  • 51. Data: 2006-09-18 20:48:21
    Temat: Re: KK w mBanku
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Samotnik napisał(a):

    > Masz rację, ale myślałem, że tak oczywisty temat możemy pominąć...

    Pominąć fragment świadczący o tym, czy transakcje IO objęte będą
    ubezpieczeniem, w dyskusji właśnie o tym, czy transakcje IO będą objęte
    ubezpieczeniem? Nie rozumiem o czym piszesz.

  • 52. Data: 2006-09-18 20:53:52
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <sp**yogin**am@astercity.net> napisal(a):
    > "Samotnik" <s...@W...samotnik.art.pl> wrote in message

    > To dlaczego to ubezpieczenie nie obejmuje netkarty?

    Nie wiem, podobnie jak nie obejmuje Visy Classic debetowej, tam jest
    nieco inne ubezpieczenie, nie wnikałem.
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 53. Data: 2006-09-18 21:07:00
    Od: "Marek Ciszewski" <sp**yogin**am@astercity.net>

    > Nie wiem, podobnie jak nie obejmuje Visy Classic debetowej, tam jest
    > nieco inne ubezpieczenie, nie wnikałem.

    Oczywiscie ze obejmuje Vise Classic debetowa - badz laskaw przeczytac
    regulamin ubezpieczenia:

    http://www.multibank.pl/dla_ciebie/karty_do_multikon
    ta/pbk/

    Natomiast jak byk jest tam napisane ze to ubezpieczenie nie obejmuje
    netkarty - nie daje Ci to do myslenia?

  • 54. Data: 2006-09-18 21:10:03
    Od: "Mario" <k...@p...fm>

    > Pominąć fragment świadczący o tym, czy transakcje IO objęte będą
    > ubezpieczeniem, w dyskusji właśnie o tym, czy transakcje IO będą objęte
    > ubezpieczeniem? Nie rozumiem o czym piszesz.

    Ja też nie wiem, o co chodzi Samotnikowi. Te ubezpieczenia daje mu
    dwie rzeczy:
    a/ jeżeli ktoś mu rąbnie kasę jak odejdzie od bankomatu /limit
    classic 2000/ gold 4000 zł/
    b/ pełne przejęcie odpowiedzialności o te sławentne 150 euro, czyli
    ok. 600zł

    Ja bym nie wykupywał tego ubezpieczenia, bo nie jest warte płacenia
    prowizji, a odpowiedzialność za transakcje IO i tak są owiane
    tajemnicą.

    Ograniczenie limitu karty do 600 zł jest bezsensowne, bo te 150 euro
    płaci się za cały okres przed zasrzeżeniem karty, a nie za każdy
    dzień.

    MARIO

  • 55. Data: 2006-09-18 21:14:52
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Mario napisał(a):

    > Ja bym nie wykupywał tego ubezpieczenia, bo nie jest warte płacenia
    > prowizji, a odpowiedzialność za transakcje IO i tak są owiane
    > tajemnicą.

    Ale przecież nie jest owiana tajemnicą - to ubezpieczenie ich po prostu
    nie obejmuje.

    ubezpieczenie obejmuje transakcje nieuprawnione
    transakcja nieuprawiona to dokonana utraconą kartą
    transakcja IO dokonana nieutraconą kartą nie jest transakcją
    nieuprawnioną w myśl regulaminu ubezpieczenia => nie jest objęta
    ubezpieczeniem

    BTW widział ktoś ubezpieczenie, które obejmuje MO/TO/IO?

    > Ograniczenie limitu karty do 600 zł jest bezsensowne, bo te 150 euro
    > płaci się za cały okres przed zasrzeżeniem karty, a nie za każdy
    > dzień.

    Dobrze mówi, wódki mu dać!

  • 56. Data: 2006-09-18 21:20:45
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

> [...]
    > "Samotnik" <s...@W...samotnik.art.pl> wrote in message

    > Oczywiscie ze obejmuje Vise Classic debetowa - badz laskaw przeczytac

    Dżizas, ale to inny pakiet! Przeczytaj:

    http://www.multibank.pl/regulaminy/dla_ciebie/

    i zwróć uwagę, że jeden pakiet obejmuje KK, a drugi karty debetowe, w
    tym Visę Classic debetową.

    > Natomiast jak byk jest tam napisane ze to ubezpieczenie nie obejmuje
    > netkarty - nie daje Ci to do myslenia?

    Nie. A co miałoby mi dać?

  • 57. Data: 2006-09-18 21:24:14
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <k...@p...fm> napisal(a):

> [...]
    > ok. 600zł
    >
    > Ja bym nie wykupywał tego ubezpieczenia, bo nie jest warte płacenia

    Akurat dla KK Visa Credit jest za free, więc nie ma problemu.

    > a odpowiedzialność za transakcje IO i tak są owiane
    > tajemnicą.

    Dla mnie nie są, pod warunkiem, że utracę kartę przed fraudową
    transakcją... Fakt, nie zawsze się to może zdarzyć...

    > Ograniczenie limitu karty do 600 zł jest bezsensowne, bo te 150 euro
    > płaci się za cały okres przed zasrzeżeniem karty, a nie za każdy
    > dzień.

    To fakt, niestety jest sumarycznie. Ale ja i tak z innych względów
    właściwie codziennie zerkam do serwisu multi, więc i status karty z
    przyzwyczajenia oglądam. Niestety okres urlopu/wczasów odpada, no ale
    tego się już nie da uniknac, trzeba się z faktem ew. codziennego
    niewilkiego fraudu pogodzić. ;-)

  • 58. Data: 2006-09-18 21:29:31
    Od: "Mario" <k...@p...fm>

    > Ograniczenie limitu karty do 600 zł jest bezsensowne, bo te 150 euro
    > płaci się za cały okres przed zasrzeżeniem karty, a nie za każdy
    > dzień.

    A teraz zrobię mały precedens i ustosunkuję się do własnego postu
    :-). Dość luźno. Uważam, że odpowiedzialność klienta w kwocie
    150euro/600 zł powina być. Motywuje to klienta banku do
    ostrożności. Gdyby nie miał karty bankowej to musiałby mieć
    gotówkę. Powiedzmy, że ktoś nosi w portfelu od 100 do 300 zł. Tak
    czy siak dostanie jak nie kijem to pałą, ale przy karcie ma dostepną
    wielokrotność tych pieniędzy. A to jest lusus.
    Zatem 600 zł to kwota:
    - wystarczająco duża zeby motywowac do ostrozności
    - nie aż taka duża, żeby kogoś zbankrutować
    Mogłoby być 100 euro i moim zdaniem by wystarczyło, ale nie ma sensu
    takich szczegółów rozstrząsać.

    PS Nie linczujcie mnie za pisanie dużo/mało o jakiejś konkrentnej
    kwocie. :-)

  • 59. Data: 2006-09-18 21:32:41
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Samotnik napisał(a):

    > Dla mnie nie są, pod warunkiem, że utracę kartę przed fraudową
    > transakcją... Fakt, nie zawsze się to może zdarzyć...

    Spytaj więc najpierw banku albo/i ubezpieczyciela o zdanie na ten temat.
    Bo to, że Ty akurat uważasz, że ubezpieczenie obejmuje transakcje IO
    może być jakby mało przekonywującym argumentem.

    Ja na siłę przekonywać nie będę, każdy ma prawo się mylić.

  • 60. Data: 2006-09-18 21:35:48
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <k...@p...fm> napisal(a):

> [...]
    > - nie aż taka duża, żeby kogoś zbankrutować
    > Mogłoby być 100 euro i moim zdaniem by wystarczyło, ale nie ma sensu

    Dokładnie tak to argumentuje ustawodawca (czytaj: banki ;-) Ma to
    pewny sens, a ubezpieczenie likwidujące problem, jak widać, nie jest
    drogie.

    Natomiast 'uwolnienie' transakcji IO/TO/MO od wszelkiej
    odpowiedzialności to jest sk*ństwo w sytuacji, kiedy klient nie może
    sobie takich transakcji zablokować. Ja to bym w sumie chętnie
    zablokował, potrzebuję tego typu opcji na tyle rzadko, że wystarczy mi
    jedna, kontrolowana, zasilana właściwą kwotą debetowa VE Inteligo (lub
    coś w typie netkarty/ekarty) do tego celu.