  • 11. Data: 2005-02-17 14:11:01
    Temat: Re: Gazeta Podatkowa: Błąd w poleceniu przelewu: Co robić gdy ...
    Od: ocrushek <b...@r...pl.niespamuj>

    > A KIR to może powinien mieć pełne dane wszystkich klientów banków w
    > Polsce, no no...

    A po co KIR? KIR by przepuszczał przelew, jeśli numer będzie zgodny z
    IBANem, a do banku "przychodzącego" należałaby weryfikacja odbiorcy.

  • 12. Data: 2005-02-17 14:25:53
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    ocrushek napisał(a):

    > A po co KIR? KIR by przepuszczał przelew, jeśli numer będzie zgodny z
    > IBANem, a do banku "przychodzącego" należałaby weryfikacja odbiorcy.

    No przecież dokładnie o tym mówię.
    Więc jaka w tym "wina" elixiru? KIR nie zabrania bankom weryfikacji.

  • 13. Data: 2005-02-17 14:32:17
    Od: ocrushek <b...@r...pl.niespamuj>

    > No przecież dokładnie o tym mówię.
    > Więc jaka w tym "wina" elixiru? KIR nie zabrania bankom weryfikacji.

    A to przepraszam, źle zrozumiałem :-)

  • 14. Data: 2005-02-21 12:14:48
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

    MarcinF <m...@i...pl> writes:

    > moglbys przedstawic jak doszedles do takiego wyniku ?

    Normalnie. Suma kontrolna jest 2-cyfrowa, więc możliwych sum
    kontrolnych jest 100. No i masz około 1% szans że po zrobionych 2
    błędach wyjdzie suma kontrolna taka, jaką już miałeś.

    Piszę 'około', bo suma kontrolna jest funkcją o pewnej charakterystyce
    i zależnie od tego jakie błędy zrobisz może być trochę mniej lub
    bardziej wrażliwa (w szczególności jest zrobiona tak, by być
    całkowicie odporną na jeden błąd).

  • 15. Data: 2005-02-22 14:47:57
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Marcin Kasperski wrote:

    > Normalnie. Suma kontrolna jest 2-cyfrowa, więc możliwych sum
    > kontrolnych jest 100. No i masz około 1% szans że po zrobionych 2
    > błędach wyjdzie suma kontrolna taka, jaką już miałeś.

    Grunt to dobry humor na początek dnia.