  • 1. Data: 2005-03-03 08:28:00
    Temat: Nordea
    Od: "parrot" <p...@p...onet.pl>

    Witam,

    Zastanawiam sie nad otwarciem konta dla mojej dzialalnosci gospodarczej w
    Nordei. Ostatnio zauwazylam ich reklame pakietu dla MSP i wyglada to calkiem
    interesujaco. Oddzial Nordei mam pod nosem, zastanawiam sie tylko nad
    dostepem do bankomatow, ale w sumie i tak wyplata kasy zawsze kosztuje, wiec
    po prostu trzeba tego unikac.

    Do tej pory mam konto w PKO SA i najwygodniej byloby mi pozostawic to samo
    konto, ale zapewne nie jest to mozliwe (mam racje?), a konta dla firm w PKO
    SA sa horrendalnie drogie.

    Wazny jest dla mnie dostep do konta przez internet, czy ktos ma
    doswiadczenia z Nordea jak to wyglada? Korzystalam kiedys z BZWBK i bylam
    zadowolona, ale teraz dre koty z tym bankiem, wec raczej nie skorzystam.

    Bede wdzieczna za wszelkie opinie.

    Pozdrawiam
    parrot

  • 2. Data: 2005-03-03 08:56:33
    Temat: Re: Nordea
    Od: "xXx" <n...@o...pl>

    > Wazny jest dla mnie dostep do konta przez internet, czy ktos ma
    > doswiadczenia z Nordea jak to wyglada? Korzystalam kiedys z BZWBK i bylam
    > zadowolona, ale teraz dre koty z tym bankiem, wec raczej nie skorzystam.

    Widzialem u znajomego jak dziala dostep internetowy do konta firmowego w
    Nordea.Jest duzo zabezpieczen ktore jednak wedlug mnie utrudniaja korzystanie,
    no ale przyzwyczailem sie do banalnie prostej obslugi konta w mBanku, kiedys
    mialem tez inteligo i tez bylo proste.
    W nordea do logowania uzywa sie kodow jednorazowych, do autoryzacji przelewow i
    innych operacji konfigurujacych konto oczywiscie tez. Wyslanie przelewu to
    przechodzenie przez kilka opcji w menu, aby go faktycznie wykonac. Trzeba zrobic
    rozne potwierdzenia i autoryzacje aby przelew wyszedl. Wedlug mnie menu jest
    dosc skomplikowane i niezbyt intuicyjne, ja sie w nim gubilem no ale zapewne jak
    ktos to uzywa codziennie to sie nauczy obslugi. Mozna zdefiniowa kilka osob o
    roznych poziomach dostepu do konta. Np mozna ustawic tak ze dokonanie przelewu
    musi byc potwierdzone przez 2 osoby. Opcji ustawiania dostepu jest sporo, ale
    tez bez instrukcji sie nie obedzie bo nie wiadomo o co chodzi, trzeba tam
    wpisywac jakies kody oznaczajace poziomy autoryzacji.
    Do konta lepiej zamowic token, bo zdrapki z kodami jednorazowymi raczej szybko
    sie zuzyja jak sie czesto bedzie wykonywalo operacje, a nawet tylko logowalo do
    systemu.

  • 3. Data: 2005-03-03 09:50:28
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Użytkownik "parrot"
> [...]
    > doswiadczenia z Nordea jak to wyglada? Korzystalam kiedys z BZWBK i
    > bylam zadowolona, ale teraz dre koty z tym bankiem, wec raczej nie

    VE Nordea jest bez prowizji w bankomatach BZWBK
    co do przelewow to maja (pewnie dla firm) wygodną opcję przelewow
    zbiorczych - całą paczkę przelewów akceptuje się jednorazowo na końcu
    mam normalne solo ale mysle ze dla firm jest podobnie - przelewy
    wychodzą trzema sesjami i przychodzą też, wiekszych awarii niewiele
    *** blad ***

  • 4. Data: 2005-03-03 11:57:59
    Od: "zwi" <z...@o...pl>

> [...]
    > zastanawiam sie tylko nad dostepem do bankomatow, ale w sumie i tak
    > wyplata kasy zawsze kosztuje, wiec po prostu trzeba tego unikac.

    Mam, używam (eFirma) i jestem zadowolony. Po doświadczeniach z PKO BP, i
    MultiBankiem Nordea najbardziej mi się podoba.
    Wybrałem opcję z tokenem. Przez pierwszy rok trzeba za niego płacić
    20PLN/mies ale dla mnie jest to zdecydowanie wygodniejsze. Jakiś czas temu
    był spory problem z szybkością działania interfejsu internetowego w
    newralgicznych dniach (10 - ZUS, 20 - PIT, 25 -VAT) każdego miesiąca, ale po
    wymianie serwerów teraz wszystko śmiga aż miło. Interfejs jest rozwijany bo
    co jakiś czas widzę coś nowego :)
    Dość rozbudowany interfejs konfiguracji dostępu przez internet (jakie ma być
    menu, co widać na stronie startowej, o jakich transakcjach powiadamiać, itp)

    Miła obsługa infolinii, dodatkowo wewnętrzna poczta wysyłana bezpośrednio z
    internetu po zalogowaniu do konta. Odpowiadają barzo szybko (najpóźniej
    następnego dnia)

    Tak jak kolega wspomniał przelewy zbiorcze. Można sobie przygotować
    przelewy, a później w dogodnym momencie puścić wszystkie na raz
    zatwierdzając jednym kodem.

    Poza tym bardzo miła opcja: powiadomienia SMS o dokonanych operacjach -
    bezpłatnie, oraz dostęp przez WAP.

    Nie wiem jak działa NORDEA z kodami jednorazowymi.

    Pozdrawiam

    Zbyszek

  • 5. Data: 2005-03-03 18:15:01
    Od: "parrot" <p...@p...onet.pl>

    Dziekuje wszystkim za rady. Naprawde, bardzo mi pomogliscie. Coraz bardziej
    sklaniam sie ku Nordei. Ich oddzial obok mnie jest czynny do 20:00, wiec
    pewnie niebawem sie do nich wybiore (kolejny atut, ktory za nimi przemawia -
    godziny otwarcia)

    Pozdrawiam
    parrot

  • 6. Data: 2005-03-03 23:15:39
    Od: "zwi" <z...@o...pl>

    Jeszcze jedno... Powiadomienia SMS swego czasu działały.. no tak sobie.
    Najczęściej dostawałem takie powiadomienie 'juz' trzy dni po operacji. W tej
    chwili (pewnie ma to związek z wymianą serwerów i innymi poprawkami)
    zawiadomienie o wykonaniu przelewu wychodzącego dochodzi po kilku minutach
    (najczęściej w okolicy jednej minuty). Nie wiem czy ta poprawa to już na
    stałe czy na jakiś czas :)

    Zbyszek