  • Data: 2019-02-13 16:34:46
    Temat: Re: KK z pakietem asistance ?
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 13 lutego 2019 10:28:40 UTC+1 użytkownik Piotr Gałka napisał:

> [...]
    bezpłatne ubezpieczenie podróżne i priority pass dokładnie trafiją w cel.

    > Racja. Muszę to sobie wbić do głowy (i poszukać co to jest "priority pass").

    To możliwość wejścia, bez biletu klasy biznes, do "saloniku" na lotnisku.
    Są takie platyny, które dają jedynie taką możliwość, a wejście kosztuje ok. 125zł, są
    też takie, które dają np. 4 bezpłatne wejścia w roku - ale tylko dla posiadacza karty
    głównej, za każdą zaproszoną osobę też jest 125zł, więc akurat na urlop to mało
    przydatne.
    Czy jest to takie fajne - na pewno lepsze niż zwykła lotniskowa poczekalnia (a
    jeszcze samoloty do polski odlatują z najgorszych bramek, np. takich, przy których
    jest "kabina palarniowa" - ale z niedziałającym wyciągiem), szczególnie, jak ma się
    dłuższą przesiadkę.

    > 5 transakcji - mogę mieć z tym problem (jedna to OK).

    Ja też, więc KK milka pożegnam na pewno, jak wypłacą 200zł, pewnie na rok będą
    chcieli zwalniać z opłat, ale co mi z tego, skoro to tylko gold.

    Smutniej będzie rozstać się z santanderową platyną - ale 10/mc już wymaga
    kombinowania - choć jeśli się sprawdzi, to się zastosuje ogólny trik, czyli robienie
    tego, czego nie wolno - kartę "do wyrobienia" daje się po prostu żonie. W erze
    terminali pikaczowych frontem do klienta ryzyko, że ktoś się czepi, jest minimalne.

    Niestety, jedyny bank, w którym kartą dodatkową można wyrabiać warunki zwolnienia dla
    karty głównej, jest ING - za to wydają tylko jedną kartę dodatkową :(
    Np. w takim milku można dostać darmową debetówkę do konta dla pełnomocnika - ale
    transakcje nią robione nie łapią się na wyłudzony moneyback :(
    Dobrze, że choć curve w tym pomaga. I na szczęście z blikiem nie ma tego problemu,
    spokojnie działa na 2 urządzeniach.

    Są też oczywiście banki, gdzie karty dodatkowe nie są bezpłatne i trzeba nimi
    wyrabiać osobny zestaw wymagań - ale takim to się raczej dziękuje za współpracę.