    From: "Tomasz" <t...@g...net!!!>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Gdzie rachunek wspólny dla małżeństwa
    Date: Sat, 27 May 2006 08:54:26 +0200

    Samotnik wrote:
    > W jakim banku polecacie otwarcie rachunku złotówkowego dla małżeństwa
    > posiadającego rozdzielność majątkową (o ile to ostatnie ma znaczenie),
    > cel bieżące płatności ?

    ja korzystam z inteligo, co prawda nie malzenstwo tylko 'zwiazek
    nieformalny' :) , ale sie sprawdza... musisz tylko uwazac na oczywiste
    bzdury, np. wzialem kredyt w koncie, podpisalem umowe, kredyt uruchomiono,
    wydano jedna karte dla mnie i bylo pieknie, ale chcialem zrezygnowac i sie
    okazalo ze zeby zrezygnowac obaj wspolwasciciele musza to zrobic... pani na
    infolinii nie potrafila mi powiedziec dlaczego do otwarcia kredytu wystarczy
    oswiadczenie woli i zdolnosc kredytowa tylko jednej osoby, a do zamkniecia
    juz potrzeba dwoch...

    > Nie wszystkie banki otwierają rachunki wspólne.

    j.w.

    > Ważne w miarę niskie opłaty za prowadzenie, tanie podejmowanie gotówki
    > z bankomatów (ideał to bez opłat we wszystkich bankomatach obcych, ale
    > to plan maksimum), dwie karty do rachunku (chętnie w różnych
    > systemach) z rozsądną opłatą, przelewy internetowe bez drogi przez
    > mękę (50 gr- 1zł to nie problem).

    prowadzenie konta z 2kartami visa electron, 2powiadomieniami na sms (czasami
    jest to wada, szczeglnie jak sie nie chce przyznac ile wydalem na ...
    imprezie ;) , ale za to zawsze wiadomo ile 'ona' wydala na 'buciki' :) )
    kosztuje okolo 12pln/m-c, przelewy kolo 1pln, ale za to mnostwo bankomatow
    PKOBP za free i okienka do wplat gotowkowych co drugi rog ;)

    system imho dosc wygodny i co wazne dla ciebie, dziala pod linuxem (napewno
    pod konq, mozilla/firefos, opera...)

    z innych bankow testowanych przez mnie to bph otwiera tez konta wspolne, ale
    poniewaz SEZAM MAX dostalem jako bonus do kredytu hipo, ich TOiP mnie
    przeraza, nie dziala pod mozilla/firefoxem na debianie, a pod debianowa
    opera jakos krzywo to narazie nie mam zdania i nie bede Ci polecal

    przypuszczalnie analogicznie do Inteligo mozesz tez miec konto w PKOBP z
    dostepem via net, ale jak to dziala w praktyce to nie powiem bo nie wiem ;)

    pozdrawiam
    --
    Tomek