  • 1. Data: 2003-04-23 10:12:54
    Temat: Citibank - niepozadany prezent :-/
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Witam!
    Dostałem miły list z CitiBanku, że podwyższają mi od przyszłego miesiąca
    limit na karcie kredytowej. Tymczasem ja świadomie od kilku lat utrzymuję
    limit na pewnym, dla mnie wystarczającym poziomie i nie chcę go zwiększać,
    m.in. dlatego, że w ten sposób pogarszam sobie zdolność kredytową.
    Czy bank może tak sam z siebie przyznawać mi kredyt, o który się nie
    ubiegam?

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 2. Data: 2003-04-23 10:18:23
    Temat: Re: Citibank - niepozadany prezent :-/
    Od: "Maciek Kycler" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > m.in. dlatego, że w ten sposób pogarszam sobie zdolność kredytową.
    > Czy bank może tak sam z siebie przyznawać mi kredyt, o który się nie
    Nie wiem, czy zwiększenie limitu znacząco wpłynie na pogorszenie zdolności
    kredytowej. Mam 2 karty kredytowe i przy rozmowie o kredyt hipoteczny
    dysponentka stwierdziła, że limity kart nie są brane pod uwagę. Może to
    zależy od podejścia banku?

    MaciejK

  • 3. Data: 2003-04-23 10:24:09
    Od: m...@a...pl

> [...]
    > m.in. dlatego, że w ten sposób pogarszam sobie zdolność kredytową.
    > Czy bank może tak sam z siebie przyznawać mi kredyt, o który się nie

    W ich rozumieniu dowodzi to, że obdarzyli Cię większym zaufaniem. ;-)
    A poważnie: nie ma tam adnotacji, że możesz odmówić? Kiedyś była taka ("O ile w
    terminie xx dni nie złoży Pan odnmiennej dyspozycji...")...

    m23m

  • 4. Data: 2003-04-23 10:30:31
    Od: m...@a...pl

> [...]
    > kredytowej. Mam 2 karty kredytowe i przy rozmowie o kredyt hipoteczny
    > dysponentka stwierdziła, że limity kart nie są brane pod uwagę. Może to

    Pewnie tak.
    Wczoraj robiłem sobie test zdolności kredytowej na stronie Multibanku. Podanie
    limitów kart powodowało, że kwota możliwego kredytu wynosiła 0 PLN. Wyzerowanie
    limitów dało możliwość otrzymania kredytu w wysokości sześciomiesięcznych
    deklarowanych wpływów...

    m23m

  • 5. Data: 2003-04-23 10:39:45
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik <m...@a...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    ile w
    > terminie xx dni nie złoży Pan odnmiennej dyspozycji...")...

    Podejrzewam, że można złożyć taką dyspozycję, ale co do zasady wolałbym, aby
    domyślna była opcja "off" niż "on". Inaczej ja tez zacznę wysyłać moim
    klientom towary, których nie zamawiali ;-) i niech to odkręcają.

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 6. Data: 2003-04-23 10:41:41
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Maciek Kycler" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > kredytowej. Mam 2 karty kredytowe i przy rozmowie o kredyt hipoteczny
    > dysponentka stwierdziła, że limity kart nie są brane pod uwagę. Może to

    Ha, u mnie 2 przypadkach pytali się - zarówno przy odnawialnym jak i przy
    hipotecznym i limit rzędu paru tys zł. generował obniżenie zdolności
    kilkakrotnie większe. Ale jak piszesz - zależy to pewnie od banku.

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 7. Data: 2003-04-23 14:01:09
    Od: "Krzysztof Kujawski" <k...@i...pl>

> [...]
    Wyzerowanie
    > limitów dało możliwość otrzymania kredytu w wysokości sześciomiesięcznych

    Najprawdopodobiej masz duze limity kart kredytowych. Karta kredytowa jak
    kazdy produkt kredytowy uszczupla zdolnosc kredytowa. W jakim stopniu to
    zalezy od banku. Jednak Twoja sytuacja mnie zaskakuje, skoro i tak jestes
    anonimowy to moze podaj jakich parametrow uzyles.

    Pozdrawiam
    kk