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Wed, 18 Feb 2004 14:23:14 +0100, w <c0vp0e$6t6$1@diplo.bci.pl>, "Jacek Marek"
    <n...@i...pl> napisał(-a):

    > Że można płacić kredytową w Internecie? Czy ja jestem samobójcą? /pytanie
    > retoryczne/

    HAHA, bo "panie kto to widział by płacić plastikiem, to musi być jakieś
    oszustwo".

    Chociaż faktycznie, jak nie znasz pojęcia (ewentualnej) reklamacji to może to
    być faktycznie dla ciebie śmiertelne niebezpieczeństwo ;).

    Może w ogóle nie powinieneś mieć karty? Możliwość wykonania transakcji przez
    internet to akurat jedno z najmnijeszych niebezpieczeństw, a ty wyglądasz na
    kogoś kto w ogóle nie ma pojęcia o kartach?