    From: Waldek <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: KK z pakietem asistance ?
    Date: Fri, 15 Feb 2019 03:00:49 +0100
    <q3vpe2$31i$1@node1.news.atman.pl>
    <b...@g...com>
    <q40s5d$330$1@node1.news.atman.pl>
    <4...@g...com>
    <q423c0$9hc$1@node1.news.atman.pl>
    <8...@g...com>

    > A to Twoje pierwsze zmartwychwstanie w krokodylu będzie?
    Tak

    > W ogóle sprawdziłeś, czy zamknęli konto w wyniku sprzeciwu?
    Tak

    > Bo zapewne ST i apkę wciąż masz aktywne, tak jak ja
    Nie

    > A, i jak pierwszy raz się tam odradzasz, to możesz się na taki sam błąd natknąć jak
    ja - na nic było dwukrotne wysyłanie do mnie kuriera (bo pierwszy nie miał
    pełnomocnictwa - dokładnie taka sama historia była za pierwszym razem

    Krokodyl bywa dziwny :D
    Dziadek (teść) przenosił tam teraz konto, kurier był, kopii umowy nie
    zostawił. Przyszło info od krokodyla, że bank odmówił przeniesienia
    konta - a czemu? - nie wiadomo. Umowy dalej brak. Po kontakcie
    telefonicznym - okazuje się ze konto w krokodylu otwarte, karta wysłana
    pocztą. Umowy dalej brak - ROTFL. Dziadek nie ma się jak zalogować na
    konto - drugie ROTFL
    Nikt nic nie wie, nikt nic nie może - jakiś obłęd....
    - Czeka że może w końcu tą umowę dostanie i na konto chociaż się zaloguje.

    A swoją drogą - jeśli nie doszło do "przeniesienia konta" (ponoć bank
    przenoszony odmówił) to pewnie go wydymają z promocji ;)
    - czekam na dalszą relacje dziadka ....

    > Nie nabujał, sposób przeliczania w santa to jest majstersztyk, szczęka mi opadła
    jak to znalazłem w regulaminie.
    > Choć sprowadza się to w sumie do tego, że waluty z tabeli kroją po swoim kursie, a
    dla tych spoza tabeli dochodzi jeszcze kurs mc - ale kurs mc to jest 0,2% w
    porównaniu z 3-3,5% kursu banku.
    > No i jeszcze karty inne niż mc world dodatkowo doliczają 2% marży.

    Ano dziwne to nieco, bo zazwyczaj przewalutowanie idzie przez Vise
    albo MC na dolara bądź euro i dopiero wtedy bank kroi na swoim kursie

    > Do płacenia najlepsza jest obecnie przeliczeniowo (bo można się na inne wady
    nadziać) kredytowa visa (ale tylko visa, mc idzie via euro po kursie banku) z getoutu
    - debetowa chyba też do płacenia, ale gwarancji nie dam, nie wiem też, jak z
    bankomatami zagranicznymi ma.
    > Rządzi też debetówka z żubra - dla euro tylko kurs mc, dla innych podwójny kurs mc
    (a podwójny kurs mc to akurat tyle, co kurs visy przy przeliczaniu na złotówki) - bo
    mają jakąś taką przedziwną zasadę, że najpierw mc przelicza na euro po kursie mc, a
    potem bank przeliczna na złotówki - ale też po kursie mc! Konto bezpłatne przy 500zł
    wpływu i 1 pyknięciu/mc. I jeszcze 100zł można dostać (a mi dali dwa razy ;)

    O ile dobrze wiem, debetowa Visa z EnveloBanku też leci po kursie
    Visa->PLN +1% prowizji, ale darmowość bankomatów kosztuje 5 zeta /miesiąc
    To również bank z gatunku "popierdółek" - jak wysłałem wniosek o
    zamknięcie konta (złożony na poczcie u jakiegoś ajenta i w jego
    obecności podpisany), to po miesiącu przysłali pismo, że konta nie
    zamknęli bo był niezgodny podpis :D

    Pozdro