  • 11. Data: 2004-06-08 14:44:20
    Temat: Re: [Intelig] 2 DG w jednym koncie ?
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "S.T." <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:0b00.00001f11.40c5cc0f@newsgate.onet.pl...

    > To ja coś przeoczyłem?
    > Tomku, od kiedy można mieć 2 różne działalności pod tym samym NIPem?

    Zawsze? :)
    DG, to DG i NIP jest zawsze taki sam.

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 12. Data: 2004-06-08 15:21:25
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > Zawsze? :)
    > DG, to DG i NIP jest zawsze taki sam.
    ???
    A co rozumiesz pod pojęciem 2 różne działalności?
    Masz 2 wpisy do ewidencji?
    Prowadzisz dla każdej niezależną księgowość?
    Od każdej płacisz osobny ZUS i podatki?
    Czy tylko w_ramach_własnej_DG prowadzisz 'kilka interesów'
    dajmy na to lodziarnia, czyszczenie kominów i usługi krawieckie
    i tylko dla własnych celów rozliczasz je sobie oddzielnie,
    żeby np. mieć lepszą kontrolę nad kosztami?

  • 13. Data: 2004-06-08 16:57:41
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Tue, 08 Jun 2004 16:22:11 +0200, w <ca4i56$gnt$1@nemesis.news.tpi.pl>, TZ
    <s...@s...won.idea.net.pl> napisał(-a):

    > A tak swoją drogą to zacząłem się zastanawiać, czy nie popełniam
    > jakiegoś przestępstwa skarbowego, bo do US podalem tylko rachunek
    > główny, a przelewy wysyłam z subkonta, czyli oni to widzą jako
    > zupełnie inne konto. Może któś juz to przerabiał?

    Musisz podać _wszystkie_ konta. Subkonto w Inteligo to normalne konto.

  • 14. Data: 2004-06-08 17:34:19
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Tue, 8 Jun 2004 16:44:20 +0200, "Tomasz Waszczynski"
    <w...@w...org> wrote:

    >Zawsze? :)
    >DG, to DG i NIP jest zawsze taki sam.

    chodzi o to, że DG to (chyba) w tym przypadku "osoba fizyczna
    prowadząca działalność gospodarczą". I nie ma znaczenia, że ma 10
    sklepów różnych branż, stację benzynową i zakład szewski -
    przedsiębiorca jest jeden.
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 15. Data: 2004-06-08 19:07:45
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    > ???
    > A co rozumiesz pod pojęciem 2 różne działalności?
    > Masz 2 wpisy do ewidencji?
    > Prowadzisz dla każdej niezależną księgowość?
    > Od każdej płacisz osobny ZUS i podatki?

    Dokładnie tak. Czasem, niestety, jest to konieczne. Szczególnie, jeśli
    obracasz towarem zwolnionym z Vatu.

  • 16. Data: 2004-06-08 19:26:53
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Tue, 8 Jun 2004 21:07:45 +0200, "Tomasz Waszczynski"
    <w...@w...org> wrote:

    >Dokładnie tak. Czasem, niestety, jest to konieczne. Szczególnie, jeśli
    >obracasz towarem zwolnionym z Vatu.

    I obie są Twoją, jednoosobową DG? Nie sądziłem, że tak można...
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 17. Data: 2004-06-09 09:11:31
    Od: "K " <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl> napisał(a):

    > I obie są Twoją, jednoosobową DG? Nie sądziłem, że tak można...

    I dobrze sadziles, bo tak nie mozna. Twojemu przedpiszcy cos sie najwyrazniej
    pomerdalo...
    Potwierdza to tylko zasade ze "niusy" z niusow trzeba mocno filtrowac :)

  • 18. Data: 2004-06-09 10:38:59
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "K " <k...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

    > I dobrze sadziles, bo tak nie mozna. Twojemu przedpiszcy cos sie
    najwyrazniej
    > pomerdalo...
    > Potwierdza to tylko zasade ze "niusy" z niusow trzeba mocno filtrowac :)

    Hm, możliwe, że nie uwzględniłem jednej kwestii. Jedna z działalności nie
    była działalnością w rozumieniu Prawa działalności gospodarczej i nie była
    rejestrowana w gminie. Aczkolwiek firma sobie działała w najlepsze i płaciła
    dwa razy podatki. Nic to - chyba macie rację.

  • 19. Data: 2004-06-09 13:16:30
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Wed, 9 Jun 2004 12:38:59 +0200, "Tomasz Waszczynski"
    <w...@w...org> wrote:

> [...]
    >rejestrowana w gminie. Aczkolwiek firma sobie działała w najlepsze i płaciła

    a czym była?

    --
    Jarek Andrzejewski

  • 20. Data: 2004-06-09 13:37:45