  • 21. Data: 2003-03-19 07:09:16
    Temat: Re: Inteligo zmiana %% ;)
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "citi69" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news

    > To chyba koniec tego przedwsięwzięcia Czy goście którzy piszą te
    > marketingowe bzdury mogą jeszcze patrzeć sobie w oczy na korytarzu?:(
    > Moja teza - Inteligo umiera jako bank "wirtualny", a to powoduje, że
    > przestaje liczyć się jako rzeczywista konkurencja dla mBanku, VWdirect i
    > innych. Jako osoba obserwująca ponad dwuletni okres w rozwoju wirtualnej
    > bankowości w naszym kraju patrzę na ten fakt bez zbytniej radości.
    Niemniej
    > właśnie poczynania Inteligo wywoływały mój największy niesmak.

    Moze bys tak swoje tezy opieral na rzeczywistosci, a nie na wlasnych
    zyczeniach....
    Jak na razie PKO BP podalo, ze od listopada ub.r. przybylo w Inteligo
    srodkow - zmiana z 400mln na 600mln (inna rzecz, jak oni wyliczyli ze to
    jest wzrost o 40%...??;-)).
    Uwzgledniajac fakt ze ePKO mialo w ub. roku wiecej srodkow niz Inteligo
    (choc mniej rachunkow) to po polaczeniu obu przedsiewziec beda dysponowac
    kwota ca 1mld zlociszow.

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 22. Data: 2003-03-19 07:19:51
    Od: t...@p...onet.pl

    > Uczepiłeś się jak rzep psiego ogona ;) - kiedy KB obniża i  czy ma jeszcze
    > z czego :D
    > --
    > Pozdrowienia,
    > Glenn
    > --
    Co ma do tego KB. Czy KB jest bankiem wirtualnym? Ich ROR jest oprocentowany na
    poziomie 2,30% a dla studentów 3,30%. Od dłuższego już czasu to oprocentowanie
    jak i oprocentowanie lokat NIE jest atrakcyjne w stosunku do banków wirtualnych.
    Pozdrowienia Tensor1.
    PS. Obniżać z czego jeszcze mają. Popatrz na oprocentowanie RORów banków z
    pierwszej dziesiątki.

  • 23. Data: 2003-03-19 07:55:58
    Od: t...@p...onet.pl

    Amra miło mi, że częściowo się ze mną zgadzasz. Ale czy nie uważasz, że tak
    drastyczna zmiana oprocentowania przez INTELIGO umozliwia (jak przewiduje w
    ostatnim poście) obniżkę oprocentowania w innych bankach wirtualnych;
    oczywiście mniejszą i nie wynikającą z decyzji RPP. Przecież ich działalność
    jest nastawiona na zysk a nie jest charytatywna. Działanie zgodnie z zasadą:
    jak można więcej zarobić z małym ryzykiem straty, to dlaczego z tego nie
    skorzystać. Tak rozumując uważam, że decyzja PKOBP odbije się negatywnie na
    całej grupie banków wirtualnych.
    A tak w ogóle to przewiduje (NIESTETY) zmierzch tego co nazywamy bankami
    wirtualnymi. Zamiast tego każdy marmurek będzie miał dostęp przez Internet z
    bardzo przyjażnym (dla użytkownika) systemem. Niezależnie od wszystkich zalet
    banku wirtualnego brak normalnych placówek (a czasami i bankomatów) jest jednak
    pewnym utrudnieniem. Co więcej tendencja obniżania stóp procentowych spowoduje,
    że zalety banków wirtualnych (w tym aspekcie) znacznie zmaleją. Ogólna
    tendencja nastawiania się na klienta detalicznego przez duże marmurki może ten
    proces jeszcze przyspieszyć.
    Pozdrowienia Tensor1.
    PS Nie mam dokładnej wiedzy jak to jest w Uni. Czy banki w PEŁNI wirtualne
    stanowią liczący się procent. Jeżeli ktoś wie to niech się podzieli informacją.

  • 24. Data: 2003-03-19 08:07:51
    Od: "ktos" <no@no_spam.wp.pl>

    > Ludzie, czy Wy nie widzicie, że WIBID ciągle spada. Zgadzam się tylko z
    tym, że
    > obniżka oprocentowania w INTELIGO jest za gwałtowna w stosunku do jego
    ruchów.

    Co ma WIBOR do PKO BP? Ten bank zyje przede wszystkim z roznicy oproc.
    kredytow/depozytow. WIBOR to byl wazny na mBanku w czasach, gdy nie udzielal
    on kredytow i to byla jedyna forma lokowania pieniedzy.

    WIBOR jest dzis bodaj na poziomie 6%. Chetnie zaciagne sobie kredyt na taki
    procent :-)

  • 25. Data: 2003-03-19 08:37:40
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > on kredytow i to byla jedyna forma lokowania pieniedzy.
    >
    > WIBOR jest dzis bodaj na poziomie 6%. Chetnie zaciagne sobie kredyt na taki

    A ma i bardzo dużo. Jak potrzebujesz pieniędzy (jako bank) możesz np. przyjąć
    od innego banku pieniądze (bez rezerwy obowiązkowej) na lokatę oprocentowaną na
    poziomie WIBID (a nie WIBOR - nie myl tych pojęć). Dlatego też z reguły nie
    opłaca się bankowi dawać oprocentowanie na poziomie wyższym niż 0,955*WIBID.
    Podobnie nie opłaca się udzielać kredytów na poziomie niższym niz WIBOR. Tensor1

    PS. Kredyty mieszkaniowe są oprocentowane np. na poziomie WIBOR3M+marża; marża
    jest na poziomie 1%. Podobna zasada dotyczy kredytów dla klientów
    instytucjonalnych; tutaj marża jest jednak trochę większa; chyba, że kredyt
    jest bardzo duży. Inne kredyty są oprocentowane znacznie wyżej ze względu na
    to, że banki posiadają mnóstwo kredytów straconych (około 15% i więcej).

  • 26. Data: 2003-03-19 08:57:31
    Od: Bartol Partol <b...@p...c>

    Użytkownik Marcin Lubojański napisał:

    > Ciekawe ile ludzi tym razem sie pożegna z Inteligo?

    Czym Wy sie tak przejmujecie. Dla mnie ror moglby byc nieoprocentowany,
    bo potrzebuje go do dokonywania transakcji, a nie trzymania wolnych
    pieniedzy. Jedyne co mnie interesuje to jakosc obslugi.

    Ile wyciagacie rocznie na odsetkach (po odjeciu kosztow utrzymania
    rachunku)? 20 zl? 50 zl? Jest o co sie bic?

    Bartol

    ps. za kilka lat rory beda nieoprocentowane i beda kosztowaly wiecej niz
    teraz. To zupelnie normalna kolej rzeczy.

  • 27. Data: 2003-03-19 09:05:15
    Temat: Re: Re: Inteligo zmiana %% ;)
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Wed, Mar 19, 2003 at 09:57:31AM +0100, Bartol Partol wrote:

> [...]
    >
    >Ile wyciagacie rocznie na odsetkach (po odjeciu kosztow utrzymania
    >rachunku)? 20 zl? 50 zl? Jest o co sie bic?

    Dlatego wole ror do ktorego nie musze doplacac - w przypadku inteligo
    placisz prawie za wszystko.

    --

    --w

  • 28. Data: 2003-03-19 09:19:32
    Od: "Michal 'Amra' Macierzynski" <m...@p...pl>

    Wojtek Piecek wrote:
    > Dlatego wole ror do ktorego nie musze doplacac - w przypadku
    > inteligo placisz prawie za wszystko.

    Gdyby mieli bezplatne przelewy - to jeszcze. Ale za platne przelewy to
    niech sie schowaja...

  • 29. Data: 2003-03-19 09:20:59
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

> [...]
    > oprocentowanie na poziomie wyższym niż 0,955*WIBID. Podobnie nie
    > opłaca się udzielać kredytów na poziomie niższym niz WIBOR. Tensor1

    Tensor, Tensor.
    ale jakie to ma znaczenie dla duzych bankow, ktore pozyczaja zazwyczaj
    INNYM bankom. PRzeciez one maja nadplynnosc. Biora kase banki
    pozyczajace glownie przedsiebiorstwom.

  • 30. Data: 2003-03-19 09:35:01
    Temat: Re: Re: Re: Inteligo zmiana %% ;)
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Wed, Mar 19, 2003 at 10:19:32AM +0100, Michal 'Amra' Macierzynski wrote:

    >Gdyby mieli bezplatne przelewy - to jeszcze. Ale za platne przelewy to
    >niech sie schowaja...

    Wlasnie o to chodzi. Co prawda pasuje to do polityki pkobp ;-) ale nie
    znaczy ze mi sie bedzie podobac. Chocby nie wiem jak piekny i kolorowy
    byl ten serwis, to placenie za kazde przelanie kasy mnie by nieco
    wkurzalo.

    Dlatego lubie RB - mimo ze nie ma kanalu internetowego to ma szalenie
    prost zasady (poza tymi cholernie durnymi autoryzacjami przelewow
    jesli na nieco inne dane przyjda). Placisz nie dosc ze rzadko to
    jeszcze ilosc oplat jest skrocona do naprawde kilku.

    --

    --w