  • 1. Data: 2004-06-08 07:23:08
    Temat: [Intelig] 2 DG w jednym koncie ?
    Od: SebCz <a...@K...pl>

    Witam.

    Czy ktoś to już przerabiał? Czy można miec w Inteligo powiedzmy 2 konta
    firmowe i jedno osobiste i wszystkie widoczne w jednym miejscu ? Model 1+1
    przerabiałem, ale 2 lub więcej DG? Teoretycznie nie powinno być problemów,
    a w praktyce ?

    --
    ---
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-06-08 11:49:36
    Temat: Re: [Intelig] 2 DG w jednym koncie ?
    Od: TZ <s...@s...won.idea.net.pl>

    SebCz wrote:

> [...]
    > firmowe i jedno osobiste i wszystkie widoczne w jednym miejscu ? Model
    > 1+1 przerabiałem, ale 2 lub więcej DG? Teoretycznie nie powinno być

    Ja mam 2+2, na zasadzie subkonta, które jednak mają swoje własne
    pełne numery i jak przypuszczam mozna na nie bezpośrednio wysyłać
    przelewy (skoro mozna z nich to mozna i do nich).

    --
    TZ

  • 3. Data: 2004-06-08 12:26:13
    Od: SebCz <a...@K...pl>

    > Ja mam 2+2, na zasadzie subkonta, które jednak mają swoje własne pełne
    > numery i jak przypuszczam mozna na nie bezpośrednio wysyłać przelewy
    > (skoro mozna z nich to mozna i do nich).

    To własnie chciałem wiedzieć, dziekuję.

    --
    ---
    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2004-06-08 12:56:34
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    TZ <s...@s...won.idea.net.pl> wrote:

    > Ja mam 2+2, na zasadzie subkonta, które jednak mają swoje własne
    > pełne numery i jak przypuszczam mozna na nie bezpośrednio wysyłać
    > przelewy (skoro mozna z nich to mozna i do nich).

    Na 100% można bo sam tak robiłem.
    Ale nie wiem czy OPowi o to chodziło, bo nie wiem czy da się jakoś
    podpiąć dwie różne DG (różne nazwy, NIPy, adresy) w jednym koncie,
    może coś z SC.

    ___________________/__ tel: +48888299997 __/ mailto:m...@c...pl
    http://www.miernik.ctnet.pl/

  • 5. Data: 2004-06-08 13:27:13
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "SebCz" <a...@K...pl> napisał w wiadomości

    > To własnie chciałem wiedzieć, dziekuję.

    Czy na pewno to?
    Jesli druga DG prowadzisz pod inna nazwa firmy niz pierwsza, to czy
    zalozenie subkonta (czynnosc wykonywana w 1 min przez internet) umozliwi
    rowniez zdefiniowanie "innego" posiadacza tego subkonta?

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 6. Data: 2004-06-08 13:46:19
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zalozenie subkonta (czynnosc wykonywana w 1 min przez internet) umozliwi
    > rowniez zdefiniowanie "innego" posiadacza tego subkonta?

    Hm, ale:
    1. w sumie nazwy posiadacza prawie(?) nikt już teraz nie sprawdza
    2. druga działalność może mieć na tyle zbliżoną nazwę, że nikt się nie
    zorientuje
    3. NIP jest taki sam
    4. tylko regon inny, ale kogo by to obchodziło, skoro właściciel odpowiada
    osobiście

    W US zostaną podane dwa różne rachunki - oba będą należeć do tej samej
    osoby, ale będzie to zgodne z rzeczywistością ;]

    Podsumowując - ciekawy pomysł, zapewne niezgodny z kontrolnymi założeniami
    fiskusa ;))

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 7. Data: 2004-06-08 13:49:51
    Od: SebCz <a...@K...pl>

    Dnia Tue, 8 Jun 2004 15:27:13 +0200, Slawek Kos <s...@p...gazeta.pl>
    napisał:

> [...]
    > zalozenie subkonta (czynnosc wykonywana w 1 min przez internet) umozliwi
    > rowniez zdefiniowanie "innego" posiadacza tego subkonta?

    Ano wlasnie, moze zbyt domyslnie potraktowalem te 'subkonta'. No to jak to
    jest w przypadku przedmowcy? (TZ). Dwie _różne_ działalności (różne
    nazwy), czy jedna z subkontem, których można załozyć dużo?
    Bo interesuje mnie ten pierwszy aspekt.

    --
    ---
    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2004-06-08 14:08:46
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

> [...]
    > jest w przypadku przedmowcy? (TZ). Dwie _różne_ działalności (różne
    > nazwy), czy jedna z subkontem, których można załozyć dużo?

    Jak 2 różne działalności to 2 różne NIPy, REGONY itd.
    czyli 2 odrębne podmioty gospodarcze.
    W jednym możesz być właścicielem,
    w drugim już tylko współwłaścicielem ...
    Nie widzę problemu w założeniu drugiego (następnych) rachunków
    dla kolejnych firm w których jesteś udziałowcem

  • 9. Data: 2004-06-08 14:22:11
    Od: TZ <s...@s...won.idea.net.pl>

    SebCz wrote:

> [...]
    > to jest w przypadku przedmowcy? (TZ). Dwie _różne_ działalności (różne
    > nazwy), czy jedna z subkontem, których można załozyć dużo?

    No niestety, jedna działalność dla której są oba rachunki.

    A tak swoją drogą to zacząłem się zastanawiać, czy nie popełniam
    jakiegoś przestępstwa skarbowego, bo do US podalem tylko rachunek
    główny, a przelewy wysyłam z subkonta, czyli oni to widzą jako
    zupełnie inne konto. Może któś juz to przerabiał?

    --
    TZ

  • 10. Data: 2004-06-08 14:24:15
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

> [...]
    > 1. w sumie nazwy posiadacza prawie(?) nikt już teraz nie sprawdza
    > 2. druga działalność może mieć na tyle zbliżoną nazwę, że nikt się nie

    To ja coś przeoczyłem?
    Tomku, od kiedy można mieć 2 różne działalności pod tym samym NIPem?
    (nie mam na myśli'Kowalstwo i repasacja pończoch - Z. Iksiński' ;-)
    tylko różne czyli odrębnie prowadzone księgowo (np. ryczałt + KPIR)
    albo jedna na Vacie, druga zwolniona...itd.)

    St.