  • 51. Data: 2009-12-16 10:55:24
    Temat: Re: Jaką lokatę wybrać?
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Wed, 16 Dec 2009 00:09:26 +0100, MaNa napisał(a):

    > - na stronie Eurobanku podany jest regulamin konta w 2 wersjach
    > do 18 12. i od 19.12. Nie potrafię wyłowić różnicy, a co za tym
    > idzie nie wiem czy korzystniej założyć konto np. jutro czy w piątek

    Bez znaczenia. Od 19.12 i tak będzie cię obowiązywał nowy regulamin.

    --
    Kojer

  • 52. Data: 2009-12-16 11:04:36
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "MarekZ" news:hga82n$3il$1@srv.cyf-kr.edu.pl

    > Są, tyle że mają mało sensu, np. OKO w USD w ING. 0,25% rocznie. :)

    Mea culpa :) Po rozstaniu się z nimi kilka dni temu kompletnie zapomniałem o
    ich ofercie :)

  • 53. Data: 2009-12-16 11:33:29
    Od: zbooY <z...@g...com>

    On 15 Gru, 23:23, "MarekZ" <b...@a...w.pl> wrote:
> [...]
    ania/lokaty/jednod...

    > We wszystkim (oprocentowanie, powiązanie z rachunkiem oszczędnościowym -
    > kwestia płatnych wypłat z niego, konieczność kupowania oferty Aquarius).

    oprocentowanie 5% vs 5,18% no, tak gorzej
    ale za to nielimitowana liczba lokat - jak ktos ma wiecej trońke to
    moze mu sie przydac :-)
    ale jedna wyplata jest darmowa a rachunkow oszczednosciowych tez
    mozesz miec kilka
    oferta Aquarius jest za friko
    http://www.multibank.pl/dla_ciebie/multikonta/multim
    ax_aquarius/oplaty_i_oprocentowanie

    ogolnie ten co oferuje 5% na dzisiejszym rynku z kapitalizacja
    jednodniowa jest ok

    tylko Polbank chwilowo placi wieksza premie za ryzyko
    z.

  • 54. Data: 2009-12-16 11:40:16
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "zbooY" <z...@g...com> napisał w wiadomości grup
    g2000vbl.googlegroups.com...

    > ale za to nielimitowana liczba lokat - jak ktos ma wiecej trońke to
    > moze mu sie przydac :-)
    > ale jedna wyplata jest darmowa a rachunkow oszczednosciowych tez
    > mozesz miec kilka

    Uważasz, że można mieć kilka albo wręcz nielimitowaną ilość MultiMaxów?
    Obawiam się, że nie...

    > oferta Aquarius jest za friko
    > http://www.multibank.pl/dla_ciebie/multikonta/multim
    ax_aquarius/oplaty_i_oprocentowanie

    Ta oferta kosztuje 49,50 albo bodajże 19,50 w tańszej wersji i trzeba się z
    tej opłaty "zwalniać" obrotami albo utrzymywanym saldem. Bo żeby mieć
    MultiMax AQ trzeba mieć też zwykły rachunek AQ.

  • 55. Data: 2009-12-16 12:45:35
    Od: "MaNa" <a...@m...pl>

    > ogolnie ten co oferuje 5% na dzisiejszym rynku z kapitalizacja
    > jednodniowa jest ok

    Przepraszam, ale nadal nie rozumiem związku pomiędzy codzienną
    kapitalizacją a brakiem podatku Belki.
    Może ktoś mógłby to prosto wytłumaczyć?

    Pozdrawiam
    MaNa

  • 56. Data: 2009-12-16 12:52:12
    Od: g...@o...pl

    > Przepraszam, ale nadal nie rozumiem związku pomiędzy codzienną
    > kapitalizacją a brakiem podatku Belki.
    > Może ktoś mógłby to prosto wytłumaczyć?

    Podatek Belki płacisz, gdy odsetki z lokaty przekroczą 2,49 jednorazowo.

    Jeśli odsetki dostajesz codziennie, wtedy masz szanse nie przekroczyc tych 2,49.

  • 57. Data: 2009-12-16 13:11:39
    Od: "MaNa" <a...@m...pl>

    > Podatek Belki płacisz, gdy odsetki z lokaty przekroczą 2,49 jednorazowo.
    > Jeśli odsetki dostajesz codziennie, wtedy masz szanse nie przekroczyc tych 2,49.

    Bardzo dziękuję. Wygląda to bardzo prosto. :-)
    Ale czy ta kwota 2,49 zł od czegoś zależy albo czy jej wysokość jest ogłaszana
    na przykład przez Ministerstwo Finansów?

    Pozdrawiam
    MaNa

  • 58. Data: 2009-12-16 13:17:35
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On 2009-12-16 13:52, g...@o...pl wrote:

    > Podatek Belki płacisz, gdy odsetki z lokaty przekroczą 2,49 jednorazowo.

    Dokładniej: odsetki z lokaty po zaokrągleniu (czyli powyżej
    2,494444... - ilość cyfr "4" zależnie od tego z jaką dokładnością
    bank liczy podatek).

    > Jeśli odsetki dostajesz codziennie, wtedy masz szanse nie przekroczyc tych 2,49.

    witrak()

  • 59. Data: 2009-12-16 13:26:43
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On 2009-12-16 14:11, MaNa wrote:

    > Bardzo dziękuję. Wygląda to bardzo prosto. :-)
    > Ale czy ta kwota 2,49 zł od czegoś zależy albo czy jej wysokość jest
    > ogłaszana

    Nie. Po prostu podatek od takiej kwoty wychodzi w kwocie poniżej
    0.494444...5, więc się zaokrągla do 0 zł.

    witrak()

  • 60. Data: 2009-12-16 17:42:21
    Temat: Re: Jaką lokatę ... - po wizycie w Eurobanku
    Od: "MaNa" <a...@m...pl>

    > Nie. Po prostu podatek od takiej kwoty wychodzi w kwocie poniżej 0.494444...5, więc
    się zaokrągla do 0 zł.

    Dzięki, już rozumiem.

    Z mojej dzisiejszej wizyty w Eurobanku wynika, że trzeba założyć konto
    główne, które może być typu standard lub on-line.
    Dopiero na tej podstawie można założyć do 15 rachunków oszczędnościowych.
    Różnica między kontem standard a on-line polega na tym, że konto standard
    nie jest oprocentowane, ale też nie wymaga żadnych wpłat. Czyli musi sobie
    istnieć, ale nic na nim się nie dzieje. Natomiast w przypadku konta on-line
    niezbędne są comiesięczne wpłaty w wysokości 800 zł. Umożliwia ono
    podglądania stanu rachunków oszczędnościowych w Internecie.
    Raz w miesiącu można w oddziale otrzymać za darmo wyciąg.
    Zmiana od nowego roku polega na tym, że tylko pierwsza wypłata w miesiącu
    z rachunku oszczędnościowego jest darmowa, każda następna kosztuje
    2,95 zł. Wynika z tego, że lepiej założyć więcej rachunków oszczędnościowych,
    ale oczywiście bez przesady. Można bezpłatnie przenosić środki pomiędzy
    rachunkami oszczędnościowymi.
    Zmiany w nowym regulaminie od 19.12 dotyczą opłat za wydawanie dokumentów,
    opinii itp., oraz pełnomocnictw.
    Wypłata do 30 tys. zł nie wymaga wcześniejszego zgłoszenia w banku.

    Pozdrawiam
    MaNa