  • 1. Data: 2007-02-12 10:25:08
    Temat: Karta kredytowa (mbank)
    Od: "F.T." <f...@p...onet.pl>

    Witam serdecznie
    mBank chce mnie uraczyć karta kredytową i w związku z tym mam kilka pytań
    gdyby ktoś chciał mi podpowiedzieć to byłbym wdzięczny

    Czy warto w ogóle brać kartę kredytową?
    Zawsze uzywałem gotówki, mam jakieś karty do bankomatu ale tylko do wypłaty
    gotówki
    VISA ELECTRON nigdy nie miałem kredytowej.
    Przeczytałem na styronie mBanku że oprocentowanie jest 19% rocznie ale że do
    54 dni nie jest to oprocentowane. Czy oznacza to że jak zrobie zakupy to jak
    zapłace na karte wykorzystaną kwotę to nie naliczą od tej kwoty odsetek?
    Dobrze myślę?

    Tak się zastanawiam nad tą kartą gdyż dali mi limit 10000 za podpis i pewnie
    nikt mi takiego limitu długo nie zaproponuje stad moje zastanowienia. Mam
    obawy czy ktoś obcy zamiast mnie z tego limitu nie skorzysta (kradzież itp)
    ale pomyślałem że można ustawiać limity operacji więc jak jej nie będe
    używał ustawię limit 0 zł czy tam jakiś minimalny i karta będzie leżała bez
    obaw) a w przypadku gdyby bya potrzebna zwiększę limit i skorzystam po czym
    znów będzie leżała w szafie.
    Czy warto skorzystać z tej propozycji banku i wziąć kartę? Jak sądzicie?
    Z góry dziękuję za uwagi
    Grzes

  • 2. Data: 2007-02-12 10:41:19
    Temat: Re: Karta kredytowa (mbank)
    Od: Jacek Popławski <j...@i...pl>

    F.T. napisał(a):
> [...]
    > zapłace na karte wykorzystaną kwotę to nie naliczą od tej kwoty odsetek?

    Korzystam od około pół roku, nie naliczają opłat dopóki spłacasz pełny
    kredyt w terminie. Termin wynosi _maksymalnie_ 30 dni plus 24 co daje
    54. Czasami jest to dużo mniej. Raz do roku będzie chyba opłata za kartę.

  • 3. Data: 2007-02-12 10:43:35
    Od: "F.T." <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek Popławski" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Korzystam od około pół roku, nie naliczają opłat dopóki spłacasz pełny
    > kredyt w terminie. Termin wynosi _maksymalnie_ 30 dni plus 24 co daje 54.
    > Czasami jest to dużo mniej. Raz do roku będzie chyba opłata za kartę.

    Czy na coś nalezy uważać korzytsając z takiej karty?
    Jak ktoś może ja skopiować?
    Czy znająć sam nr na karcie może robić ktoś zakupy w necie?

  • 4. Data: 2007-02-12 10:46:01
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Mon, 12 Feb 2007 11:25:08 +0100, "F.T." <f...@p...onet.pl>
    wrote:

    >Czy warto w ogóle brać kartę kredytową?
    No to sam musisz wiedzieć. Nie ma nic za darmo.

> [...]
    >zapłace na karte wykorzystaną kwotę to nie naliczą od tej kwoty odsetek?

    Dobrze myslisz. Ale jeśli nie zapłacisz w całości, to idą odsetki od
    wszystkiego, a nei tylko od niespłaconej kwoty.
    Lepiej sobie zapamiętać to tak:

    Bank nalicza odsetki od salda zadłużenia za każdy dzień. Jeśli
    zapłacisz wszystko w terminie, to bank anuluje odsetki.

    >Czy warto skorzystać z tej propozycji banku i wziąć kartę? Jak sądzicie?

    Zastanów się po co Ci karta taka. I jeszcze jedno - bezpieczniej mieć
    kartę w innym banku niż masz konto.
    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/

  • 5. Data: 2007-02-12 11:03:47
    Od: "F.T." <f...@p...onet.pl>

    > No to sam musisz wiedzieć. Nie ma nic za darmo.

    Tu sobie pomyślałem że taka karta mogłaby być taka awaryjną gotówką
    Zawsze używam gotówki i tak wolę ale np gdyby coś się stało za granicą na
    wycieczce itp
    to zawsze miałbym te pieniadzę z karty jako takie zabezpieczenie tak to
    widzę

    > Dobrze myslisz. Ale jeśli nie zapłacisz w całości, to idą odsetki od
    > wszystkiego, a nei tylko od niespłaconej kwoty.
    > Lepiej sobie zapamiętać to tak:

    Czyli jeśli się zmieszczę w tych 54 dniach to zapłacę tylko tyle ile
    wydałem?

    > Zastanów się po co Ci karta taka. I jeszcze jedno - bezpieczniej mieć
    > kartę w innym banku niż masz konto.

    Pomyślałem że to może okazja (może się mylę ) że daja mi taki limit
    jak czytam na grupie tu że jak ktoś chce kartę kredytową to bank żąda
    papierów itp itd i zarobki
    i dają ostatecznie 1000-2000
    A tu mBank roponuje bez żadnych dokumentów 10.000 dlatego się zastanawiam
    czy jej nie trzymać na wszelki wypadek
    Czy ktoś wie jaki jest koszt opłaty za wydanie i później rocznej
    Na stronie mBanku znalazłem info że karty Visa Classic (wypukła) koszt
    wydania od 38 zł od 1200-20000
    więc pewnie za 10.000 to więcej pewnie niż 38 tylko ciekawe ile?

  • 6. Data: 2007-02-12 11:07:33
    Od: Jacek Popławski <j...@i...pl>

    F.T. napisał(a):
    > Czy na coś nalezy uważać korzytsając z takiej karty?
    > Jak ktoś może ja skopiować?
    > Czy znająć sam nr na karcie może robić ktoś zakupy w necie?

    Pytałem o to samo parę miesięcy temu, znajdź w archiwum.

  • 7. Data: 2007-02-12 11:07:44
    Od: RobertS <r...@x...pl>

> [...]
    > wycieczce itp
    > to zawsze miałbym te pieniadzę z karty jako takie zabezpieczenie tak to

    jezeli nie masz zamiaru korzystac z kk to jej nie bierz, kk nie sluzy do
    wyplacania kasy z bankomatu tylko do platnosci bezgotowkowych...
    skoro preferujesz gotowke to kk bedzie niepotrzebnym wydatkiem

    RS

  • 8. Data: 2007-02-12 11:08:37
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Mon, 12 Feb 2007 11:43:35 +0100, "F.T." <f...@p...onet.pl>
    wrote:

    >Czy na coś nalezy uważać korzytsając z takiej karty?
    >Jak ktoś może ja skopiować?

    Normalnie - tak jak każdą inną.

    >Czy znająć sam nr na karcie może robić ktoś zakupy w necie?

    Nie, numer i datę ważności.

    I teraz jest clou - taka transakcja według regulaminu Visa Int. jest
    na ryzyko sprzedającego, czyli w skrócie - Ty mówisz 'nie moja' i bank
    robi chargeback,a sprzedawca sam dochodzi należności.
    Tyle, że banki nie zawsze o tym wiedzą.
    Na pewno wie o tym Citibank, jak to wygląda w przypadku BRE to nie
    wiem. Może zapytaj się banku, najlepiej na piśmie?

  • 9. Data: 2007-02-12 11:15:06
    Od: gornik <g...@g...w.pl>

    Osoba zwana "F.T." <f...@p...onet.pl> napisała:

    >Czyli jeśli się zmieszczę w tych 54 dniach to zapłacę tylko tyle ile
    >wydałem?

    Dokładnie to jeśli zapłacisz do dnia podanego na wyciągu: raz w miesiącu
    (w określony dzień miesiąca) generowny jest wyciąg transakcji z karty.
    Jeśli całe zadłużenie z wyciągu spłacisz w ciągu 24 dni od końca okresu
    rozliczeniowego (na wyciągu masz podaną tą datę) to nie płacisz żadnych
    odsetek.

> [...]
    >wydania od 38 zł od 1200-20000
    >więc pewnie za 10.000 to więcej pewnie niż 38 tylko ciekawe ile?

    Gdzie Ty coś takiego znalazłeś???
    Koszt karty, niezależnie od limitu, jest 38 rocznie. Jeśli w ciągu roku
    wykonasz transakcje za kwotę co najmniej 18000 (średnio 1500 miesięcznie),
    to opłata za kartę jest zwracana.
    Górnik | "Więc kimże w końcu jesteś ?
    mail-to(rot13): | - Jam częścią tej siły
    a...@r...bet | która wiecznie zła pragnąc
    www.eridanus.org | wiecznie czyni dobro." (J.W.Goethe "Faust")

  • 10. Data: 2007-02-12 11:16:42
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu F.T. porozsypywal nastepujace haczki:
    > Czy na coś nalezy uważać korzytsając z takiej karty?
    Na pewno na to, na co przy wszysktich innych kartach
    > Jak ktoś może ja skopiować?
    Tak (ale KK rzadko bywaja uzywane w bankomacie a skanowanie w terminalu
    w sklepie nie jest czesto spotykanie)
    > Czy znająć sam nr na karcie może robić ktoś zakupy w necie?
    Zalezy. Ale moze.
    --
    badzio