  • 1. Data: 2002-06-16 18:37:23
    Temat: ?Karta dla córki do Angli?
    Od: "trzesnk" <t...@i...com.pl>

    Poradzcie, prosze, jaka karte moge wyrobic dla corki (14) wyjezdzajacej do
    Anglii na kurs j. angielskiego, tak, zeby mogla jak najkorzystniej
    niewielkie sumy wyplacac w bankomacie i ew. placic za male zakupy? Jak
    rozumiem przy niewielkich sumach prowizja bedzie wazniejsza, a przy
    wiekszych kurs wymiany. Mysle, ze srednio bedzie wyplacac jakies 10-20
    funtow z bankomatu. Karta przyda sie na pozniej w Polsce, wiec bezprowizyjna
    w wielu bankomatach bylaby chyba najlepsza. Kiedys jeden z bankow umozliwial
    wyplate we wszystkich bankomatach w Polsce bez prowizji, ale nie pamietam
    ktory (Fortis?). Czy w bankomatach PKO BP w dalszym ciagu mozna wyplacic
    mniej niz 50PLN?

    Z gory dzieki za podpowiedz.

    Krzysztof.

    P.S. Czy dam rade zalatwic wszystko w tydzien?

  • 2. Data: 2002-06-16 21:26:56
    Temat: Re: ?Karta dla córki do Angli?
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

    Użytkownik trzesnk <t...@i...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:aeilqo$kn8$...@n...onet.pl...
> [...]
    umozliwial
    > wyplate we wszystkich bankomatach w Polsce bez prowizji, ale nie pamietam

    Fortis, ale czy zalatwisz to w tydzien?
    I kursy mial podobno najwyzsze.

    > Czy w bankomatach PKO BP w dalszym ciagu mozna wyplacic
    > mniej niz 50PLN?

    Tak. Min 20zl. 10-zlotowek nie ma.

    > P.S. Czy dam rade zalatwic wszystko w tydzien?

    W tak krotkim czasie to mozesz tylko (IMHO):
    1. Probowac wyrobic druga karte do swojego konta
    2. Dac swoja (lepiej zony ;-)) karte dziecku a sobie wyrobic druga.
    3. Zalozyc Unikonto w Millennium (sobie) - karta po 2 dniach. Na karcie
    kazac wpisac dane dziecka, wplacic ponad 500zl na konto i takie saldo
    utrzymywac to prowadzenie bedzie bezplatne (jesli mniej to 2zl/mc - tez nie
    majatek). Ewentualnie uruchomic Bankolinie, to za 2zl/mc bedziesz
    monitorowal (darmowy nr 0 800) sytuacje na biezaco. Prowizja od wyplat
    3,50zl od wyplaty - niewiele jak na nasze warunki - przy 50L wyplacie to
    jest raptem 1%, wiecej mozna stracic na kursach. Mille ma niezle kursy
    (IMO). Namowic dziecko zeby wyplacalo po 20-40L a rzadziej zamiast 10-20L
    czesciej i bedzie dobrze.

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 3. Data: 2002-06-16 21:29:24
    Od: "Travis" <r...@g...pl>

    Witam

    > P.S. Czy dam rade zalatwic wszystko w tydzien?

    Tak ale trzeba bedzie sie przebic przez biurokracje.
    Jezeli chcesz dostac karte w tydzien to trzeba zaplacic ekstra za karte do
    tego sporo papierkow aby udukomentowac dochody.
    Papietaj ze pomimo udukomentowanych dochodow bank nie musi Ci przyznac
    karty. W kazdym razie powodzenia.

    Pzd Travis

  • 4. Data: 2002-06-16 21:48:41
    Od: "Wilczek" <w...@a...net.pl>

    > Papietaj ze pomimo udukomentowanych dochodow bank nie musi Ci przyznac
    > karty. W kazdym razie powodzenia.

    Co???
    A co to ma byc? Amex Gold albo Visa Platinum ???????

    --
    -=Pozdrowionka=-

    Wilczek
    w...@b...pl
    ICQ: 4017758 <|> GG: 75722

  • 5. Data: 2002-06-16 22:26:23
    Od: "trzesnk" <t...@i...com.pl>

    > A co to ma byc? Amex Gold albo Visa Platinum ???????

    Bron Panie Boze moja corke od takiej pokusy! A mnie od tych pokus
    konsekwencji :)

    Dzieki za rady! Jutro sprobuje Millenium. Jakby Wam cos jeszcze przyszlo do
    glowy, to z gory dziekuje!

    Pzdr,
    Krzysztof

  • 6. Data: 2002-06-17 00:34:00
    Od: "Wilczek" <w...@a...net.pl>

    > Bron Panie Boze moja corke od takiej pokusy! A mnie od tych pokus
    > konsekwencji :)

    Chodzilo mi o to, ze pewnie chodzi o jakiegos Electrona/Maestro
    a takie karty wydaja kazdemu od reki wiec informacje o zarobkach
    byly dobrym zartem :-)

    Jedyny problem na jaki sie natkniesz to czas - pewnie trzeba bedzie
    zaplacic za ekspresowe wydanie karty.

    Chociaz w Citi to pewnie dostaniesz od reki na miejscu.

    --
    -=Pozdrowionka=-

    Wilczek
    w...@b...pl
    ICQ: 4017758 <|> GG: 75722

  • 7. Data: 2002-06-17 04:34:28
    Od: <n...@p...onet.pl>

> [...]
    > zaplacic za ekspresowe wydanie karty.
    >
    > Chociaz w Citi to pewnie dostaniesz od reki na miejscu.

    ale elektronem zapłaci tylko w niektórych sklepach i nie zapłąci na stacjach
    kolejowych. wymagają classic

  • 8. Data: 2002-06-17 05:44:51
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > ale elektronem zapłaci tylko w niektórych sklepach i nie zapłąci na
    stacjach
    > kolejowych. wymagają classic

    1. Dziecko ma 14-lat
    2. Jeli nie zaplaci karta na stacji to wyplaci z bankomatu i zaplaci
    gotowka. Biorac pod uwage punkt 1. to za bardzo problemem stacji i dalekich
    podrozy na miejscu bym sie nie martwil...;-))

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 9. Data: 2002-06-17 06:18:34
    Od: <n...@p...onet.pl>

> [...]
    > gotowka. Biorac pod uwage punkt 1. to za bardzo problemem stacji i dalekich
    > podrozy na miejscu bym sie nie martwil...;-))

    ma wszystkie zalety kart wypukłych, a pozatym w niektórych sklepach VE jest
    nieakceptowana (zwłaszcza w Ascot) w centrum nie ma problemów.

  • 10. Data: 2002-06-17 07:13:24
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "trzesnk" <t...@i...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > konsekwencji :)
    >
    > Dzieki za rady! Jutro sprobuje Millenium. Jakby Wam cos jeszcze przyszlo

    Zabierz corke po odbior karty. Niech sie podpisze na niej (karcie ;-)

    --
    Pozdrowienia
    ---