  • 11. Data: 2002-02-25 10:53:17
    Temat: Re: Jak przesylac Euro w Polsce
    Od: "Michal Kukula" <m...@a...net.pl>

    > Troche przekombinowales.
    >
    > Wystarczy, ze osoba odbierajaca zalozy rachunek (mozna np. walutowy
    a'vista
    > w Pekao) i poda osobie wplacajacej jego numer.
    > Osoba wplacajaca wplaci kase w oddziale w swoim miescie na rachunek
    > odbiorcy. Nie trzeba po fakcie zamykac rachunku. W Pekao nie ma oplaty
    > miesiecznej za jego prowadzenie, a moze sie jeszcze kiedys przydac.

    A jakie sa oplaty w Pekao przy wplacie gotowkowej czlowieka "z ulicy" na
    cudze konto?
    Bo w przypadku zlotowkowego konta to bylo niedawno 15 zl, prawda?

    Michal.

  • 12. Data: 2002-02-25 11:06:50
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > A jakie sa oplaty w Pekao przy wplacie gotowkowej czlowieka "z ulicy" na
    > cudze konto?
    > Bo w przypadku zlotowkowego konta to bylo niedawno 15 zl, prawda?

    JEsli prowadzone w Peako to nic

  • 13. Data: 2002-02-26 06:46:41
    Od: "MichalL" <m...@n...isn.pl>

    Jeszcze jeden szczegolik. Pekao bardzo dawno temu wpadlo na pomysl
    polegajacy na tym, ze osoba ZAKLADAJACA rachunek musi cos wplacic. Jest to
    kwota 75 EURO. Odbiorca powinien wiec pozyczyc te kase na 1 dzien, zalozyc
    rachunek, wplacic, wyplacic i oddac.
    Pomysl z obowiazkowa wplata jak dla mnie imbecylny, ale czego mozna sie
    spodziewac po Pekao.

    MichalL

  • 14. Data: 2002-02-26 17:36:03
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > Pomysl z obowiazkowa wplata jak dla mnie imbecylny, ale czego mozna sie
    > spodziewac po Pekao.

    W BZWBK ta kwtoa to 50$ nie wiem jak z Euro

  • 15. Data: 2002-02-27 08:01:58
    Od: "Michal Kukula" <m...@a...net.pl>

    "MichalL" <m...@n...isn.pl> wrote in message
> [...]
    > rachunek, wplacic, wyplacic i oddac.
    > Pomysl z obowiazkowa wplata jak dla mnie imbecylny, ale czego mozna sie

    Ciag dalszy przygody z jednorazowym przesylem Euro.
    Moj pomysl - list wartosciowy z banknotami okazal sie swietny.
    Z jednym wyjatkiem. Poczta Polska stanowczo odmawia przyjmowania listow
    zawierajacych walute. I tyle. Nie ma dyskusji. Dupa zbita...

    Znajoma sprobowala nietypowego rozwiazania.
    Bardzo nietypowego.
    Otoz, w przypadku PekaoSA jest tak, ze jesli z zagranicy przyjdzie waluta
    dla jakiejs osoby ktora konta nie ma, to kasa laduje na koncie smieciowym.
    Numer takiego konta to xxxxxxxx-88888888888888888. Gdzie xxxxxxxx to
    oczywiscie numer placowki Pekao. Wtedy bank wysyla powiadomienie do takiej
    osoby, poczta, zeby sobie wziela pieniadze.
    Pomysl polega na tym, zeby zrobic taki blad celowo. Wplacic kase na konto
    xxxxxxxx-888888... Podajac oczywiscie w tym xxxxxxxx numer rozliczeniowy
    placowki Pekao w miescie gdzie mieszka odbiorca. Nastepnie telefon do niego,
    zeby sie zglosil do oddzialu z dowodem osobistym i odebral pieniadze.
    Dziala tylko w przypadku "starych" oddzialow Pekao Zubr.
    Wymagalo przekonania kasjerki (sztuka!), i podania szczegolowych danych
    odbiorcy, z Peselem wlacznie.
    Na razie poszlo 150 Euro, strasznie jestem ciekaw czy sie uda...
    Wiekszej kasy bym tak jednak nie ryzykowal.
    :-)

    Pozderawiam.
    Michal.

  • 16. Data: 2002-02-28 06:51:37
    Od: "MichalL" <m...@n...isn.pl>

    > Na razie poszlo 150 Euro, strasznie jestem ciekaw czy sie uda...
    > Wiekszej kasy bym tak jednak nie ryzykowal.
    > :-)

    To odbiorca moze od razu zalozyc sobie rachunek a'vista w Euro!

    MichalL

  • 17. Data: 2002-02-28 07:36:58
    Od: "Piotr Orzechowski" <news@usun_spam.piotrorzechowski.com>

    Użytkownik "Michal Kukula" <m...@a...net.pl> napisał w wiadomości
    zeszow.tpsa.pl...

    wątek ciągnie się już pewien czas ... i Ty twierdzisz, że problemem jest
    pójść, załóżyć bezpłatny rachunek, wpłacić na niego w innym mieście
    bezpłatnie pieniądze i wybrać te pieniądze na drugi dzień ....

    no to ja chyba czegoś nie rozumiem.... albo jesteś wyjątkowo niezdecydowanym
    człowiekiem, albo ta dyskusja jest dla samej dyskusji

    to już lepiej włóż pieniądze go grubej szarej koperty, nadaj przesyłką
    konduktorską w pociągu i kilka godzin później druga osoba odbierze tą kasę.

    pozdrawiam
    Piotr Orzechowski

  • 18. Data: 2002-02-28 07:41:54
    Od: "Michal Kukula" <m...@a...net.pl>

    > To odbiorca moze od razu zalozyc sobie rachunek a'vista w Euro!

    Dokladnie. Pekao SA wysyla powiadomienie, i proponuje odbiorcy otwarcie
    rachunku a vista w Euro. Jesli chce to moze sobie zalozyc i miec na
    przyszlosc, a jesli nie chce, to wyplacic pieniadze.
    Ku mojemu zdziwieniu wszystko sie udalo.
    Za darmo.

    Pozderawiam.
    Michal.

  • 19. Data: 2002-02-28 12:51:43
    Od: "Michal Kukula" <m...@a...net.pl>

    > wątek ciągnie się już pewien czas ... i Ty twierdzisz, że problemem jest
    > pójść, załóżyć bezpłatny rachunek, wpłacić na niego w innym mieście
    > bezpłatnie pieniądze i wybrać te pieniądze na drugi dzień ....

    I zmknac rachunek. Nie zapominaj o tym. Zamykanie rachunkow zwyklo trwac, a
    chodzi o to, zeby starsza pani ktora ma dostac ta kase dostala ja
    beztresowo.
    Dla mnie nie jest problemem zamykanie, otwieranie, udowadnianie Paniom Z
    Okienka ze nie maja racji, ze nie znaja wlasnych regulaminow i tabel oplat,
    itd, itp.
    Kupa frajdy to moze byc.
    Ale dla tej starszej pani to zabawne nie jest ( Dziwne... ;-) )

    Bezplatny rachunek zaklada sie tez wplacajac na niego na poczatek troche
    Euro.
    Bez sensu - kupowac Euro tylko po to zeby nastepnego dnia sprzedac Euro.

    > no to ja chyba czegoś nie rozumiem.... albo jesteś wyjątkowo
    niezdecydowanym
    > człowiekiem, albo ta dyskusja jest dla samej dyskusji

    Dyskusja wynikla stad, ze moja znajoma ma przeslac swojej znajomej koperte
    zawierajaca Euro w banknotach. I tyle. Jednorazowo. Nikomu sie nie chce
    babrac w otwieranie kont i w zamykanie ich dla jednorazowego przeslania
    kasy.

    > to już lepiej włóż pieniądze go grubej szarej koperty, nadaj przesyłką
    > konduktorską w pociągu i kilka godzin później druga osoba odbierze tą
    kasę.

    Jak pisalem - chcialem wyslac poczta, ale nie przyjmuja waluty w banknotach
    (chyba zeby sklamac). Przesylka konduktorska byla nastepnym moim pomyslem,
    ale zalatwilo sprawe Pekao Zubr. Bezstresowo dla tej starszej pani.
    Po telefonie poszla z dowodem osobistym do banku, a tam jej dali pieniadze.
    Jeden telefon i jedna wizyta, bez: kupowania Euro, zakladania konta,
    wybierania euro, sprzedawania nadwyzki, zamykania konta, dostawania wyciagow
    i reklamowek do domu, wymyslania dyspozycji na wypadek smierci, i "prosze
    pani co mam wpisac w te okienka" slowem - najwygodniej.

    > pozdrawiam
    > Piotr Orzechowski

    Rowniez pozderawiam.
    Michal Kukula.