eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiGdzie siedzi wirus który wykradł 30zł? › Re: Gdzie siedzi wirus który wykradł 30zł?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!news.mixmin.net!aioe.org!.POSTED!not-for-mail
    From: janek z pola <a...@e...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Gdzie siedzi wirus który wykradł 30zł?
    Date: Thu, 19 Jan 2017 23:13:01 +0100
    Organization: Aioe.org NNTP Server
    Lines: 64
    Message-ID: <o5rdlg$1qdl$1@gioia.aioe.org>
    References: <o5r5do$oki$1@news.chmurka.net>
    NNTP-Posting-Host: 3w+6a8+8VGXsqa2328SxeQ.user.gioia.aioe.org
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8Bit
    X-Complaints-To: a...@a...org
    User-Agent: KNode/4.8.5
    X-Notice: Filtered by postfilter v. 0.8.2
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:629082
    [ ukryj nagłówki ]

    Piotr Gałka wrote:

    > Nie na 100% związane z bankami, ale że tematy bezpieczeństwa transakcji
    > bywają tu poruszane to ....
    >
    > Działo się wczoraj koło północy.
    > Kolejność zdarzeń:
    > 1. U syna w akademiku wysiada WiFi, a on potrzebuje netu aby zrobić
    > jakieś sprawozdanie na rano.
    > 2. Postanawiamy zakupić w Virgin pakiet 10G.
    > 3. Po zalogowaniu do Virgin (mamy dostęp aby płacić) wpłacamy (PayU -
    > m-transfer) 30zł na jego konto.
    > 4. Po kilku minutach (to w Virgin zawsze trwa względnie długo) pieniądze
    > są na koncie.
    > 5. Klikamy "Aktywuj pakiet 10G".
    > 6. Wyświetla się komunikat typu "Dostaniesz sms potwierdzający
    > aktywowanie pakietu."
    > 7. Żona dzwoni do syna i mówi, mu, że zaraz powinien dostać sms.
    > 8. Syn dostaje sms w którym coś pisze, że ma odpowiedzieć. Zakręcony
    > totalnie (od tygodnia siedzi całymi nocami) bez wnikania odpowiada
    > - i to jest błąd. Nie zajarzył, że coś nie tak - wszystko mu się
    > zgadzało - miał dostać sms i dostał, a procedury aktywacji pakietu
    > dodatkowego mógł nie kojarzyć - nie pamiętam, czy kiedykolwiek
    > opłacaliśmy jakiś dodatkowy pakiet.
    > 9. Pakiet się nie aktywował (Virgin daje sobie 24h, ale powinno być
    > szybciej).
    > 10. Po telefonie do Virgin okazuje się, że syn wysłał sms-a za 30zł no i
    > nie było kasy na aktywację pakietu.
    >
    > Oczywiste mi się wydaje, że po kliknięciu w aktywuj kasa powinna być
    > blokowana, ale może to tylko ja tak myślę.
    >
    > Zbieg okoliczności jest nieprawdopodobny - wpłata 30zł i zaraz sms, na
    > którego odpowiedź kosztuje 30zł.
    > Zaangażowane strony:
    > - mBank,
    > - PayU,
    > - Virgin,
    > - Home.pl - tam trafiają np maile z PayU o transakcjach.
    > - mój komputer (z aktywnym komercyjnym ESET-NOD32 antywirusem).
    > Czy według Was powinienem przyjąć, że jedyne podejrzane miejsce to mój
    > komputer?

    Nie napisałeś najważniejszego - BlueMedia Watsonie. Wcale bym się nie
    zdziwił jakby wpłata bankowa szła nie gdzie indziej tylko właśnie do
    BlueMedia do Sopotu. Sprawdź czy na telefon rzeczywiście przyszedł SMS, czy
    był to nadpis (np. LOTERIA) czy zwykły numer skórcony (np. 7x1x). Jeżeli
    numer skrócony to sprawdź czy nie należy czasem do spółki BlueMedia.


    >
    > Chyba nie może mieć to żadnego związku, ale ciekawe, że tej samej nocy
    > nasze telefony (żony i mój, oba w Play) utraciły możliwość wysyłania sms
    > (rozmawiać można, a sms - nie udało się wysłać) - nigdy wcześniej się z
    > czymś takim nie spotkałem.
    > Za dużo katastrof jak na jedną noc :).
    > Rano wpadłem na to, aby przełączyć je z T-mobile na Plus i wszystko już
    > działało. Wieczorem przełączyłem z powrotem na T-mobile i teraz działa
    > normalnie.
    > P.G.

    --
    Wysłane z pola.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1