eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiHakerzy zaatakowali mobilne aplikacje największych polskich banków › Re: Hakerzy zaatakowali mobilne aplikacje największych polskich banków
    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Hakerzy zaatakowali mobilne aplikacje największych polskich banków
    Date: Mon, 01 Jan 2018 21:58:55 +0100

    Piotr Gałka <p...@c...pl> writes:

    > Gość twierdził, że niektóre banki w Polsce używają tego systemu bo
    > karty mają jakieś atesty.

    No tak, ale wymagany poziom bezpieczeństwa związany z jakimś tam
    bankowym kontem (np. nawet nie firmowym) nie jest wysoki. W końcu jest
    wiele innych, prostych metod by dobrać się do konta.

    > Po wpłaceniu kilku kilo Euro (za wejście do systemu) mielibyśmy dostać
    > jakąś dokumentację. Ale nie umiałem z gościa (handlowca) wydębić
    > informacji na ile dokładna byłaby to dokumentacja. Miała umożliwić
    > produkcję czytników z wykorzystaniem ich scalaków i bycie
    > kompatybilnymi z innymi systemami wykorzystującymi te karty i te
    > scalaki.
    > W szczególności nie udało mi się ustalić, czy byłby tam opis
    > zastosowanych algorytmów.

    Ciekawe który to "system". To były karty stykowe, ISO/IEC 14443 A,
    a może B? Jeszcze inne?

    > Opieram się na założeniu (wiem, że nie 100% prawidłowym) - jawne
    > algorytmy = dobry system, tajne algorytmy = podejrzany (być może
    > słaby) system.

    Jawne algorytmy muszą dodatkowo być prawidłowe i prawidłowo zastosowane,
    no i nikt nie wie kiedy zostaną złamane. Ale faktycznie, tajny system =
    bardzo bardzo często słaby system.
    --
    Krzysztof Hałasa