eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiIdeaBank - obniżki oprocentowania i zmiany informacyjne przy zakładaniu lokat › Re: IdeaBank - obniżki oprocentowania i zmiany informacyjne przy zakładaniu lokat
  • Data: 2020-07-17 16:02:34
    Temat: Re: IdeaBank - obniżki oprocentowania i zmiany informacyjne przy zakładaniu lokat
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Robert_DF" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 16.07.2020 o 17:20, J.F. pisze:

    >są notowane na catalyst, ale kupujących ze świecą szukać...

    Juz wiem - te oferowane na obligacjeskarbowe.pl to sa
    "oszczednosciowe" i na gielde nie wchodza.

    Sprzedac mozna w drodze umowy, tylko chetnego trzeba znalezc
    samodzielnie.
    Pozostaje opcja przedterminowego wykupu - za oplatą jak widac.
    Albo allegro ... ale watpie czy to taniej bedzie.

    Na gieldzie sa obligacje "rynkowe", tu z kolei nie wiem jak je kupic -
    tzn takich z nowej emisji. Sa w ogole ?

    A czy tak "ze swieca szukac" ... takie DS0725 maja kurs obecnie ~112%.
    Wiec tak z jednej strony - widac jest na nie popyt, skoro tak wysoka
    cena, z drugiej - sprzedac po 111.6% latwo, bo wisi oferta kupna ...
    tylko ile - a, szczesliwie dla nas jest tylko jedno zlecenie, na 110
    szt - tyle mozna sprzedac w chwile.

    A z trzeciej strony ... one maja odsetki stale, 3.25%.
    Kiedys to bylo tak sobie, moze nawet miernie, dzis swietna oferta.
    Ale jak kupic po 112%, to rentownosc spada w okolice zera.

    Wiec kto to kupuje ?
    I co - nie wierzy, ze stopy przez kolejne 5 lat wzrosną ?

    J.