  • Data: 2020-11-02 11:23:37
    Temat: Re: G_Kolodko i teoria wszystkiego
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 2 listopada 2020 01:29:34 UTC+1 użytkownik Krzysztof Halasa
    napisał:

    > A ja myślę, że właśnie odwrotnie - na dobre czasy. Bo ktoś musi za to
    > zapłacić przecież.

    Kiedyś czytałeś książkę pt. bodajże "życie biurowe" - taka powieść, ale z ciekawym
    podtekstem.
    Bohater (w UK chyba) traci gdzieś robotę, idzie do pośredniaka, bierze pierwszą
    lepszą ofertę "pracy biurowej".
    No i zatrudniają go do roboty w "dziale materiałów piśmiennych" (to jeszcze czasy
    sprzed komputera na każdym biurku były). Jako że roboty ma max. na 2h, to przez
    resztę czasu zwiedza biurowiec, w którym pracuje - i zaczyna coraz bardziej się
    dziwić i zastanawiać nad tym, po co to biuro w ogóle istnieje.
    Potem się wyjaśnia, że po nic poza tym, by ludzie mieli pracę - opłacało się płacić
    im więcej niż zasiłek, bo oszczędzało się na całej tej robocie okołozasiłkowej, a do
    tego ludzie się nie degenerowali na bezrobociu.
    Sprawa była jednak tajna - na tyle, że wyjawienie tego planu mogło spowodować upadek
    rządu.
    Coś takiego może być lepszym rozwiązaniem niż ten "dochód gwarantowany".