eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiJeśli bank odmówił kredytu, to od soboty musi bezpłatnie wyjaśnić, dlaczego... › Re: Jeśli bank odmówił kredytu, to od soboty musi bezpłatnie wyjaśnić, dlaczego...
  • Data: 2019-05-07 13:03:54
    Temat: Re: Jeśli bank odmówił kredytu, to od soboty musi bezpłatnie wyjaśnić, dlaczego...
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 7 maja 2019 11:51:50 UTC+2 użytkownik Dominik Ałaszewski napisał:

    > Nie piszę, że ktoś mi tego broni, tylko że
    > jeśli do prowadzenia jakiejś działalności jest
    > potrzebne zezwolenie, koncesja czy temu podobne
    > to nie jest to wolny rynek. I tyle.

    Wolny rynek nie oznacza, że wolno kraść albo oszukiwać.
    Kończy się oczywiście, gdy koncesja jest uznaniowa albo limitowana.
    Ale gdy jest to tylko rodzaj "śledztwa przed popełnieniem przestępstwa" to w czym
    problem? To nie przedsiębiorca płaci za to za śledztwo (no dobra, nie wyłącznie
    przedsiębiorca, bo to z jakiejś części jego podatku będzie).

    Zaś bank założyć jest łatwiej, niż się wydaje - vide banki spółdzielcze... Co prawda
    jest "spółdzielczy", to trochę jak "uniwersytet ekonomiczny" - ale jednak bank ;>