    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Tue, 16 Aug 2016 14:36:06 -0700 (PDT)
    Subject: Re: KK Citi i paypass.
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Skoro już samokrytykę złożyłeś, to może jeszcze pognębię - w ogóle sprawdziłeś, czy
    pikaczu na tej karcie działa ?
    Tzn. aktywowałeś nową kartę i pikaczem zapłaciłeś ?
    Bo np. to, że można sobie dane telefonem odczytać nie oznacza, że da się zapłacić -
    da się odczytać np, z nieaktywnej karty, bez wyjmowania z koperty - także każdy
    listonosz może poznać numer i datę ważności karty.
    Jeden znany mi wyjątek - popierdółka VW bank - przysyłają karty naprawdę z
    "wyłączonym" pikaczu - nie da się odczytać danych karty.
    Sprawdź też, jak wygąda odczyt telefonem starej karty - bo zakładam, że sprawdzałeś,
    że pikaczem płacić się nie da.

    Teoretycznie wznowiona karta powinna mieć taki sam stan pikacza jak kończąca ważność,
    ale tutaj rzeczywiście trzeba bałaganu w banku pilnować.

    Co do citiphone - nie wyłączasz go w całości, jedynie obsługę przez konsultanta
    czynności, które można samemu wykonać w "automatycznym bankierze" albo w ST (i to
    chyba tak jest, że jak o to poprosisz, to odmówią - i nie będzie tak, że "po
    cichutku" płatną obsługę włączą - ale z tym oczywiście też ostrożnie ;).
    ZTCP to aktywować nowej karty bez konsultanta się nie da, nie wiem, jak z wznowioną,
    bo jeszcze nie praktykowałem.
    Np. na pewno na citiphone niezależnie od opłaty działa zastrzeganie kart ;>

    Ale oprócz tego wiele dyspozycji - w tym wyłącznie pikaczu - można załatwić składając
    dyspozycję pocztą wewnętrzną w ST.

    A ta nowa karta, przysłana w wyprzedzeniem (choć 3 miesiące to nie tak dużo, gorsze
    byłoby pozostawienie klienta bez karty w razie jakichś problemów z doręczeniem - mi
    pan z deutsche bank opowiadał, że mieli taką akcję, że główna karta dochodziła, ale
    dodatkowa, wysyłana na ten sam adres, 3 razy zginęła i w końcu trzeba było umówić
    odbiór osobisty w oddziale - co mnie z resztą dziwi, że nie jest choćby dostępną
    opcją, choć powinno być powszechną), ma datę ważności starej karty + 3 lata czy może
    o te 3 miesiące mniej ?