    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Wed, 13 Feb 2019 07:43:42 -0800 (PST)
    <q3vpe2$31i$1@node1.news.atman.pl>
    <b...@g...com>
    <q40s5d$330$1@node1.news.atman.pl>
    Subject: Re: KK z pakietem asistance ?
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 13 lutego 2019 11:39:42 UTC+1 użytkownik Waldek napisał:

    > Zamówiłem karciochę telefonicznie (promocyjnie), da się bez wizyty w
    > Marmurku i bez wizyty kuriera, ale mam tam konto (jeszcze)

    O, to ciekawie, zapewne więc moje negatywne wrażenie wynikło z tego, że KK zakładałem
    jako ktoś zupełnie obcy dla b. żaby - choć przy okazji wizyty w oddziale konto też
    założyłem, co dało dodatkowe 4k punktów priceless oraz wisienki z polecenia konta
    żonie :) Ale nie zmienia to faktu, że w ogóle nie było opcji kuriera.

    A jak jest w tej obecnej promo z wymaganiem tego przelewu z KK na min. 100zł? Płaci
    się za niego czy jest darmowy (gdzieś mi mignęło, że pierwszy jest darmowy, ale już
    nie pamiętam gdzie)?

    > Wahałem się między Santanderem a Milkiem - ale w tym pierwszym,
    > ubezpieczeniu podlegają również osoby towarzyszące w podróży
    > (np. żona i dzieciak/i ) a w Milku tylko posiadacz karty

    Hmm, zdawało mi się, że w milku też rodzina, ale może to było jeszcze gdzieś indziej
    (bo w santanderze na pewno).

    Ale możesz jeszcze skorzystać z promo do końca lutego i mieć na rok darmową za 1
    transakcję/mc - może być warto, bo w milku masz jeszcze car assistance - oraz zawsze
    można uruchomić malutkim kosztem - wymagają jedynie jednej transakcji za granicą (a
    podobno liczą się też w strefie bezcłowej na lotnisku, gdzie i tak trzeba kupić sobie
    "złotą" wodę, co to nie wybucha), a masz dodatkowe NNW oraz ew. drugie źródło KL.
    No i można mieć visę do kompletu, choć za granicą obiema nie za bardzo opłaca się
    płacić - mc world santandera kroi na kursie euro (3-3,5% - chyba że wziąłeś platynę,
    wtedy jeszcze 2% trzeba doliczyć), milek na kursie euro (mimo, że niby visa - ale to,
    że visa zmusiła polskie banki do rozliczania w PLN to mit) oraz jeszcze dodatkowe 2%.