    From: "brum" <s...@n...berdyczow>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Jakie mam rachunki?
    Date: Sat, 19 Nov 2016 21:23:31 +0100

    > I nie wiem dlaczego VW mimo obowiązku nie odpowiedział, ma ktoś pomysł jak
    > "ukarać" opieszałych/leni? Znaczy sie komu zgłosić niestosowanie sie do
    > ustawy.

    Rozdział 11
    Nadzór bankowy
    Art. 131. 1. Działalność banków, oddziałów i przedstawicielstw banków
    zagranicznych, oddziałów i przedstawicielstw instytucji kredytowych podlega
    nadzorowi bankowemu sprawowanemu przez Komisję Nadzoru Finansowego w
    zakresie i na zasadach określonych w niniejszej ustawie i w ustawie z dnia
    21 lipca 2006 r. o nadzorze nad rynkiem finansowym.

    Art. 133.2. Czynności podejmowane w ramach nadzoru bankowego polegają w
    szczególności na:
    8) badaniu wykonywania przez banki obowiązków, o których mowa w art. 56a,
    art. 59a, art. 59b, art. 92ba92bd i art. 111c.

    Art. 138. 1. Komisja Nadzoru Finansowego może w ramach nadzoru zalecić
    bankowi w szczególności:
    10) przestrzeganie art. 92ba92bd oraz art. 111c.

    A zatem: jesli bank nie stosuje sie do ustawy w zakresie przepisu o
    informowaniu osoby fizycznej o rachunkach w innych bankach (92bd) to KNF
    MOZE zalecic bankowi, aby sie stosowal. A jesli bank sie nie zastosuje, to
    KNF MOZE zrobic kilka niemilych rzeczy. Ale czy zechce, to juz inna bajka.