  • 11. Data: 2022-02-13 08:33:15
    Temat: Re: Kantor Alior
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-02-07 o 14:07, cef pisze:

    > A jeszcze takie pytanie: czy to się obługuje normalnie z kompa/laptopa
    > czy jakaś aplikacja i dostęp głównie przez nią (jak w N26)?

    Czy ja dobrze widzę (po analizie regulaminów i tabeli opłat), że przelew
    walutowy jest bezpłatny tylko do kwoty Licznika czyli musiałbym tyle
    waluty kupić/przewalutować przez kantor, żeby bezpłatnie gdzieś przelać
    a nie przechować i oddać sobie?
    Jeśli przeleję tam na przechowanie i ewentualne wydatki np 5000 euro i
    nie dokonam żadnej operacji, to jak za trzy miesiące będę potrzebował
    tych euro
    (a mogę różnie potrzebować tzn albo w euro albo w złotówkach)
    to przy powrotnym przelewie walutowym mam 30zł opłaty jak przekraczam
    licznik.
    Jak będę potrzebował złotówki, to pewnie przewalutowanie na PLN i zwykły
    eliksir
    wyjdzie przystępnie cenowo.

  • 12. Data: 2022-02-13 08:46:50
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    cef <c...@i...pl> writes:

    [...]
    > Czy ja dobrze widzę (po analizie regulaminów i tabeli opłat), że
    > przelew walutowy jest bezpłatny tylko do kwoty Licznika czyli
    > musiałbym tyle waluty kupić/przewalutować przez kantor, żeby

    Tak.
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 13. Data: 2022-02-13 09:55:12
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-02-13 o 08:46, Kamil Jońca pisze:
    > cef <c...@i...pl> writes:
    >
    > [...]
    >
    > Tak.
    > KJ

    Czyli za bardzo nie nadawał by się do opcji, dla której go
    otworzyłem. Tak zagłębiam się w ten punkt 2 tabeli opłat
    i widzę, że jeśli ten limit licznika dotyczy opłat za przelew walutowy
    opisany w punkcie 2.2 to po co jest pozycja wczesniejsza czyli
    SEPA w punkcie 2.1.2? Bo to jest na granicy strony dokumentu i
    przerzuciłem za szybko
    na kolejną częśc tabelki.
    Czyli jakby SEPA jest bezpłatne zawsze 2.1.2 a przelew inny walutowy 2.2
    jest tylko
    do wysokości licznika bezpłatny?

  • 14. Data: 2022-02-13 10:40:12
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@g...com>

> [...]
    > przerzuciłem za szybko
    > na kolejną częśc tabelki.
    > Czyli jakby SEPA jest bezpłatne zawsze 2.1.2 a przelew inny walutowy 2.2

    Waluta EUR jest wyjątkiem, ponieważ Unia wymusiła bezpłatne przelewy SEPA,
    więc nie będziesz miał żadnych problemów ani kosztów, pod warunkiem, że
    będziesz przelewał do kraju objętego regulacjami SEPA.

    Czyli przelew EUR do Grecji będzie zawsze darmowy, ale do Turcji - tylko
    w ramach licznika.

    Inne waluty - tu już w pełni obowiązuje licznik.

  • 15. Data: 2022-02-13 10:45:57
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    SEPA od jakiegoś czasu są bezpłatne, niezależnie od "licznika".
    Tak jak i w innych bankach w PL (jako części UE).
    Wcześniej były bezpłatne do "licznika", powyżej 5zł.

    Pamiętaj że SEPA musi:
    - być w opcjach SHA pilny (czyli dojdzie D+1),
    - mieć kwotę wyrażoną w euro (oczywiście zlecaj z konta w euro po explicite wymianie,
    jak zlecisz ze złotówkowego to przeliczą po kursie "dużego aliora", a nie po
    kantorowym),
    - być między krajami SEPA.

    W innych walutach do sumy "licznika" alior pokrywa jedynie własne koszty w opcji SHA
    - czyli pozostaje ryzyko, że jakieś koszty z kwoty przelewu może urwać bank odbiorcy
    lub banki pośredniczące - i dojdzie mniejsza suma.

    Do citka "licznikowe" dolary doszły bez opłat i w całości (i to w opcji express,
    czyli były już tego samego dnia, a euro przez SEPA dopiero następnego).

  • 16. Data: 2022-02-13 11:43:46
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-02-13 o 10:40, Marcin Mokrzycki pisze:

> [...]
    > w ramach licznika.
    >
    > Inne waluty - tu już w pełni obowiązuje licznik.

    Po prostu ta tabela opłat jest tak nieszczęsliwie podzielona
    na strony w pdf, że przy pierwszym czytaniu
    odniosłem wrażenie, że eurowe SEPA też
    podlega limitom z licznika.

  • 17. Data: 2022-02-13 12:21:18
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sun, 13 Feb 2022 08:33:15 +0100, cef <c...@i...pl> wrote:

    >Jak będę potrzebował złotówki, to pewnie przewalutowanie na PLN i zwykły
    >eliksir
    >wyjdzie przystępnie cenowo.
    PLN zwykły eliksir jest bez opłat.

    WAM
    --
    www.nawakacje.pl ?
    pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

  • 18. Data: 2022-02-13 13:21:49
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    niedziela, 13 lutego 2022 o 11:44:37 UTC+1 cef napisał(a):

    > Po prostu ta tabela opłat jest tak nieszczęsliwie podzielona
    > na strony w pdf, że przy pierwszym czytaniu
    > odniosłem wrażenie, że eurowe SEPA też
    > podlega limitom z licznika.

    Bo kiedyś podlegały.
    Z resztą w sumie "podlegają" wciąż - licznik nadal jest i liczy.
    Różnica taka, że ponad licznik kiedyś kosztowalo 5zł, a teraz 0zł ;>

  • 19. Data: 2022-02-13 14:58:02
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-02-13 o 12:21, WAM pisze:

    > PLN zwykły eliksir jest bez opłat.

    To wiem. Bardziej miałem na myśli kurs sprzedaży euro.
    Ten akurat dość atrakcyjny jest (przynajmniej w porównaniu
    z tym co mam w zasięgu ręki)

  • 20. Data: 2022-04-25 08:44:12
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Ogólnie więc warto trzymać tam tylko EUR + ew. zagraniczną docelowego miejsca
    podróży.
    > Albo tylko i wyłącznie PLN i używać jak normalnej debetówki - zaleta to 100%
    darmowości, pamiętając tylko o zastrzeżeniu, że jedynie jedna wypłata z polskiego
    bankomatu darmowa na miesiąc (plus jedna też na miesiąc z zagranicznego).
    > Ew. PLN przelewać gdzie indziej przed wyjazdem zagranicznym.

    No i po okresie testowym wyszło, że używam trochę inaczej niż myślałem.
    Tzn przelałem tam nadwyżkę w euro, ale nie robię przewalutowania na PLN
    i przelewu na konto złotówkowe, którego stale uzywam, tylko od razu
    płacę kartą
    Aliora i przewalutowuję na bieżąco. Ewentualnie jak kurs był wysoki, to
    sprzedałem
    1000 euro i teraz płacę tymi złotówkami. Nawet raz wybrałem z krajowego
    bankomatu.

    I teraz będę chciał w czasie wyjazdu do Niemiec wypłacić z bankomatu
    zagranicznego w euro i tak się zastanawiam czy aby na pewno ta wypłata
    będzie bez opłat.
    Tabela opłat jest tak skonstruowana, ze w pierwszym czytaniu odniosłem
    wrażenie, że jak już wypłaciłem w kraju, to ta druga wypłata w tym samym
    miesiącu ale zagraniczna będzie
    za te 9zł, ale chyba chodzi o to, żeby każdy tak myślał i nie wypłacał.
    Wypłacę niezależnie od opłaty, ale jak widać dokumenty bankowe
    czytelnością nie grzeszą - pół biedy jak chodzi o wypłatę z bankomatu -
    gorzej jak produkt jakiś długofalowy i kosztowny (tak, tak czytać
    regulaminy a nie płakać w necie)