  • 11. Data: 2006-01-03 07:37:57
    Temat: Re: Karta 24*365?
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    > KK BZWBK

    Odpada. ;)))
    Na około 1000 transakcji w ciągu ostatnich 3 lat - raz nie dało rady
    (kilkukrotne próby autoryzacji telefonicznej nie doszły do skutku).
    Więcej kłopotów, od kiedy przeszedłem na wersję z chipem. Najpierw
    zapomniałem, że w poprzedniej wersji (tylko z paskiem) zablokowałem sobie
    PIN. Trzeba było odblokować. A wczoraj próbowałem zatankować na Neste i
    dostałem komunikat w rodzaju "Skontaktuj sie z wystawcą karty". Na szczęście
    stara dobra wersja tylko z paskiem, poszła jak burza (oczywiście przy pomocy
    PINu).

    --
    Pozdrawiam,
    Maciej Loret

  • 12. Data: 2006-01-03 11:48:01
    Od: Mirek Ptak <n...@o...pl>

    Dnia 2006-01-03 00:05, coś mnie podkusiło, żeby odpisać na post od MK:

    > Z moich testow wynika, ze obecny poziom autoryzacji Amexa to jakies 10%. Nie
    > bralem pod uwage przypadku opisanego powyzej, bo nie wiem jak go
    > zaklasyfikowac.

    Z moich z kolei wynika, że jakieś 90% jest autoryzowanych - przynajmniej
    tam gdzie ja płacę, czyli restauracje, hotele, hipermarkety i stacje
    benzynowe.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )wilgnet(kropka)gliwice(kropek)pl

  • 13. Data: 2006-01-03 12:07:43
    Od: Przemyslaw Kowalik <p...@A...pl>

    Michal Jankowski napisał(a):

    > W stajni VISA/MC to z tym floor limitami nie za bardzo ostatnio 8-).

    W skali całego świata nie jest może tak źle (wszak coś wspomniałes o USA
    ;-)). A co do hebli to raczej jest teoria, bo jakimś cudem jesteśmy
    rozwiniętym krajem - ja ostatni raz płaciłem w ten sposób niemal 4 lata
    temu. Ostatni znany mi w aglomeracji lubelsko-świdnickiej sklep z heblem
    zelektronizował się gdzieś z rok temu.

    Przemek

  • 14. Data: 2006-01-03 12:24:41
    Od: Przemyslaw Kowalik <p...@A...pl>

    Michal Jankowski napisał(a):

    > Kojarzy mi sie takie pojecie "autoryzacja zastepcza" - wlasnie na
    > wypadek niemoznosci dokonania prawdziwej autoryzacji w danej chwili...
    > Jest cos takiego? A jesli jest, to jak dziala?

    Na pewno jest coś takiego, jak terminale pracujące offline tylko z
    kartami wypukłymi - spotkałem się z czymś takim na promach Polferries
    oraz jednym sklepie w Kraku.
    Kiedyś też w lubelskim Leclercu było ogłaszane przez szczekaczki, że z
    powodu awarii łączy nie przyjmują kart VE i Maestro. VC zapłaciłem bez
    problemu. Różnica AFAIR była taka, że na slipie zamiast (1) przy kodzie
    autoryzacji było (1) (3) albo samo (3).

    Technicznie jest to chyba rozwiązane jako "wystawienie" karty na
    kombinację floor limitu oraz trzymanej oflajnowo stoplisty.

    Przemek

  • 15. Data: 2006-01-03 12:53:18
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

> [...]

    > Technicznie jest to chyba rozwiązane jako "wystawienie" karty na
    > kombinację floor limitu oraz trzymanej oflajnowo stoplisty.

    No wlasnie - tylko pytanie, czy taki tryb to sie wlacza tylko wtedy,
    kiedy jest jakis problem na laczach blizej sklepu czy acquirera, czy
    tez takze wtedy, kiedy bank ma 'przetwarzanie'.

    MJ

  • 16. Data: 2006-01-03 15:58:31
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...localdomain>

    Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> writes:

    > Kojarzy mi sie takie pojecie "autoryzacja zastepcza" - wlasnie na
    > wypadek niemoznosci dokonania prawdziwej autoryzacji w danej chwili...
    > Jest cos takiego? A jesli jest, to jak dziala?

    Zwykle tylko dla transakcji nie-PINowych, czyli odpadaja wszelkie
    bankomaty itp. Dokladnych szczegolow nie znam i chyba moga sie mocno
    roznic, ale jesli komputer autoryzacyjny nie dziala, zapytania
    kierowane sa do zapasowego, ktory np. ma limit dzienny jednakowy dla
    wszystkich kart (niezaleznie od sald, limitow kredytowych itd).

    Aczkolwiek mam wrazenie ze niektore banki udostepniaja takze swoja
    baze PINow, i wtedy da sie wyciagnac takze z bankomatow (mozliwe ze
    z oddzielnym limitem dziennym dla kazdej karty, innym niz nie-PINowy,
    rzedu np. $500).

    Nie wiem jak to dziala na kartach plaskich, spodziewalbym sie jakichs
    ograniczen lub w ogole braku dzialania.

    Te rozwiazania sa dosc prymitywne, sa takie gdzie po prostu bank ma
    redundantne komputery odpowiadajace na zapytania autoryzacyjne, kazdy
    ma kompletna baze danych itd. i awaria mniej niz wszystkich nie jest
    w ogole widziana na zewnatrz (nie tylko dla kart, takze dla wszelkich
    home bankingow i dla kasjerow w okienkach). Nie ma takze zadnego
    blokowania przy zamykaniu dnia/miesiaca/roku czy co tam trzeba zamykac.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 17. Data: 2006-01-03 18:46:13
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Mirek Ptak" <n...@o...pl> wrote in message

    > Z moich z kolei wynika, że jakieś 90% jest autoryzowanych - przynajmniej
    > tam gdzie ja płacę, czyli restauracje, hotele, hipermarkety i stacje
    > benzynowe.

    Coz, to oznacza, ze mam jakies niesamowite szczescie do nieutoryzowanych ;).

    MK