  • 11. Data: 2003-04-23 13:15:16
    Temat: Re: KB chce "małpować" mbank ;-)
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    blad wrote:
    [...]

    > KB24 o ile sie nie myle opiera sie o login i 2 hasla stałe - coś jak
    > millenet, tle ze w millenecie mogę każde z nich natychmiast zmienić a w KB
    > nie :-))

    Nie mylisz się - ja własnie z tego powodu nie chcę trzymać tam
    większych pieniedzy....
    Noi to maestro.

    KJ

    --
    Już nie mam PIT-a. :-(
    A w laptopie zwaloną matrycę.

  • 12. Data: 2003-04-23 13:50:04
    Od: t...@p...onet.pl

    > blad wrote:
    > [...]
    >
    > Nie mylisz się  - ja własnie z tego powodu nie chcę trzymać tam
> [...]
    A jednak trochę sie mylisz. To drugie nie jest hasłem stałym tylko trzeba podać
    trzy znaki z ustalonych stałych sześciu; które należy podać do akceptacji
    danego przelewu jest generowane losowo.
    PS. Tego nie rozumiem "No i to maestro.".

  • 13. Data: 2003-04-23 14:14:22
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik <t...@p...onet.pl>
> [...]
    podać
    > trzy znaki z ustalonych stałych sześciu; które należy podać do akceptacji

    jesli ze stalego hasla losowo podaje sie wybrane znaki to haslo nadal bedzie
    stale ;-))

    poza tym - jesli haslo podaje sie w calosci to mozna jego zaszyfrowany skrot
    (hash) zapisac w banku i porownywac za kazdym razem po wprowadzeniu i nie ma
    mozliwosci odtworzenia w banku twojego hasla.
    Natomiast podawanie wybranych znakow jest efektem tego ze w banku twoje
    haslo sobie lezy i jakis algorytm umie je odczytac a wiec ktos z banku moze
    miec do niego dostep

    no i co wolisz?
    *** blad ***

  • 14. Data: 2003-04-23 14:24:22
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    t...@p...onet.pl wrote:

    > A jednak trochę sie mylisz. To drugie nie jest hasłem stałym tylko trzeba podać
    > trzy znaki z ustalonych stałych sześciu; które należy podać do akceptacji
    > danego przelewu jest generowane losowo.
    tensor1 czy chcesz udowadniać, ze zdobycie 6 literek jest trudniejesze
    niż zdobycie listy 50 haseł? Którą w dodatku mogę w każdej chwili
    zastrzec? Weź pod uwagę przypadek a) zdobycia przez "hakera" b) zdobycia
    przez pracownika banku
    > PS. Tego nie rozumiem "No i to maestro.".
    To proste. Bank stwierdził że nie wyda mi karty maestro kontakt :-) Na
    moje pytanie o powód usłyszałem "bo nie"(no trochę ładniej, ale sens taki)

    KJ

  • 15. Data: 2003-04-23 14:35:00
    Od: t...@p...onet.pl

    > tensor1 czy chcesz udowadniać, ze zdobycie 6 literek jest trudniejesze
    > niż zdobycie listy 50 haseł?

    W żadnym wypadku. Masz całkowitą rację, że zabezpieczenie KB jest słabe. Sam
    też o tym pisałem. Jednak interesuje mnie przyczyna dlaczego KB na to poszedł.
    Zauważ, że wprowadzał dostęp elektroniczny jako ostatni.

    Którą w dodatku mogę w każdej chwili
    > zastrzec? Weź pod uwagę przypadek a) zdobycia przez "hakera" b) zdobycia
    > przez pracownika banku

    Jak pracownik banku bedzie chciał wyprowadzic Ci kase to zawsze znajdzie sposób.

    > To proste. Bank stwierdził że nie wyda mi karty maestro kontakt :-) Na
    > moje pytanie o powód usłyszałem "bo nie"(no trochę ładniej, ale sens taki)

    A to ciekawe. Może nie podobałeś się Panience? (Przepraszam żartuje)

  • 16. Data: 2003-04-23 14:44:39
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    t...@p...onet.pl wrote:
> [...]
    [...]

    > Jak pracownik banku bedzie chciał wyprowadzic Ci kase to zawsze znajdzie sposób.

    I dlatego uważam, że jest on o wiele bardziej dla mnie niebezpieczny niż
    "haker"

    > A to ciekawe. Może nie podobałeś się Panience? (Przepraszam żartuje)

    Na to wygląda :-(

    KJ

  • 17. Data: 2003-04-23 14:49:46
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    Użytkownik <t...@p...onet.pl> napisał:

    > W żadnym wypadku. Masz całkowitą rację, że zabezpieczenie KB jest słabe. Sam
    > też o tym pisałem. Jednak interesuje mnie przyczyna dlaczego KB na to poszedł.
    > Zauważ, że wprowadzał dostęp elektroniczny jako ostatni.

    Oj, jest w koncu jeszcze pare bankow ktore nie oferuja kanalu internetowego,
    wiec nie taki ostatni. Pekao tez teraz wprowadza pekao24 z logowaniem na ....
    czterocyfrowy pin (tyle ze sa hasla). Choć oczywiscie nic nie przebije
    citi-offline ;-)

  • 18. Data: 2003-04-23 15:03:42
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Witek"
    Sam

    > Oj, jest w koncu jeszcze pare bankow ktore nie oferuja kanalu
    internetowego,
    > wiec nie taki ostatni.

    z tych co wprowadziły ostatni był Millenniu Bank - w marcu tego roku,
    tez o slabych zabezpieczeniach
    *** blad ***

  • 19. Data: 2003-04-23 20:22:12
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    blad wrote:
    > z tych co wprowadziły ostatni był Millenniu Bank - w marcu tego
    > roku,
    > tez o slabych zabezpieczeniach

    Ale za to proste w uzyciu dla statystycznego klienta...

    IMO najlepiej to ma zrobione Nordea ;)

  • 20. Data: 2003-04-24 06:42:36
    Od: t...@p...onet.pl

    > Ale za to proste w uzyciu dla statystycznego klienta...
    >
    > IMO najlepiej to ma zrobione Nordea ;)

    No własnie. Czy to znaczy, że Milennium, KB i inni wprowadzając jako ostatni
    oszczędzali kasę dając tak słabe zabezpieczenia, czy też wykorzystując
    doświadczenia innych stwierdzili iż skomplikowane zabezpieczenia nie są
    praktycznie potrzebne. Ja się jednak skłaniam do wersji pierwszej. Co o tym
    sądzicie. Tensor1