  • 1. Data: 2003-08-29 10:23:16
    Temat: JAKI FUNDUSZ EMERYTALNY WYBRAĆ ??
    Od: "avril" <a...@p...fm>

    Witam. Za dwa tygodnie podejmuje swoją pierwszą prace. Podobno na wybranie
    funduszu emerytalnego mam 7 dni czasu. W zwiazku z tym chcialam zapytac jaki
    fundusz moglibyscie mi polecic ? Czym sie kierowac przy takim wyborze ? Moze
    na rynku jakieś sie wyjątkowo sprawdzily ?
    Bardzo jestem wdzięczna za jakąkolwiek podpowiedź i rade.
    Z góry dziekuje.

    avril

  • 2. Data: 2003-08-29 10:28:14
    Temat: Re: JAKI FUNDUSZ EMERYTALNY WYBRAĆ ??
    Od: "Marcin Wańdoch" <m...@o...pl>

    Użytkownik "avril" <a...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
    Moze
    > na rynku jakieś sie wyjątkowo sprawdzily ?
    > Bardzo jestem wdzięczna za jakąkolwiek podpowiedź i rade.

    Witaj!

    Ja korzystam z oferty Bankowego OFE
    www.bankowy.pl

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 3. Data: 2003-08-29 10:40:41
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

> [...]
    Moze
    > na rynku jakieś sie wyjątkowo sprawdzily ?

    pewnie każdy poleca co innego, ale patrz w perspektywie kilkudziesięciu lat
    ( o ile w ogóle w naszym państwie się da)
    wybierz dużą, międzynarodową, dobrze zarządzaną firmę, bez komunistycznych i
    partyjnych korzeni, a dobrymi specjalistami, którzy umieją zarządzać
    pieniędzmi

    ja wybrałem kilka lat temu Nationale Nederlanden i uważam, że był to bardzo
    dobry wybór
    możesz zastanowić się też nad Commercial Union i Allianz

    oczywiście to moje prywatne zdanie

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 4. Data: 2003-08-29 14:32:31
    Od: "crossmen" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > wybierz dużą, międzynarodową, dobrze zarządzaną firmę, bez komunistycznych
    > partyjnych korzeni, a dobrymi specjalistami, którzy umieją zarządzać

    czyli nie PZU Zlota Jesien?? ;)

    crossmen

  • 5. Data: 2003-08-29 15:40:01
    Od: "Lesio5" <I...@w...peel>

    Użytkownik "plusz" <p...@i...usun_spam.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    bardzo
    > dobry wybór
    > możesz zastanowić się też nad Commercial Union i Allianz

    Mialem podobne kryteria wyboru i równiez wybralem NN. jak na razie nie
    zawodzi.

    --
    Leszek Grelak vel Lesio5
    http://fun.from.hell.pl/2003-01-03/prezent-Kr-dla-Wy

  • 6. Data: 2003-08-29 15:40:28
    Od: "Lesio5" <I...@w...peel>

    Użytkownik "crossmen" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > lat
    >
    > czyli nie PZU Zlota Jesien?? ;)

    Od zlodziei i Wieczerzaków z daleka radzem czymac siem.

  • 7. Data: 2003-08-29 15:59:58
    Od: "Robert" <s...@o...pl.invalid>

    bino2t$qgm$...@n...polbox.pl,
    crossmen <a...@p...onet.pl>:

    > czyli nie PZU Zlota Jesien?? ;)

    Zarowno NN i CU to dobry wybor, aczkolwiek rozwaz to, ze przy mlodym wieku i
    wieloletnim inwestowaniu CU ma docelowo nizsza prowizje (4% versus 5.7% po
    tych kilku poczatkowych latach).

    --
    Robert
    Email replies: use >mkarta< in place of >spam.trap< and remove .invalid

  • 8. Data: 2003-08-29 16:48:48
    Od: Kamil Kosinski <k...@...tak.dalej>

    avril wrote:
> [...]
    > fundusz moglibyscie mi polecic ? Czym sie kierowac przy takim wyborze ? Moze
    > na rynku jakieś sie wyjątkowo sprawdzily ?

    Jak system startował wybierało się właściwie tylko w oparciu o wysokość
    opłat i zupełnie nieracjonalny czynnik jakim jest zaufanie do
    udziałowców. Po tych kilku latach można jednak wstepnie porownać wyniki
    dotychczasowych inwestcyji. jest to bardzo proste gdyż wszystkie OFE
    startowały z wartością jednostki sztucznie ustalona na poziomie 10 zł.
    teraz waha się ona od 15 zł 10 gr do 18 zł 97 gr. OFE, których wartość
    jednostki przekroczyła 18 zł to Polsat (18,97 zł), ING Nationale
    Nederlanden (18,96 zł) i Sampo (18,58 zł). Za outsiderów mozna uznać
    Kredyt bank (15,10 zł), Pekao (16,09 zł), Pocztylion (16,44 zł), AIG
    (16,47 zł), Skarbiec-Emerytura (16,55 zł), Allianz (16,95 zł). Reszta to
    średniaki, których jednostak jest warta 17-18 zł.

  • 9. Data: 2003-08-29 18:33:17
    Od: "david" <d...@p...fm>

    > Zarowno NN i CU to dobry wybor, aczkolwiek rozwaz to, ze przy mlodym wieku
    > wieloletnim inwestowaniu CU ma docelowo nizsza prowizje (4% versus 5.7% po
    > tych kilku poczatkowych latach).

    różnica w prowizji OFE w wypadku 1,7% nie ma większego znaczenia jeżeli
    stopa zwrotu wypracowywana przez ten droższy będzie adekwatnie większa. Jak
    narazie ING NN jest jednym z najlepiej zarządzających OFE i ja go polecam.

    pozdr
    david

  • 10. Data: 2003-08-29 19:13:46
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

> [...]
    Moze
    > na rynku jakieś sie wyjątkowo sprawdzily ?

    Jest to dla Ciebie całkowicie OBOJĘTNE.
    Policz dokładnie o jakich pieniądzach myślimy
    Pamiętaj, że będzie dopłata dla funduszy gorzej prosperujących niż 5% od
    średniej.
    A OFErmy to instytucje stworzone dla dofinansowywania budżetu państwa, a nie
    dla dobra swoich skladkodawców:-(

    Weź sobie np. ten, który obecnie ma największą stopę zwrotu.
    Nie mam pojęcia, który to,
    Za kilkanaście lat przeniesiesz się do następnego