    From: t...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Internetowy adres Kredyt Banku?
    Date: 14 Feb 2003 17:39:48 +0100

    > jest
    > 20%-
    >
    > No to PKOBP ma "od" na poziomie
    > WIBOR S-3M (6,78%)  + marża od 1,0% = 7.78%
    >
    > Jakie są zalety KB w stosunku do PKOBP ?
    >
    > Pozdrawiam,
    > BaLab

    Czy w dużych miastach, rzeczywiście wszyscy dostają najniższą marżę tzn. 1,0%;
    w KB jest standardem 1% oraz 1,5%. Prowizja w KB wynosi 0,9% a w PKOBP 1,2%.
    *************
    Może ktoś kto ostatnio dostał kredyt w PKOBP lub w KB się wypowie.
    *************
    Jeszcze jedna drobna rzecz KB liczy WIBOR3M jako średnia z ostatnich 10 dni
    roboczych, zaś PKOBP bierze średnią prawie z wszystkich 60 dni (lub 50
    dokładnie nie pamiętam) ostatniego kwartału. W sytuacji spadającego WIBORu
    liczenie jak KB jest korzystniejsze. Oczywiście jak WIBOR bedzie systematycznie
    rósł lepiej w PKOBP. Jednakże tendencja obserwowana co najmniej od 2 lat (patrz
    money.pl) jest malejąca.
    Reasumując nie znaczy to jednak, że oferta KB jest znacznie lepsza niż PKOBP.
    Są one porównywalne z lekkim wskazaniem na KB. Z drugiej jednak strony oferty
    tych banków (w PLN) są istotnie lepsze od ofert innych banków. Jeżeli ktoś
    uważa inaczej to proszę o polemikę. Nie będę już jednak nigdy polemizował z
    ludżmi, którzy uważają, że oprocentowanie oparte o ZARZADZENIA PREZESA są
    lepsze, bo ten ostatni dba o klienta lub wymusza to na nim konkurencja. Niech
    sobie zostają w swoim przekonaniu i biorą wieloletnie kredyty mieszkaniowe np.
    w Multi lub BZWBK (wspaniała okazja - parę miesięcy temu ich Prezes ustalił na
    rok oprocentowanie na poziomie 6,99%). A co będzie po roku, po dwu, po pięciu,
    po dziesięciu. A co będzie jak WIBOR3M po pół roku spadnie do poziomu niższego
    niż 6% lub jeszcze niżej (aktualnie 6,42%).
    Jeszcze jeden ich argument, jak WIBOR3M wzrośnie to PKOBP i KB nawet jakby
    chcieli, to nie mogą obniżyć oprocentowania a PREZES ich banku to zrobi.
    Panowie jak obniży do poziomu WIBORu to padnie finansowo. (Nie mówcie mi tu o
    SKOKach, tam jest inna sytuacja, ale też do czasu).
    Powtarzam jeszcze raz, nie jestem pracownikiem ani KB ani PKOBP, co więcej nie
    mam nic wspólnego z bankowością. Jestem pracownikiem naukowym jednej z polskich
    uczelni. Pozdrowienia Tensor1.