    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Tue, 12 Nov 2019 01:18:27 -0800 (PST)
    Subject: Re: Jeśli nie mBank to co?
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 11 listopada 2019 20:15:53 UTC+1 użytkownik Krystek napisał:
    > Powoli dojrzewa we mnie myśl o wyprowadzce z mBanku. Konto tam utrzymuję
    > przede wszystkim dla płatności przez Internet (mTransfer oraz płatności
    > kartą) i tej roli spisuje się całkiem nieźle. Ale reszta to dramat.
    > Ciągłe psucie systemu transakcyjnego, wymóg minimalnej kwoty zakupów
    > kartą dla braku opłat za kartę itp. itd. W jednym banku mam kartę MC, a
    > w mBanku VISA.

    O, rzeczywiście wprowadzili MKZ do zwolnienie z opłaty za debetówkę - ale na to jest
    sposób, oczywiście bez gwarancji - zamień sobie "eKonto standard" - czy jakie tam
    masz, byle nie "ekonto mobilne" - na "eKonto osobiste" - debetówki będą darmowe przy
    1 transakcji miesięcznie.

    Druga sprawa to żaden problem zamówić sobie w mBąku debetówkę MC w miejsce debetówki
    visa - a nawet można mieć dwie na raz (a nawet 3 - w ostatnich dwóch latach w
    okolicach finału WOŚP dostępna była również "mc limitowana" - a w to lato było nawet
    specjalna na przystanek woodstock).

    > Jaki bank miałby porównywalną ofertę? PeKaO SA wygląda sensownie, ale
    > dla wariantu Konto Przekorzystne mają tylko MC, a nie VISĘ. Może jakiś
    > inny bank?

    Na początek sprawdź milka: darmowe konto, debetówka visa i wszystkie bankomaty przy
    wpływie 1k/mc i jednej płatności debetówką lub blikiem.
    Są też debetówki HCE.
    Do tego (chyba wciąż) 200zł na start - wystarczy spełnić warunki bezpłatności.
    Możesz też założyć z mojego polecenia: kod 24202527 na
    www.bankmillennium.pl/lubietopolecam

    Dalej santander - konto darmowe, karta - do wyboru visa lub mc - przy 5 pyk/mc,
    bankomaty - w sumie nie wiem, bo debetówki nie mam.
    Również dostępne darmowe debetówki HCE (nie trzeba mieć plastiku).
    Są również premie na start oraz program poleceń - mój kod 1013777859.

    bnp paribas - konto darmowe, karta mc darmowa przy 1 pyk/mc, ale z bankomatami chyba
    gorzej - dla mojego konta starszego typu darmowe tylko planet cash.
    Ale są fajne premie na start, więc choćby dlatego warto wypróbować.

    kantor aliora - konto i debetówka mc darmowe, bankomaty niestety będą od grudnia
    płatne.

    popierdółka nest - 3*0, debetówka visa - no ale to jest popierdółka.

    inteligo - konto darmowe, debetówka visa lub mc darmowa przy płatności 100zł/mc,
    bankomaty nie pamiętam.

    idei czy getoutu nie polecam nawet wrogom, choć mają swoje zalety, ale mają raczej
    funkcję serka w pułapce na myszy ;P