  • 1. Data: 2007-02-14 17:42:47
    Temat: chargeback - czy wszedzie tak samo?
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    dawno dawno temu obciazono mi rachunek karty transakcja, ktorej nie
    wykonalem, zglosilem reklamacje, bank (Multi) przeslal mi papier, ktory
    musialem podpisac i im odeslac, a po kilku tygodniach uznano mi rachunek
    sporna kwota...

    tym razem podobna sytuacja (Citi): platnosc za hotel na Lotwie, jedno
    obciazenie ok, ale przy okazji pojawily sie tam jeszcze dwa inne (na
    niewielkie kwoty), ktorych tam byc nie powinno...i znowu reklamacja, a
    bank przesle formularze do podpisania

    i teraz pytanie:
    czy ww. procedura to standard (bank wysyla papiery do podpisu)? jezeli
    ktos reklamowal transakcje w innym banku to czy wygladalo to tak samo?

    pozdr.
    RobertS

    p.s.
    przy okazji przestrzegam, placenie kk Citi w walucie innej niz euro moze
    spowodowac małą palpitację serca!

    1 łat łotewski w kantorze to 5,50zl przy platnosci citkiem 5,87zl za 1
    łat!!! prawie 7% wiecej, dobrze ze wydatek byl sluzbowy...

  • 2. Data: 2007-02-14 18:59:00
    Temat: Re: chargeback - czy wszedzie tak samo?
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    RobertS napisał(a):
    > p.s.
    > przy okazji przestrzegam, placenie kk Citi w walucie innej niz euro moze
    > spowodowac małą palpitację serca!

    A ja mam klopoty z placeniem online KK Citi. Sklep w Australi. Ktos tez
    ma cos takiego ?

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 3. Data: 2007-02-14 19:12:12
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    > A ja mam klopoty z placeniem online KK Citi. Sklep w Australi. Ktos tez
    > ma cos takiego ?

    w sklepach w RP spokojnie przechodzi, płaciłem nią też na amazon.com i w
    Hong Kongu...Australii nie testowałem

    ale lepiej użyj innej kk, kurs po jakim policzą Ci dolar australijski na
    pewno zszokuje

    najlepsza do płatności w necie w dziwnych walutach była kk ING

  • 4. Data: 2007-02-14 19:24:34
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    RobertS napisał(a):
    > w sklepach w RP spokojnie przechodzi, płaciłem nią też na amazon.com i w
    > Hong Kongu...Australii nie testowałem

    Australia ma najlepsze ceny :)

    > ale lepiej użyj innej kk, kurs po jakim policzą Ci dolar australijski na
    > pewno zszokuje

    Ogolnie ta dziala mi tam tylko KK Multi i faktycznie przeliczenia sa
    slabe. Na mBankowej bylo znacznie lepiej.

    > najlepsza do płatności w necie w dziwnych walutach była kk ING

    Jakas konkretna czy dowolna ? Bo ja robie duzo zakupow na niewielkie
    kwoty (100-300 PLN) wiec starczy mi niewielki limit. A daja tam 2000 na
    dowod (podobno).

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 5. Data: 2007-02-14 19:32:32
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    RobertS napisał(a):
    > a co tam kupujesz? mnie perfum z Hong Kongu przeslali bez kosztow i byl
    > tanszy niz w polskim sklepie internetowym (liczyli sobie za wysylke)

    Gry, filmy, sprzety.

    > mialem MC ING (taka zupelnie zwykla) i przelicznik naprawde rewelacyjny,
    > bez kosztow i ceregieli mozesz wymienic inna karte na kk ING,
    > ja wymienialem na nia kk z Multi...problem pojawil sie wtedy kiedy
    > mialem im podac nr rachunku kk (w Multi kk mialem przypieta do Multikonta),
    > ale splacili mi karte przelewajac kase na Multikonto

    Ja karty Multi nie oddam jednak. Mialem ja zamieniac na mBank ale jednak
    nie chce. Poza tym tak jak pisalem, karte z limitek 2000 daja w ING
    podobno na dowod, a taki limit do zakupu mi wystarczy. Tylko jak wyglada
    w ING podglad online ? Jakos sensownie (w sensie czy w ogole jest) ? Bo
    wiem, ze kiedys trzeba bylo jakos podpinac KK do OKO itp.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 6. Data: 2007-02-14 19:34:49
    Od: RobertS <r...@x...pl>

  • 7. Data: 2007-02-14 19:49:02
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    > Gry, filmy, sprzety.
    a jak z clem? podaj mi namiary na ten sklep...w amazon.com niewiele
    mozna kupic, wiekszosci towarow do RP nie chca wyslac ;-(

    > Tylko jak wyglada
    > w ING podglad online ? Jakos sensownie (w sensie czy w ogole jest) ? Bo
    > wiem, ze kiedys trzeba bylo jakos podpinac KK do OKO itp.

    podglad jest chociaz dosc mizerny, raczej cos a la Citi niz mBank

  • 8. Data: 2007-02-14 19:55:06
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    RobertS napisał(a):
    > a jak z clem? podaj mi namiary na ten sklep...w amazon.com niewiele
    > mozna kupic, wiekszosci towarow do RP nie chca wyslac ;-(

    Sklep sam z siebie oznacza paczki jako gift i zmniejsza ich wartosc.
    Aczkolwiek czasem uda im sie "zapomniec" i wtedy bywa roznie. Zreszta ja
    zamawiam tanie i male rzeczy, co z mocy samego prawa jest zwolnione z cla.

    www.dvdcrave.com

    > podglad jest chociaz dosc mizerny, raczej cos a la Citi niz mBank

    Wazne zeby cos bylo i zebym raz na tydzien sprawdzil czy ktos na moje
    konto nie zrobil jakichs zakupow...

    ps. Wyslalem wniosek o MC ING. Zobaczymy kiedy zadzwonia.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 9. Data: 2007-02-14 19:59:02
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    RobertS napisał(a):

    > i teraz pytanie:
    > czy ww. procedura to standard (bank wysyla papiery do podpisu)? jezeli
    > ktos reklamowal transakcje w innym banku to czy wygladalo to tak samo?

    Nie. Opisywałem tutaj moje przygody z kartą VE Inteligo i transakcją IO
    nie wiadomo gdzie. Sami mnie o tym poinformowali, poprosili o reklamację
    na druku VISA, później o oświadczenie, że nie przekazywałem karty i PINu
    i o potwierdzenie zgłoszenia tego na policję. Gógiel będzie pamiętać.

  • 10. Data: 2007-02-15 01:05:54
    Od: "Piotr" <piotr@centrum_.cz>

    > przy okazji przestrzegam, placenie kk Citi w walucie innej niz euro moze
    > spowodowac małą palpitację serca!

    a ja dodam ze ostatnio kurs Fortisa dla gbp jest skandaliczny...

    Pozdr.,
    Piotr