    From: Olgierd <n...@n...problem>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: KK Citi a PIN
    Date: Wed, 17 Mar 2010 15:27:36 +0000 (UTC)
    <hng8ea$hi3$1@inews.gazeta.pl> <hngqdd$vub$1@news.onet.pl>
    <s...@t...ceti.pl> <hni51l$f25$1@news.onet.pl>
    <s...@t...ceti.pl> <hnidk6$n3u$1@news.interia.pl>
    <s...@t...ceti.pl>
    <s...@t...ceti.pl> <m...@i...localdomain>
    <s...@t...ceti.pl> <1...@k...kojer>
    <s...@t...ceti.pl> <m...@i...localdomain>

    Dnia Wed, 17 Mar 2010 15:55:14 +0100, Krzysztof Halasa napisał(a):

    > Prozna obawa. Ktora organizacja pozwala wydawcy karty na zrobienie
    > chargebacku ze wzgledu na to, ze podpis na kwicie jest inny niz podpis
    > na oryginalnej karcie (wydanej przez wydawce, nie tej uzytej do
    > transakcji)?

    Nie wiem które, zresztą tu postanowienia umów czy regulaminów organizacji
    nie mają chyba aż takiego znaczenia.
    Zresztą jakby tak było to w ogóle dyskusja "bo karta na podpis jest
    lepsza" nie miałaby sensu.

    > To zupelnie inna sprawa - liability shift obciaza sprzedawca
    > odpowiedzialnoscia za akceptacje transakcji "z paska" zamiast "z chipa"
    > - to w ogole nie ma zadnego zwiazku z podpisem lub jego brakiem.

    A mnie się wydaje, że mowa jest wyraźnie o kombinacji czip+pin:

    http://www.chipandpin.co.uk/business/card_payments/m
    eans/
    shift_liability.html

    --