  • 1. Data: 2007-06-16 10:12:48
    Temat: Jaki instrument?
    Od: g...@p...pl

    Witam,

    jeśli to zupełnie nie na temat, to proszę o wskazanie odpowiedniej
    grupy,
    a jeśli w temacie, to proszę o sugestie.

    Oto pytanie:

    Jaki instrument finansowy najlepiej by się nadawał do tego celu:

    ulokować 100 000 zł (sto tysięcy), które będą potrzebne za rok.

    Dobrze by oczywiście było, jakby za rok były do odbioru w towarzystwie
    dodatkowych tysięcy, choć nie chciałbym się o te pieniądze przesadnie
    przez ten okres bać.

    dzięki za pomoc.

    Krzysiek M.

  • 2. Data: 2007-06-16 10:55:02
    Temat: Re: Jaki instrument?
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    >
    > Dobrze by oczywiście było, jakby za rok były do odbioru w towarzystwie
    > dodatkowych tysięcy, choć nie chciałbym się o te pieniądze przesadnie

    lokata lub konto oszczednosciowe i nie musisz sie niczego bac, a za rok
    odbierzesz jakies 4000 wiecej

    --
    pozdr.
    RobertS

  • 3. Data: 2007-06-16 15:07:45
    Od: "Lukas" <l...@o...pl>

    > lokata lub konto oszczednosciowe i nie musisz sie niczego bac, a za rok
    > odbierzesz jakies 4000 wiecej

    Lub fundusze, najlepiej jakieś zrównoważone (bo krótki okres) i wtedy może
    Ci się uda wziąść za rok o 10-13 k zł więcej.
    Pozdrawiam

    Łukasz Kurnik
    Specjalista ds. Programów Inwestycyjnych
    -----------
    Aegon Polska
    k...@a...pl
    www.aegon.pl

  • 4. Data: 2007-06-16 15:54:47
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Lub fundusze, najlepiej jakieś zrównoważone (bo krótki okres) i wtedy może
    > Ci się uda wziąść za rok o 10-13 k zł więcej.
    > Pozdrawiam

    chyba napisal, ze nie chce ryzykowac, a zrownowazone fundusze do
    bezpiecznych nie naleza mozesz zyskac te 10-13kzl lub je stracic...

    --

    pozdr.
    RobertS

  • 5. Data: 2007-06-16 16:09:25
    Od: "Lukas" <l...@o...pl>

    > chyba napisal, ze nie chce ryzykowac, a zrownowazone fundusze do
    > bezpiecznych nie naleza mozesz zyskac te 10-13kzl lub je stracic...

    Na stabilnego wzrostu zarobi i tak więcej niż na lokacie więc może te
    bardziej ostrozne fundusze??

  • 6. Data: 2007-06-16 17:46:47
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Na stabilnego wzrostu zarobi i tak więcej niż na lokacie więc może te
    > bardziej ostrozne fundusze??

    czy ty nie potrafisz czytac albo nie masz pojecia o funduszach?
    inwestowanie w kazdy fundusz (wyj. rynku pienieznego) wiaze sie z
    wiekszym lub mniejszym ryzykiem, a autor pytania wyraznie napisal, ze
    nie chce ryzykowac...

    oczywiscie f.stabilnego wzrostu MOGĄ przyniesc zysk wiekszy niz lokata
    bankowa...ale NIE MUSZĄ i rowniez inwestowanie w nie zwiazane jest z
    ryzykiem utraty czesci kapitalu

    --
    pozdr.
    RobertS

  • 7. Data: 2007-06-16 18:51:53
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "RobertS" <b...@x...pl> wrote in message

    > oczywiscie f.stabilnego wzrostu MOGĄ przyniesc zysk wiekszy niz lokata
    > bankowa...ale NIE MUSZĄ i rowniez inwestowanie w nie zwiazane jest z
    > ryzykiem utraty czesci kapitalu

    Lokata tez moze, fakt ze ryzyko minimalne. powszechnie za papiery pozbawione
    ryzyka uznawane sa papiery skarbowe. Przy tej kwocie to chyba juz mozna
    kupic bony skarbowe, ryzyka brak, a powinny dac zarobic wiecej niz
    lokata....

    MK

  • 8. Data: 2007-06-17 20:47:04
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    Lukas napisał(a):

    > Na stabilnego wzrostu zarobi i tak więcej niż na lokacie więc może te
    > bardziej ostrozne fundusze??

    Albo straci.

  • 9. Data: 2007-06-18 10:52:47
    Od: Bartosz 'xbart' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Sat, 16 Jun 2007 18:09:25 +0200, Lukas napisał(a):

    > Na stabilnego wzrostu zarobi i tak więcej niż na lokacie więc może te
    > bardziej ostrozne fundusze??

    Jeszcze tylko napisz, że w Aegonie ma te fundusze zakupić, bo tam to na
    pewno nie straci.

  • 10. Data: 2007-06-20 17:10:50
    Od: g...@p...pl

    On 18 Cze, 12:52, Bartosz 'xbart' Nowakowski <b...@h...net>
    wrote:

    > Jeszcze tylko napisz, że w Aegonie ma te fundusze zakupić, bo tam to na
    > pewno nie straci.
    >
    > --

    Dzięki panowie za odpowiedzi.

    Dalej się jednak bujam z pytaniem co z tą kasą zrobić.

    Okazało się niestety, że te pieniądze powinny być dosyć płynne - tzn.
    możliwe, że
    nagle w połowie roku trzeba będzie podjąć jakąś część tej kwoty (np.
    jakieś 20%).

    To komplikuje sprawę, jeśli chodzi o lokaty - ich zrywanie się nie
    opłaca.

    Może w związku z tym podjąć jakieś tam ryzyko i kupić fundusze?
    Wiem, że teoretycznie wiąże się to z niepewnością, ale może warto się
    skusić?

    Gdyby tak wybrać fundusz stabilnego wzrostu, który dużo inwestuje w
    papiery państwowe,
    albo pomieszać fundusze obligacji ze stabilnymi?

    Tyle, że to cały czas tylko rok - jest ryzyko, ale jest i duża
    płynność.

    Co o tym myślicie?

    km.