  • 1. Data: 2005-02-17 08:40:17
    Temat: Kaszana w Millennium !!
    Od: "VSS" <v...@l...pl>

    http://info.onet.pl/1055222,11,item.html

    dla nieklikaczy:

    Dysk z danymi klientów banku na złomowisku

    "Super Express": Tysiąc numerów kart płatniczych, dane osobowe,
    faktury, informacje o kontach i niemal tysiąc listów od klientów Banku
    Millennium, wylądowało na złomowisku. Wszystko to zawierał twardy dysk
    komputera, który trafił do mieszkańca Gdańska.

    Student dostał dysk od znajomego pracującego w pobliżu złomowiska. Po
    uruchomieniu dysku, zobaczył tysiące plików zawierających dane bankowe.

    Lektura tych informacji wskazuje, że dysk pochodzi z jednego z
    gdańskich oddziałów Banku Millennium. Najprawdopodobniej chodzi o oddział we
    Wrzeszczu.

    - Dla zabawy złamałem wszystkie blokady zabezpieczające hasła do kart
    bankomatowych i kredytowych - mówi student.

    Gdyby nie był uczciwy, mógłby bez problemu robić zakupy np. przez
    Internet, wiedziałby też, jaki jest stan majątkowy blisko tysiąca klientów
    banku z całej Polski.

    Agnieszka Zygo, rzecznik centrali Banku Millennium w Warszawie, jest
    zszokowana naszymi informacjami. - Nasz system zabezpieczeń nakazuje
    czyszczenie dysków i ich likwidację - mówi zdziwiona. - Tego typu dane nie
    są przechowywane na dyskach używanych przez pracowników, tylko w bankowej,
    zamkniętej sieci komputerowej.

    --
    VSS http://sklep.lasershow.pl

    begin 666 0.dat
    K1TE&.#EA`0`!`(#_`,# P ```"'Y! $`````+ `````!``$`0 ("1 $`.P``
    `
    end

  • 2. Data: 2005-02-17 09:32:08
    Temat: Re: Kaszana w Millennium !!
    Od: Radoslaw Dabrowski <r...@f...pl>

    A tu inne zrodlo:
    http://bankier.pl/fo/article.html?article_id=1256359
    &type_id=1&order=priority&priority=2-20

    [...] Dane, które powinny być dobrze chronione wylšdowały na œmietniku. Na
    razie nie wiadomo, dlaczego tak się stało. Prawdopodobnie komputer miał
    trafić do kasacji, ale kupił go jakiœ pracownik banku. Jeœli dysk nie był
    mu potrzebny, mógł trafić na œmietnik.

    Pozdrawiam
    Radek

  • 3. Data: 2005-02-17 22:00:38
    Od: "Robert Kucharek" <r...@s...pl>

    http://www.hacking.pl/news.php?id=4733

  • 4. Data: 2005-02-21 14:33:56
    Temat: A teraz: UOKiK: Bank Millennium w umowach narusza interesy klienta
    Od: Tomasz <t...@p...fm>

    http://info.onet.pl/1056272,10,item.html

    Tomek

    PS.

    Zapisy stosowane przez Bank Millennium we wzorcach umownych naruszają
    interesy konsumentów - poinformował w piątek Urząd Ochrony Konkurencji i
    Konsumenta (UOKiK). W czwartek Sąd Najwyższy oddalił dwie kasacje banku
    w tej sprawie.

    Chodzi o zastrzeganie przez bank w umowie z klientem, że w sprawach
    nieuregulowanych regulaminem zastosowanie mają ogólne przepisy systemu
    kart Visa International. Klient nie ma bowiem możliwości zapoznania się
    z tymi regulacjami w momencie podpisywania umowy, czyli nie wie, na co
    się godzi.

    Jak podał UOKiK, druga klauzula dotyczy prawa, które przyznaje sobie
    bank w umowie z klientem do informowania o zmianie w cenniku
    telefonicznie bądź przez wywieszenie stosownej wiadomości w banku.

    Według UOKiK, zgodnie z kodeksem cywilnym, nowy cennik wydany w czasie
    trwania umowy wiąże konsumenta, jeżeli został mu doręczony i nie
    wypowiedział on kontraktu w najbliższym terminie. Dotyczy to również
    zmian w cenniku oraz tabeli opłat i prowizji. Bank, nie informując
    konsumentów o prawie do wypowiedzenia umowy, nie zachowuje zatem
    przewidzianego prawem trybu.

    Obydwie klauzule - jak podał Urząd - zostaną umieszczone w rejestrze
    niedozwolonych postanowień umownych. Od tej pory zakazane będzie ich
    stosowanie w obrocie prawnym z udziałem konsumentów, a część umowy je
    zawierająca będzie nieważna.

    Jednocześnie Sąd Najwyższy odesłał do ponownego rozpatrzenia przez sąd
    niższej instancji sprawę trzeciej kwestionowanej przez UOKiK klauzuli, w
    której bank zobowiązuje konsumenta do uiszczenia opłat za czynności
    związane z zastrzeżeniem karty.