    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Fri, 15 Feb 2019 05:21:08 -0800 (PST)
    <q3vpe2$31i$1@node1.news.atman.pl>
    <b...@g...com>
    <q40s5d$330$1@node1.news.atman.pl>
    <4...@g...com>
    <q423c0$9hc$1@node1.news.atman.pl>
    <8...@g...com>
    <q456gh$8vb$1@node1.news.atman.pl>
    Subject: Re: KK z pakietem asistance ?
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 15 lutego 2019 03:00:50 UTC+1 użytkownik Waldek napisał:

    > Tak

    Ale jak to zrobiłeś, skoro nie masz dostępu?
    Specjalnie powędrowałeś do oddziału?

    > Nie

    Sprawdzałeś?
    Mnie też to zaskoczyło, ale wyjaśnili, że w wyniku sprzeciwu (a OIDP tak właśnie i Ty
    rozwiązywałeś) została rozwiązana tylko umowa o prowadzenie rachunków, ale umowa o
    bankowość elektroniczną została - można ją rozwiązać tylko w oddziale, a do niej
    sprzeciw nie przysługiwał, bo nie była zmieniana.
    Krokodyl zaś to jeden z dwóch znanych mi modeli - drugim jest ING - którzy nie
    blokują dostępu w sytuacji zamknięcia wszystkich usług.
    Bo np. w mBąku rozwiązanie umowy bankowości elektronicznej to zadanie porównywalne z
    szukaniem świętego gralla, ale do "pustego" ST się nie zalogujesz - jednak jeśli znów
    otworzysz rachunek to będzie ten sam login i hasło, pojawią sie odbiorcy itp.
    Krokodylowa infolinia przy otwieraniu kolejnego konta bredziła co prawda coś o nowym
    loginie, ale okazało się to bredniami, nowe konto pojawiło się pod dotychczasowym.

    > Krokodyl bywa dziwny :D
    > Dziadek (teść) przenosił tam teraz konto, kurier był, kopii umowy nie
    > zostawił. Przyszło info od krokodyla, że bank odmówił przeniesienia
    > konta - a czemu? - nie wiadomo. Umowy dalej brak. Po kontakcie
    > telefonicznym - okazuje się ze konto w krokodylu otwarte, karta wysłana
    > pocztą. Umowy dalej brak - ROTFL. Dziadek nie ma się jak zalogować na
    > konto - drugie ROTFL
    > Nikt nic nie wie, nikt nic nie może - jakiś obłęd....
    > - Czeka że może w końcu tą umowę dostanie i na konto chociaż się zaloguje.

    Widać rzeczywiście pracują tam w kawiarniach z tabletami na kolanach - choć te
    kawiarnie wyglądają na takie z koncesją na procenty ;>
    Hmmm, za pierwszym razem nie jestem pewien, ale za drugim prawie jestem, że kopii
    umowy mi też kurier nie zostawiał - potem przychodziła pocztą podpisana przez bank.
    Są banki, które potrafią przysłać podpisaną ze swojej strony kopię kurierem - ale
    widać to wyższa szkoła jazdy.
    Ale kartkę z danymi do logowania zostawiał (tzn. tylko za pierwszym razem) - i coś mi
    się kojarzy, że być może dostałem to też na maila... Ale za dużo już tych banków, by
    być pewnym, w którym co się jak załatwiało.

    A do oddziału macie naprawdę tak daleko?
    W najbliższym u mnie pracuje ładna i sprytna pani, niedawny import z Lublina. Przy
    następnej okazji się zapytam, po co jeszcze w tej popierdółce siedzi - chyba że jest
    wdzięczna za przeniesienie do DC, może to rodzaj awansu? A może rzeczywiście lepiej
    niż konkurencja płacą komuś, kto potrafi się w tym ich bajzlu odnaleźć?

    Hmm, najgorsze, że teść pewnie nawet numeru konta nie zna (krokodyl ujął mnie tym, że
    numery konta kończą się na osiem zer - ciekawe, czy wynika to z tego, że numery kont
    we Francji są krótsze? - ale żeby aż o tyle?), więc nawet jak kartę dostanie to ją
    sobie najwyżej aktywować będzie mógł.
    Hmm, a nie, może wpłatomat też zadziała - albo można iść wpłacić w kasie...

    > A swoją drogą - jeśli nie doszło do "przeniesienia konta" (ponoć bank
    > przenoszony odmówił) to pewnie go wydymają z promocji ;)
    > - czekam na dalszą relacje dziadka ....

    A dziadek był takim hardcorem, że przenosił do krokodyla główne (i zapewne jedyne)
    konto?
    To ma szczęście, że jednak mu tamtego nie zamknęli.
    A skąd przenosił?
    O powód odmowy zamknięcia trzeba zapytać banku "dawcy".
    Od krokodyla niczego się nie dowiesz.

    jak to znalazłem w regulaminie.
    a dla tych spoza tabeli dochodzi jeszcze kurs mc - ale kurs mc to jest 0,2% w
    porównaniu z 3-3,5% kursu banku.

    > Ano dziwne to nieco, bo zazwyczaj przewalutowanie idzie przez Vise
    > albo MC na dolara bądź euro i dopiero wtedy bank kroi na swoim kursie

    To akurat troszeczkę dla klienta korzystniejsze. A bank na swoim kursie i tak skroi,
    za to nie zarobi organizacja.
    Wciąż jednak nie rozumiem zachowania żubra, który rozlicza się z mc w USD (poprzednio
    z rozpędu napisałem euro, ale to błąd - w USD jako jeden z dwóch mi znanych rozlicza
    też alior - i oba kupił pis - czy coś w tym jest?) - ale USD na PLN przelicza też wg
    kursu MC... To jednak zapewne jakieś włoskie rozwiązanie, a z włoskim bankiem to
    chyba jeszcze gorzej niż z francuskim.

    > O ile dobrze wiem, debetowa Visa z EnveloBanku też leci po kursie
    > Visa->PLN +1% prowizji, ale darmowość bankomatów kosztuje 5 zeta /miesiąc

    Więc to żadne "też", bo żubr i getout nie biorą w ogóle dodatkowej prowizji, a pekao
    daje też bankomaty zagraniczne za darmo.

    > To również bank z gatunku "popierdółek" - jak wysłałem wniosek o
    > zamknięcie konta (złożony na poczcie u jakiegoś ajenta i w jego
    > obecności podpisany), to po miesiącu przysłali pismo, że konta nie
    > zamknęli bo był niezgodny podpis :D

    Bo to też francuski bank ;D
    Ciężko więc będzie zamknąć, bo oddziały topnieją w oczach.
    Ale milek jest przyjemny, jak ogólnie Portugalia (choć może jej już niedługo nie być,
    bo wszystko Chińczycy wykupią :( ), pojawi się też opcja wypowiedzenia przez ST, więc
    może po prostu poczekaj na transfer.

    Doradziłbym przeniesienie do żubra, ale to może być zła rada, więc nie doradzam ;>