  • Data: 2004-10-23 16:19:01
    Temat: Re: Jak moge zapłącić w ksiegarni internetowej w USA ?
    Od: "Jacek" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    [ciach]

    Jeśli nie chcesz zakładać konta w innym banku, to:
    1. W mBanku możesz mieć eKartę za 25 zł rocznie. W Amazonie zapłacisz ją bez
    problemu. Jest rozliczana w USD, więc korzystnie do zakupów w Stanach.

    2. _Zdaje się_, że BPH miał (ma?) w ofercie jakaś kartę wirtualną. Szczegóły
    musiałbyś uzyskać z ich stron/infolinii.

    Jeśli chodzi o zakupy w Amazonie, to nie masz się raczej czego obawiać. To
    solidna marka. Paczki przychodzą (przynajmniej do mnie) we wcześniejszej dacie z
    określonych przez nich widełek. A właściwie to nie paczki, a wory na ziemniaki ;
    -) - bo tak jest zapakowany karton - w dodatkowy worek. Jeśli nie odstraszają
    Cię koszty transportu, które w stosunku do ceny książek potrafią być znaczne, to
    polecam Amazon. Nie powinno być problemów z autoryzacją, dostawą, reklamacjami,.
    .. Co do innych firm (poza paroma znanymi), to byłbym ostrożny.

    Możesz jeszcze rozważyć wariant Amazon.de (niemiecki!) lub Amazon.co.uk. Kiedyś
    miałem sprawdzić, co się bardziej opłaca dla Polaka, ale siakoś nie mam na to
    czasu.
    Jeśli są to książki, to polecam jeszcze ebay.com (ichnie allegro). Ostrożność
    należy zachować jak na każdej aukcji, ale czasami ceny książek używanych są
    naprawdę śmiesznie niskie (kupiłem np. 2 za jakieś 2 dolary, plus horrendalne w
    tym przypadku koszty wysyłki). Z płatnością może być problem gdy sprzedający
    akceptuje tylko PayPal, ale jest z sporo aukcji z MoneyOrder, a to możesz
    załatwić przy pomocy auctionspayments.com i kart wirtualnych.

    No i możesz jeszcze użyć do tego celu kart kredytowych, ale o tym już Ci nie
    napiszę bo się spieszę na 10 rocznicę ślubu znajomych :-)

    Jacek