  • 1. Data: 2010-12-02 18:45:32
    Temat: Jak dać komuś akcje w prezencie?
    Od: "newsy" <s...@W...pl>

    Witam
    Zamiast gotówki chciałbym dać komuś w prezencie akcje. Najlepiej w kopercie
    :-), no i żeby prowizje nie były jakieś bardzo wysokie, no i żeby i sobie i
    obdarowanym nie robić zbyd dużo kłopotu. Da się tak?

  • 2. Data: 2010-12-02 18:59:38
    Temat: Re: Jak dać komuś akcje w prezencie?
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "newsy" <s...@W...pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:id8pqp$d7a$...@m...internetia.pl...
> [...]
    > kopercie :-), no i żeby prowizje nie były jakieś bardzo wysokie, no i żeby
    > i sobie i obdarowanym nie robić zbyd dużo kłopotu. Da się tak?

    Ze względów podatkowych nie ma to sensu. Jeśli jest to bez znaczenia, to
    trzeba zawrzeć umowę kupna-sprzedaży, a następnie przekazać je z rachunku na
    rachunek.

    Gdyby akcje miały być w kopercie, to trochę trudniejsza sprawa. :-)
    "Materializacja" zdematerializowanych akcji może bardzo bardzo długo trwać.
    Chyba żepójdziesz na całość i założysz sobie w tym celu własną spółkę
    akcyjną.

  • 3. Data: 2010-12-02 19:09:46
    Od: "newsy" <s...@W...pl>

    Użytkownik "MarekZ" <b...@a...w.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "newsy" <s...@W...pl> napisał w
    > wiadomości grup dyskusyjnych:id8pqp$d7a$...@m...internetia.pl...
    >
    > Ze względów podatkowych nie ma to sensu.

    A co, jeśli obdarowany nie jest rezydentem w Polsce? Na stałe mieszka w UK.
    Czy sprzedając te akcje też musi zapłacić podatek?

> [...]
    > "Materializacja" zdematerializowanych akcji może bardzo bardzo długo
    > trwać. Chyba żepójdziesz na całość i założysz sobie w tym celu własną

    Jeden z warunków to żeby nie robić sobie i obdarowanemu kłopotów :-)

  • 4. Data: 2010-12-02 19:11:26
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 12/2/2010 12:45 PM, newsy wrote:
> [...]
    > :-), no i żeby prowizje nie były jakieś bardzo wysokie, no i żeby i sobie i
    > obdarowanym nie robić zbyd dużo kłopotu. Da się tak?

    jak chcesz komus zrobic na zlość to fantastyczny pomysł.
    niby dostał prezent a zabuli od tego 19% podatku.

    to juz mu lepiej daj tą kasę.

  • 5. Data: 2010-12-02 19:14:15
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 12/2/2010 1:09 PM, newsy wrote:
    > Użytkownik "MarekZ"<b...@a...w.pl> napisał w wiadomości

    > A co, jeśli obdarowany nie jest rezydentem w Polsce? Na stałe mieszka w UK.
    > Czy sprzedając te akcje też musi zapłacić podatek?

    a gdzie sprzeda te akcji?
    bo jak w polsce, to mu biuro maklerskie i tak podatek potrąci i jeszcze
    mu US dokopie jak sie z tego nie rozliczy i pit nie zlozy.
    a w UK pewnie tez zapomni zadeklarowac dochod, wiec tam mu tez dokopią
    bedzie wiecej w plecy niz dostał.

    chyba już wiem komu zrobie prezent.

    > Jeden z warunków to żeby nie robić sobie i obdarowanemu kłopotów :-)

    dac mu kase.

  • 6. Data: 2010-12-02 19:19:12
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl> napisał w wiadomości grup

    > a gdzie sprzeda te akcji?
    > bo jak w polsce, to mu biuro maklerskie i tak podatek potrąci i jeszcze mu
    > US dokopie jak sie z tego nie rozliczy i pit nie zlozy.

    Nie no, biuro mu nie potrąci. Biuro tylko do wskazanego us wyśle PIT-8C.
    Podatku jak rozumiem nie zapłaci. Więc może to być potencjalnym problemem.

    O kwestiach podatkowych w UK nie mam pojęcia.

  • 7. Data: 2010-12-02 19:19:42
    Od: "newsy" <s...@W...pl>

> [...]
    > US dokopie jak sie z tego nie rozliczy i pit nie zlozy.
    > a w UK pewnie tez zapomni zadeklarowac dochod, wiec tam mu tez dokopią

    Eee, biuro maklerskie raczej podatku nie potrąca

  • 8. Data: 2010-12-02 19:20:47
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Thu, 2 Dec 2010 19:59:38 +0100, MarekZ wrote:
> [...]
    > "Materializacja" zdematerializowanych akcji może bardzo bardzo długo trwać.
    > Chyba żepójdziesz na całość i założysz sobie w tym celu własną spółkę

    A po co? Swiat nie konczy się na GPW/KDPW. Sa spolki, ktore maja akcje
    fizycznie na papierze, nie w depozycie.

    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 9. Data: 2010-12-02 19:23:49
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Michal Tyrala" <w...@b...com.pl> napisał w wiadomości grup

    > A po co? Swiat nie konczy się na GPW/KDPW. Sa spolki, ktore maja akcje
    > fizycznie na papierze, nie w depozycie.

    Obstawiam, że autorowi chodziło jednak o akcje zdematerializowane spółki
    publicznej.