eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiHakerzy zaatakowali mobilne aplikacje największych polskich banków › Re: Hakerzy zaatakowali mobilne aplikacje największych polskich banków
  • Data: 2017-12-15 23:51:17
    Temat: Re: Hakerzy zaatakowali mobilne aplikacje największych polskich banków
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Piotr Gałka <p...@c...pl> writes:

    [karty zbliżeniowe]

    > Komunikację karty wyobrażałem sobie analogicznie. Czyli karta powinna
    > jawnie podać jakiś adres, który pozwoli znaleźć odpowiednią "stronę" i
    > ustanowić z nią tajną sesję.

    To wymaga przede wszystkim połączenia z bankiem, wtedy "klucze" to nie
    problem. Ale miało być szybko, natychmiast.

    > To powinno wystarczyć. Tylko to by zapewne wymagało mocy obliczeniowej
    > w karcie, która (na razie) jeszcze się tam nie chce zmieścić (w
    > zbliżeniowych na pewno trudniej niż w stykowych).

    Chce się mieścić i mieści się. Przynajmniej w części kart.

    > Załóżmy, że w karcie możemy na razie wstawić tylko kryptografię
    > symetryczną - czy da się zestawić takie połączenie.

    Bez połączenia z bankiem - nie.

    > Gdyby karta miała jakiś klucz a do terminala ten klucz byłby dosyłany
    > w sesji to mogliby tajnie pogadać. Ale gdyby ten klucz był jednakowy
    > dla wszystkich kart tego samego banku to szybko by wyciekł.
    > Czyli musi być dla każdej karty inny.

    Wciąż by wyciekał. Klucz musiałby być inny dla każdej sesji. Ale to jest
    możliwe, tylko trzeba być online z bankiem. Problem.

    > Jakby ktoś ukradł kartę to można założyć, że będzie mógł wyszlifować
    > jej klucz. Dlatego PIN nie powinien być w żaden sposób zapisany na
    > karcie. Powinien być znany tylko serwerowi banku.

    To drugi problem.
    Kryptografia asymetryczna rozwiązuje te problemy, i właściwie nie ma
    obecnie przeszkód technicznych w korzystaniu z niej.
    Kryptografia symetryczna wymaga połączenia z bankiem (ma też inne wady)
    i nie powinna być podstawą nowych rozwiązań.
    --
    Krzysztof Hałasa