  • 31. Data: 2007-02-21 23:19:36
    Temat: Re: Karta kredytowa
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Kamil Jońca" <k...@p...onet.pl> wrote in message
    news:slrnetp9ap.3mg.kjonca@bambus.kjonca...

    > Jeśli rozmawiamy o błędzie pracownika banku to *tym bardziej* bank nie
    > powinien mieć w tym wypadku prawa do BTE. A tylko obciążyć swojego
    > pracownika, a ten grzecznie poprosić posiadacza konta.

    Umowy czesto zastrzegaja, ze bank moze dokonac korekty na koncie posiadacza.
    Po takiej korekcie pojawia sie niedozwolony debet.
    Kiedys moj dostawca uslug blednie zaksiegowal wplate na moim koncie. Jak
    rozumiem nie powinien naprawiac bledu tylko obciazyc osobe, ktora popelnila
    blad a mnie poprosic o wplate na konto tego pracownika zeby zrekompensowac
    to co musialby zaplacic operatorowi... A moze tylko banki sa tak
    uprzywilejowane i nie moga dokonywac korekt? ;)
    BTE stawia banki w uprzywilejowanej pozycji, ale jego wprowadzenie mialo na
    celu wzmocnic pozycje bankow przy klientach pokroju profesora L lub posla Ł.
    Chociaz takim i tak udaje sie nie splacac dlugow. Obecnie banki sa juz na
    tyle silne i dojrzale, ze zabezpieczenie w postaci BTE byc moze jest juz
    zbyteczne, ale ciagle prawo zezwala na ich stosowanie. Nie ma wiec powodu
    zeby bank mial z niego zrezygnowac. Nalezy pamietac, ze BTE upraszcza sprawe
    tylko w pierwszej fazie rozpoczecia procedury egzekucyjnej. Jesli klient
    zlozy protest dalszy ciag procesu jest prowadzony na zasadach ogolnych.

    > Wogóle uważam, że BTE jest niesprawiedliwym przywilejem banków, a
    > prawodawca zamiast konserowować ten komunistyczny (tak, tak) twór
    > powinien się skupić raczej na sprawnym sądownictwie i wspomaganiu
    > egzekucji. Wtedy żadne BTE nie byłoby potrzebne.

    Za komuny to byl 1 bank, a w zasadzie 2, ale jeden sluzyl tylko do obslugi
    transakcji zagranicznych.

    MK