  • 1. Data: 2009-07-03 11:34:35
    Temat: Inkaso czeku zagranicznego
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    Jakie banki polecacie do inkasa czeku w GBP? Czek na kwote kilku tys. GBP z
    wystawienia prywatnego.
    Moje typowania to Getin 0.25% (min. 50 max 250zl) albo BZWBK 0.15% (ale min
    150zl). Musze wyciagnac kase z wlasnego konta w UK i chyba wystawienie sobie
    czeku to bedzie najtansze rozwiazanie, nie podrozujac do UK .

  • 2. Data: 2009-07-03 12:22:17
    Temat: Re: Inkaso czeku zagranicznego
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Uzytkownik "Krzysztof" <o...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > min 150zl). Musze wyciagnac kase z wlasnego konta w UK i chyba wystawienie
    > sobie czeku to bedzie najtansze rozwiazanie, nie podrozujac do UK .

    najtaniej paypal, ale trzeba doczytac o limitach
    jesli dla jednorazowej transakcji nie warto sie bawic w zakladanie kont,
    podpinanie bankowych i weryfikacje

  • 3. Data: 2009-07-03 13:51:14
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "zlotowinfo" <u...@g...pl> wrote in message
> [...]
    >
    > najtaniej paypal, ale trzeba doczytac o limitach
    > jesli dla jednorazowej transakcji nie warto sie bawic w zakladanie kont,

    Wydaje mi sie, ze prowizje za paypal sa duzo wyzsze niz bankowe, poza tym
    mnie interesuje otrzymanie kasy GBP a nie PLN. Rozwiazaniem moze byc przelew
    z karty do Aliora na PLN (bardzo kiepskie kursy wymiany), ale tak jak
    napisalem chce miec GBP. Majac GBP moge je sprzedac w takim momencie, ze
    bedzie to dla mnie korzystne, a czesto i ponegocjowac kurs.

  • 4. Data: 2009-07-03 14:16:25
    Od: "Adam Sito" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > jak napisalem chce miec GBP. Majac GBP moge je sprzedac w takim momencie,
    > ze bedzie to dla mnie korzystne, a czesto i ponegocjowac kurs.

    Wszystko fajnie tylko nie wiem czy dostaniesz fizycznie funy w łapę.
    Niedawno oddawałem dwa czeki (jeden w rublu europejskim, drugi w zielonych)
    do inkasa (BPH, koszt 20 zł niezależnie od sumy, ale procedura trwa do 3
    miesięcy), to otrzymałem kasę już przeliczoną na złotówki. Powodem był
    fizyczny brak waluty w kasie banku (BPH o/Słupsk). Chociaż nie wiem czy nie
    idzie zlecić przelewu na własne konto walutowe, powinno być szybciej i kasa
    w walucie.

    --
    AS

  • 5. Data: 2009-07-03 14:18:15
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    > "zlotowinfo" <u...@g...pl> wrote in message

    > Wydaje mi sie, ze prowizje za paypal sa duzo wyzsze niz bankowe, poza tym
    raczysz zartowac, hint: masspay

> [...]
    > jak napisalem chce miec GBP. Majac GBP moge je sprzedac w takim momencie,
    > ze bedzie to dla mnie korzystne, a czesto i ponegocjowac kurs.
    nie wiedzialem ze chcesz walute, paypal niestety chce jednak na czyms
    zarobic

  • 6. Data: 2009-07-03 16:13:00
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "Adam Sito" <a...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > wiem czy nie idzie zlecić przelewu na własne konto walutowe, powinno być

    Tu chyba nie ma problemu z dostawa waluty, bo getin i bzwbk maja rachunki
    gotowkowe w funtach, w tych bankach mam a'vista w GBP, takze nie powinno byc
    problemu, bo chyba sa nawet rozne prowizje jak nie ma sie u nich rachunku.
    Podaje sie konto do uznania waluta, a potem oczywiscie trzeba ja zamowic
    pare dni wczesniej. To o czym piszesz za 20 czy 25zl jest to inkaso z
    regresem ale dotyczy malych sum, np w bzwbk powiedzieli mi, ze do 1700GBP,
    powyzej jest prowizja procentowo i okreslone minimum oplaty.