    From: osa <w...@p...fm>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Gdzie po pożyczkę (kredyt?) zabezpieczoną hipoteką?
    Date: Sat, 12 Apr 2014 23:22:28 +0200

    W dniu 2014-04-12 08:32, RobertS pisze:

    > ubezpieczenie to opcja, nie jest obowiązkowe, ale można wziąć (lub KK)
    > bo obniżą marżę o odpowiednio 0,07 lub 0,05 p.p.

    Ponoć pani w PKOBP stwierdziła że nie oferują i trzeba wykupić gdzie
    indziej - ale równie dobrze mogło być tak, że chodziło o to że nie bank
    jest ubezpieczycielem tylko firma zewnętrzna. Osoba która o to pytała
    mogła ją źle zrozumieć bo jej myśli są teraz zupełnie gdzie indziej.

    > z tym, że jak to straszy nie musi przystępować? mają rozdzielność
    > majątkową?

    Ponoć tak, bo jest za stary i musi jedynie wyrazić zgodę na wpis banku
    do hipoteki (i być może na wzięcie pożyczki przez 69 letniego małżonka).

    > to akurat dla banku nie ma znaczenia...

    W sumie po głębszej analizie się z tym zgodzę - skoro bank wpisze się na
    hipotekę to mu obojętne kto ją dziedziczy.

    > jeżeli mają wspólnotę majątkową to nie ma opcji, aby nie przystępował,
    > no chyba że jest jakiś czynnik, o którym nie wiem

    Mają wspólnotę, ale niby jest za stary (75 lat) więc wymagają tylko
    zgody i kredyt może brać tylko jeden, młodszy małżonek na maks. 6 lat
    czyli do 75 lat. Chyba że pracownik jest niedouczony i wniosek
    odrzuciłby analityk.

    > dopiero później zauważyłem, że wstawiłeś drugi post z innym tytułem ;-)

    Szkoda że nie wszystkie serwery przejmują się wycofaniem posta... może
    mniej śmieci byłoby w internecie ;)

    > wniosek:
    > jeżeli dają w PKO to niech biorą! nie wiem na jakiej podstawie starszy z
    > małżonków może nie być pożyczkobiorcą, ale skoro w PKO tak chcą zrobić
    > to ok

    Zobaczymy jak przyjdzie do składania wniosku...

    > ps
    > i pamiętaj, że całkowita spłata kredytu w PKO kosztuje 2% a częściowa po
    > 3 roku jest bezpłatna!

    Dzięki za info... kolejna rzecz o której trzeba pamiętać porównując
    oferty. Choć nie wiem czy w tym przypadku jest szansa na wcześniejszą
    spłatę - o ile w ogóle. W poniedziałek spróbuję jeszcze zrobić
    rozeznanie w terenie, ale nie wiem czy bez kryteriów dochodowych będę w
    stanie ustalić jakieś szczegóły oferty innych banków.