    From: "l.b" <p...@p...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Karta Auchan Visa
    Date: Sat, 25 Mar 2006 15:31:35 GMT

    > Pod warunkiem, że osad byłby wystarczająco duży. Polacy są biedni i osad
    > jest żaden. Zatem bez opłaty za konto, ani rusz.

    Biedni bo pieniadz jest drogi..pieniadz drogi bo banki za drogie, banki za
    drogie bo ludzie biedni....

    > Tu moim zdaniem się mylisz. Mieszkałem kilka lat w Wielkiej Brytanii, mam
    > tam wielu znajomych. Niezwykle rzadkie jest, aby ktoś posiadał więcej niż
    > jedno konto. Ludzie tam nie mają ochoty i czasu na mieszanie między
    > kontami. Przelew idzie np. 3 dni. Do tego brytyjczycy budują swoją
    > wiarygodność finansową w długich relacjach z bankiem.

    Wiarygodnosc finansowa nie zalezy bezposrednio na byciu w jakims banku przez
    lata... Mozesz zalozyc konto w banku i miec wiarygodnosc kilkanascie razy
    wieksza od sasiada majacego konto 30 lat... jak chcesz to powiem ci jak...

    > Wszędzie jest kosztogenne i to bardziej niż u nas. Prawdę mówiąc nie wiem
    > skąd masz wyobrażenie, że tam jest wszystko za darmo. Poza wybranymi
    > produktami najbardziej agresywnym bankami, tak naprawdę nic nie jest za
    > darmo.

    Czy wg. Ciebie Loyds, HSBC, Halifax, CityBank, NatWest, Barclays, Abbey i
    cala reszta to sa agresywne banki?!
    A wszedzie tam konta osobiste sa gratis, przelewy gratic, wyplata gotowki w
    kazdym z bankomatow oraz okienku gratis...karty debet/kredyt gratis...
    Napisz mi prosze co jest nie za darmo (oczywiscie pomijamy same kredyty czy
    uslugi dodatkowe jak ubezpieczenia wycieczek zagranicznych, domow ect.)

    > Co do tych 100% to nie zgadzam się. Dla części społeczeństwa konto jest
    > niepotrzebne. Do tego po co bankowi ktoś kogo nie stać na parę złotych
    > opłaty miesięcznej, dostaje kilkaset PLN zasiłku i nie ma czym wygenerować
    > ruchu, czy zapewnić osadu, aby bank pokrył koszty tego rachunku.

    ale wlasnie takich kont jest najwiecej wiec moze tu jest pies pogrzebany, ze
    to sie po prostu oplaca! Bo ile nalezy placic w ciagu roku za trzymanie
    pieniedzy w banku -a wiec ich powierzenie do obrotu i to nie wazne ile, bo
    bank na jednym kliencie wplcajacym 10 000 miesiecznie sie nie utrzyma ale na
    15 milionach po 50 zl juz tak....

    > To jest juz demagogia komunistyczna. Podstawowym celem przedsiębiorstwa są
    > jak największe zyski. Darmowość wybranych usług w wybranych bankach
    > bynajmniej nie wynika z dobrego serca zarządu. Wynika z chęci zdobycia
    > rynku i/lub przyciągnięcia klientów, którzy dadzą zarobić gdzie indziej.

    To nie jest zadna demagogia, to jest obserwacja z pewnej perspektywy -
    mieszkam w UK ok 12 lat i widze jak bylo a jak jest - wiem, ze duzo sie tu
    ludzi poobraza, ale moje wrazenie po ostatnim pobycie bylo mowiac delikatnie
    troche niesmaczne, gdzie byle babcia klozetowa czuje wladze bo ma papier
    dupny pod soba... Kolega ktory byl ze mna podczas ostatniej wizyty zapytal
    mnie na lotnisku czy Polska graniczy z Czeczenia... to tak ot topicowo i
    naprawde nie ma co sie obrazac bo tak to wyglada.