  • 1. Data: 2005-03-03 11:56:01
    Temat: Jak sie liczy oprocentowanie krotkich lokat?
    Od: Tomasz Pyra <n...@n...pl>

    Jezeli bank proponuje mi dla 1000zl lokate 1mc oproc 6% w skali roku to
    oznacza, ze oprocentowanie za 1mc wyniesie 6%/12=0.5%, czyli po miesiacu
    dostane 5zl odstetek (minus podatek)?

    Czy moze mniej?

  • 2. Data: 2005-03-03 11:59:56
    Temat: Re: Jak sie liczy oprocentowanie krotkich lokat?
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra"
    > Jezeli bank proponuje mi dla 1000zl lokate 1mc oproc 6% w skali roku
    > to oznacza, ze oprocentowanie za 1mc wyniesie 6%/12=0.5%, czyli po
    > miesiacu dostane 5zl odstetek (minus podatek)?
    > Czy moze mniej?

    mniej wiecej dobrze policzyles
    odsetki bruto = saldo * dni *stopa% / 36500
    odsetki zaokraqglamy do pelnych PLN, mnozymy przez 0,19 co po
    zaokragleniu do pelnych 10 groszy daje nam podatek odejmowany od
    opdsetek
    *** blad ***

  • 3. Data: 2005-03-03 14:37:05
    Od: "some1" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > odsetki zaokraqglamy do pelnych PLN, mnozymy przez 0,19 co po
    > zaokragleniu do pelnych 10 groszy daje nam podatek odejmowany od
    aua :) masz racje ale jakos od d*** strony to policzyles :)

    (((1000 *0,06 )/ 365 ) * 30)*0,81 jak dla mnie ;]

  • 4. Data: 2005-03-03 16:15:26
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Użytkownik "some1"
    > aua :) masz racje ale jakos od d*** strony to policzyles :)
    >
    > (((1000 *0,06 )/ 365 ) * 30)*0,81 jak dla mnie ;]

    co ty wiesz o liczeniu odsetek :-)
    czynniki w mnozeniu mozna zmienic kolejnoscia a dzielenie wykonac na
    koncu.
    Kolejnosc saldo*dni jest uwarunkowana historycznie bo po takim
    mnozeniu powstaje cos co sie kiedys nazywalo liczbą procentową. Dopóki
    stopa sie nie zmienia to kolejne takie Liczby% (jak jest ruch na ROR)
    mozna do siebie dodawac, a na koncu pomnozyc przez stope (u mnie 6,0)
    i podzielic przez liczbe dni.
    *** blad ***

  • 5. Data: 2005-03-03 21:07:15
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    blad napisał(a):
> [...]
    > odsetki zaokraqglamy do pelnych PLN, mnozymy przez 0,19 co po
    > zaokragleniu do pelnych 10 groszy daje nam podatek odejmowany od opdsetek

    Tak mysle, zastanawia mnie jedno - lokata jest na 6% w skali roku, a
    mozna z niej wyciagnac wiecej niz 6% w ciagu roku (nie uwzgledniajac
    podatku).

    Bo jezeli odsetki skapitalizuja sie kazdego miesiaca i dodam je do
    kapitalu, ktory lokuje na kolejny miesiac, to sie okaze po roku ze z
    1000zl zrobilo mi sie 1061.68zl.

    Czyli nie 6% a 6.168%.

    No i sie zastanawiam, czy bank podajac warunki lokaty, podaje wlasnie ta
    wartosc 6%, czy raczej 6.168%?

  • 6. Data: 2005-03-03 21:16:29
    Od: Łukasz Cielecki <m...@p...onet.pl>

    Tomasz Pyra napisał(a):

    > Czyli nie 6% a 6.168%.
    >
    > No i sie zastanawiam, czy bank podajac warunki lokaty, podaje wlasnie ta
    > wartosc 6%, czy raczej 6.168%?

    To drugie oprocentowanie zwie się "efektywnym". Niektóre banki to
    rozróżniają w ofercie.

    Pozdrawiam!