  • 21. Data: 2015-07-22 14:39:57
    Temat: Re: Grecy cofają się w rozwoju bankowości - wraca obrót gotówkowy
    Od: "MarekZ" <b...@...pl>

    Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > To ja wiem, ale pisze o czym innym - zainteresowanie bedzie pewnie mocno
    > zmienne w czasie, co moze owocowac sporymi zmianami kursu, jesli podaz nie
    > nadaza.

    Duża bańka kursowa była spowodowana tym, że "Chińczycy odkryli BTC".
    Skończyła się ich fascynacja - kurs jeb w dół. Niestety nie wyszło to poza
    status tulipanowych cebulek, a wielka szkoda, bo to było pierwsze podejście
    do czegoś w stylu dawnego parytetu złota.

    > Ogniwa sloneczne, wiatraki, druga taryfa ... albo takie niewielkie
    > oszustwo, ze ktos jest administratorem w banku, serwery w nocy prad
    > marnuja, a obciazone nie sa ...

    No tak. Ale jeżeli z definicji przyciąga to tego typu męty, to raczej w
    długim terminie się to nie utrzyma, bo męty zazwyczaj w imię szybkich zysków
    sami się zakiwają na śmierć. Co właśnie w przypadku BTC nastąpiło.

    > No wiesz, chwilowo prosto - BTC obecnie to wartosc jak wiele innych.
    > Kupujesz, sprzedajesz - placisz podatek od zysku :-) I PCC.

    No owszem. :-) Jeżeli sam się zgłosisz to tak. :-)

    > Tylko ze to wymaga identyfikacji kazdej jednostki ... kazde satoshi ma
    > swoj unikalny numer ?

    Nie, bo to może być podzielne w dowolny sposób. Każde BTC ma swoją historię,
    może pojawić się na dwa sposoby, albo jako "wykopany blok" albo jako
    prowizja od transakcji w bloku.

    > A wtedy
    > a) wszystko trzeba zapamietac, albo jak te starsze sie pogubia, to bedzie
    > mozna duplikowac.
    > b) wiadomo jak te pieniadze krazyly ...

    Ano wiadomo, są mechanizmy zaciemniające sytuacje, generujące wirtualne
    transakcje, ale dla większych kwot da radę przy dużym szerlokowskim wysiłku
    to prześledzić. No i tak to jest zrobione, że nic starego nie może się
    pogubić.

    >Ja rozumiem kazda "moneta" ma swoj numer, kazda transakcja jest
    >odnotowana w kilku serwerach - chyba, ze wszystko kompletnie pod TOR
    >Każda transakcja jest nieodwracalnie wpisywana w łańcuchu bloków, obojętnie
    >czy pod Torem czy nie jest wykonywana. Tor uniemożliwia przypisanie
    >transakcji do IP, ale nadal wiadomo jakie BTC przeszły z jakiego adresu na
    >jaki.

    Każda transakcja co do zasady jest odnotowywana w łańcuchu bloków, czyli tak
    jakby "na każdym serwerze". Użycie tora zmienia tylko to, że nie da się
    przypisać transakcji do IP (do adresu czyli numeru rachunku BTC nadal się
    da).

    > Czyli co - jak ktos kupi saletre do bomby, to da sie zobaczyc skad mial te
    > bitcoiny czy nie ?

    Przy dużym wysiłku da się ustalić historię tych BTC (kiedy zostały
    wygenerowane i w jakich transakcjach potem uczestniczyły). Dla wysokich
    wolumenów łatwiej, im mniejsze wolumeny tym trudniej a przy przemyślanych
    działaniach uczestników transakcji nie da się. Natomiast nie ma to nic
    wspólnego z ustaleniem, że dana płatność była akurat za bombę, no i jeszcze
    jest kwestia udowodnienia kto jest posiadaczem danego adresu BTC bo każdy
    może sobie generować dla każdej transakcji nowy adres/konto. W szczególności
    dla transakcji związanych z bombami warto by generować za każdym razem nowy
    adres. Oraz dzielić transakcje na kilka mniejszych pomiędzy różnymi adresami
    i z różnymi momentami wykonania.

    A i od adresu IP do właściciela droga jeszcze daleka. Szczególnie w dobie
    LTE, przeróżnych hot-spotów itp.

  • 22. Data: 2015-07-22 15:16:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MarekZ" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >poza status tulipanowych cebulek, a wielka szkoda, bo to było
    >pierwsze podejście do czegoś w stylu dawnego parytetu złota.

    Marku - zloto to zloto. A BTC to banka :-)

    >No tak. Ale jeżeli z definicji przyciąga to tego typu męty, to raczej
    >w długim terminie się to nie utrzyma, bo męty zazwyczaj w imię
    >szybkich zysków

    ale dlaczego od razu męty w w/w przypadkach ?

    >sami się zakiwają na śmierć. Co właśnie w przypadku BTC nastąpiło.

    Bez przesady - sporo juz bylo wykopanych, sporo jeszcze do wykopania
    zostalo, a wedle koncepcji powinno wystarczyc.
    Narzekac mozesz na tych hackerow, co gieldy rozne okradli ... a moze
    to byli wlasciciele.

    >No owszem. :-) Jeżeli sam się zgłosisz to tak. :-)

    Jak sie nie zglosisz, a odkryja - bedzie drozej :-)

    >Nie, bo to może być podzielne w dowolny sposób. Każde BTC ma swoją
    >historię, może pojawić się na dwa sposoby, albo jako "wykopany blok"
    >albo jako prowizja od transakcji w bloku.

    Szczegolow nie znam, ale tak czy inaczej - to jedno BTC (warte dzis
    ~1000$, wiec sporo) moze byc podzielone na skonczona ilosc czesci, ale
    ogolnie duza.
    Gdzies musi byc zapamietane kto ile ma i do ilu ma prawo ...

> [...]
    >przemyślanych działaniach uczestników transakcji nie da się.
    >Natomiast nie ma to nic wspólnego z ustaleniem, że dana płatność była

    Ale ja nie chce tak ustalac - tylko ze znamy zamachowca i sprawdzamy
    skad on mial pieniadze ... i wylapac sponsorow, organizatorow,
    sympatykow ...

> [...]
    >momentami wykonania.

    >A i od adresu IP do właściciela droga jeszcze daleka. Szczególnie w

    Tak czy inaczej to latwiejsze niz przesledzic uzywane banknoty.
    Choc w sumie ... dzisiejsza technologia moze juz daje mozliwosc
    rozpoznawania i zapamietywania nr w bankach, bankomatach i sortowniach

    J.

  • 23. Data: 2015-07-22 15:45:32
    Od: "MarekZ" <b...@...pl>

    Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Marku - zloto to zloto. A BTC to banka :-)

    Podobieństwa są duże.

    I tego, i tego jest ograniczona ilość. I tego, i tego wartość jest umowna. I
    to, i to, jest trwałe, nie niszczy się za bardzo "samo z siebie".

> [...]
    > zostalo, a wedle koncepcji powinno wystarczyc.
    > Narzekac mozesz na tych hackerow, co gieldy rozne okradli ... a moze to

    Dopóki warunki były takie, że ludzie "kopali" sobie to po domach w małych
    ilościach, rozwijało się to bardzo dobrze. Przyszły do tego większe firmy, z
    dedykowanymi układami asic (nadającymi się tylko do kopania BTC, swoja drogą
    jakby devsi mieli jaja to by zmienili algorytm, że wszystkie te dedykowane
    układy stałyby się bezużyteczne), zaczęły nakręcać gwałtowne zmiany kursów -
    odwrócili się od tego normalni ludzi, i to zdechło. Na domiar złego ludzie
    zaczęli sobie wymyślać swoje waluty, "obrażeni" na BTC. I to dobiło tę
    sytuację.

    > Jak sie nie zglosisz, a odkryja - bedzie drozej :-)

    Tak odkryją jak mojemu samochodowi, a konkretnie Lewej Wycieraczce wręczają
    "mandaty" za parkowanie. ;-) Z takim samym skutkiem.

> [...]
    > ogolnie duza.
    > Gdzies musi byc zapamietane kto ile ma i do ilu ma prawo ...

    Obecnie kurs BTC to raczej 1000 zł a nie USD. :)
    Łańcuch bloków zawiera historię transferów, a zatem także "fotografię stanu
    obecnego" rozmieszczenia BTC na wszystkich adresach.

    > Ale ja nie chce tak ustalac - tylko ze znamy zamachowca i sprawdzamy skad
    > on mial pieniadze ... i wylapac sponsorow, organizatorow, sympatykow ...

    Tylko jak powiązać adresy BTC z zamachowcem? najsłabszy moment to wymiana
    BTC na prawdziwe środki, o ile musi być wykonana. Ale jak ktoś stawia sobie
    świadomie za cel ukrycie się, raczej mu się uda.

  • 24. Data: 2015-07-22 16:12:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MarekZ" napisał w wiadomości grup

    >Podobieństwa są duże.
    >I tego, i tego jest ograniczona ilość. I tego, i tego wartość jest
    >umowna. I to, i to, jest trwałe, nie niszczy się za bardzo "samo z
    >siebie".

    Ano, podoienstwa sa. Ale za zlotem przemawia pare tys lat
    doswiadczenia i rozwoju, tudziez przemysl tego troche potrzebuje.
    A za BTC co przemawia ? Nic.

> [...]
    >małych ilościach, rozwijało się to bardzo dobrze. Przyszły do tego
    >większe firmy, z dedykowanymi układami asic (nadającymi się tylko do

    I naprawde to jest problemem ?

    >Obecnie kurs BTC to raczej 1000 zł a nie USD. :)
    >Łańcuch bloków zawiera historię transferów, a zatem także "fotografię
    >stanu obecnego" rozmieszczenia BTC na wszystkich adresach.

    Nadal nie bardzo rozumiem, ale widac musze szczegolowo doczytac ...
    tylko czy warto ? :-)

    >Tylko jak powiązać adresy BTC z zamachowcem? najsłabszy moment to
    >wymiana BTC na prawdziwe środki, o ile musi być wykonana. Ale jak
    >ktoś stawia sobie świadomie za cel ukrycie się, raczej mu się uda.

    IMO - latwiej to sledzic, niz uzywane banknoty.

    J.

  • 25. Data: 2015-07-22 19:38:05
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "MarekZ" <b...@...pl> writes:

    > No tak, to jest prawidłowo, zadziałał wolny rynek. Ubolewam, że
    > doprowadziło to w praktyce do upadku BTC, po prostu jednak w tej
    > formie w jakiej to wystartowało, nie oparło się to rzeczywistości.

    Problemem BTC jest koszt wyprodukowania pieniądza. Nie chodzi o to, by
    połowa przemysłu produkowała pieniądze, ograniczenie ich ilości musi być
    realizowane w inny sposób.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 26. Data: 2015-07-27 16:51:52
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 21 Jul 2015 23:49:03 +0200, MarekZ napisał(a):

    > W obrocie jest tego pewnie tak pod 10 miliardów USD (po maksymalnym
    > dotychczasowym kursie) - jest o co zawalczyć.

    Tylko że ogromne ilości BTC są w rękach garstki osób, w tym twórcy. To nie
    jest coś, co zachęca do tej waluty, bo jednym ruchem mogą zdestabilizować
    cały system.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 27. Data: 2015-07-28 07:36:03
    Od: jj <p...@w...pl>

    > Tylko że ogromne ilości BTC są w rękach garstki osób, w tym twórcy. To nie
    > jest coś, co zachęca do tej waluty, bo jednym ruchem mogą zdestabilizować
    > cały system.

    Przeciez nawet nie wiadomo kto jest tworca BTC, a co dopiero ile ma BTC...

  • 28. Data: 2015-07-28 09:08:50
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    W dniu wtorek, 28 lipca 2015 07:36:04 UTC+2 użytkownik jj napisał:

    > Przeciez nawet nie wiadomo kto jest tworca BTC, a co dopiero ile ma BTC...
    Co jak dla mnie jest niepokojace tez.
    Zwlascza w powiozaniu ze z faktem, ze obecnie bitcoin jest wyraznie drozszy niz na
    poczatku. Balbym sie kupowac go w celach innych niz natychmiastowe wydanie.
    Ale moze to bledne podejscie...

  • 29. Data: 2015-07-29 20:13:48
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Mon, 27 Jul 2015 22:36:03 -0700 (PDT), jj napisał(a):

    > Przeciez nawet nie wiadomo kto jest tworca BTC, a co dopiero ile ma BTC...

    Niby na 100% nie wiadomo, ale jest ta słynna analiza:
    https://bitslog.wordpress.com/2013/04/17/the-well-de
    served-fortune-of-satoshi-nakamoto/

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 30. Data: 2015-07-29 23:56:43
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 22 Jul 2015 13:22:18 +0200, J.F. napisał(a):

    > Ogniwa sloneczne, wiatraki, druga taryfa ... albo takie niewielkie
    > oszustwo, ze ktos jest administratorem w banku, serwery w nocy prad
    > marnuja, a obciazone nie sa ...

    Serwery w banku to zarobią co najwyżej na waciki.

    Do BTC są już wyspecjalizowane układy, a zarabia się tak:
    http://www.zerohedge.com/news/2013-12-25/trip-throug
    h-bitcoin-mines

    --
    Borys Pogoreło