  • Data: 2021-03-22 16:01:25
    Temat: Re: KK Citi i oplaty miesieczne
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    poniedziałek, 22 marca 2021 o 15:38:49 UTC+1 Michal Jankowski napisał(a):
    > Tak. Dostajesz w banku kredyt na 30 równych rat i pierwsze dwie raty
    > spłaca za ciebie sklep. I jeszcze do tego spłacanie zaczyna się za rok
    > czy pół roku.
    >
    > https://www.euro.com.pl/si_upload/regulamin/regulami
    n_2_raty_gratis_do_listopada_nie_placisz_30x0.pdf

    Eee, to u tych - lepiej porównaj ceny towarów u nich z cenami "internetowymi" (albo
    nawet z ich własną stricte internetową odnogą oleole - bo na internetowej stronie
    euro agd takie same ceny jak w sklepie).
    No i te 30 równych rat to wcale nie musi być 30 rat 0% - choć może teraz tak jest.
    Ale dawniej było tak, że "nawet 30 rat 0%" powinno raczej brzmieć "nawet 30 rat nawet
    0%", bo np. 0% było tylko dla max. 6 rat, a potem już nie - a i tak oprócz tego było
    jakieś ubezpieczenie - "no przecież to nie cena towaru, ubezpieczenie płaci się
    bankowi, a nie sklepowi" itp.

    A te max. 10 rat to akurat w tej promocji citka w obi - tam akurat naprawdę jest 0%
    (a u citka trzeba uważać, bo tam za takie "pożyczki z karty" płaci się nie tylko %,
    ale i prowizję "za rozłożenie na raty" i jeszcze miesięczną opłatę ryczałtową za
    obsługę spłat ratalnych), więc szkoda, że nie można na dłużej sobie płatności
    rozłożyć.
    Choć i sama promo podstępna - mimo, że mając KK citi możesz sobie skorzystać do
    sierpnia 2023 dowolną ilość razy z tych rat 0%, to nie da się tak prosto, że płacisz
    kartą, a potem rozkładasz na raty.
    Nie nie, trzeba najpierw iść z listą zakupów i przerobić ją na "zamówienie", potem
    iść do stoiska citka, tak potwierdzą, potem odebrać te zakupy w specjalnie
    wyznaczonej kasie...
    Pewnie skończy się na tym, że klient zapłaci KK citka a potem się zdziwi, że mu %
    naliczają. A może nie zauważy?
    No i też max. 14k - w sumie na co komu ten max., skoro można wiele razy?
    Ciekawe też, czy w obi można kupić coś droższego niż 14k, jakiś domek, a może
    ciągnik?

    I ciekawe jest też to, że jak ktoś bierze nową kartę, to jest w regulaminie, że na
    raty 0% może też rozłożyć transakcję gotówkową - ale że tak można tylko 1 raz. I weź
    z tego skorzystaj, skoro jest wymóg, żeby pierwszą taką transakcją była zapłata w obi
    ;>

    > Do tego, jak sam piszesz, inflacja.

    Więc trzeba sprawdzić i policzyć. Ale wątpię, by sklep dopłacał.

    > PS. Nie wiem, czy jestem ślepy, ale nie widzę w tym regulaminie zapisu,
    > że te raty to miesięczne albo jakieś.

    Widoczne jest to jasne jak słońce, a może nawet zapisane gdzieś w ustawie, że rata
    może być tylko miesięczna.