  • 1. Data: 2019-07-23 17:13:08
    Temat: Funkcje karty dodatkowej - Mille
    Od: cef <c...@i...pl>

    Moja żona jest użytkownikiem karty dodatkowej do mojej kredytówki
    w Millenium. Od kilku dni próbuje ona ustawić w aplikacji mobilnej
    płacenie telefonem ale aplikacja wywala się przy próbie tej czynności.
    Konsultanci przez kilka dni zwodzili ją, że pracują na poprawkami,
    że coś tam robią, kazali przeinstalować (co zostało zrobione już wcześniej)
    i tak kilka razy. Aplikacja wyraźnie ma problem z tym telefonem (Samsung
    S9),
    bo nawet zwykłe ustalenie PIN-u jakiś czas temu odbyło się z problemami.
    (wyskakiwały jakieś inne ekrany, klawiatura nie przyjmowała znaków, nie
    było panelu
    klawiatury po komendzie nadaj PIN itp)
    Nawet ja ustawiłem sobie płacenie telefonem dla karty podstawowej, bo
    myślałem,
    że może to blokować jakoś tę usługę dla karty dodatkowej.
    Aż wreszcie wywołany do tablicy kierownik konsultantów oświadczył, że kartą
    dodatkową nie można płacic telefonem.
    Sprawdziłem regulaminy i nie widać takich ograniczeń, więc Pan kierownik
    dał tylko odpór.

    Kogo trzeba tam kopnąć w tym banku, żeby sprawę załatwić a nie
    przepychać z działu do działu. Trochę się obawiam, że reklamowanie braku
    tej opcji skończy się czymś w rodzaju SOA#1 czyli jest zły telefon, bo
    niby innym działa. Ale żonie telefon z innymi kartami płaci,
    więc problem raczej w sofcie Millenium.
    Może jest jakiś myk, o którym nie wiedzą konsultanci, że coś trzeba
    odznaczyć albo kliknać i pójdzie? Może trzeba raz zapłacić kartą
    podstawową? Macie jakieś pomysły?

  • 2. Data: 2019-07-23 20:00:34
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Skoro Tobie działa, to wyczyścćie apkom dane i zróbcie żony login na Twoim telefonie,
    Twój na żony i test krzyżowy.
    Wyjdzie, czy problem w karcie dodatkowej czy w szajsungu.
    Chyba że macie takie same ;>
    Jak nie to reklamacja - ja już przestałem w innej formie z bankami rozmawiać.
    Inna sprawa, że odpowiadają zwykle tak samo głupio ;>

    Teraz robię sobie jaja z mBąka - przetestowałem wniosek o KK, bo promo z wydaniem za
    darmo - i chcą pełną historię konta z ostatnich 6 miesięcy. Wyśmiałem ich na mLinii,
    mieli dać znak analitykowi - dziś dzwonili, ale nie zdążyłem odebrać.

  • 3. Data: 2019-07-24 18:04:24
    Temat: Re: Funkcje karty dodatkowej - Mille
    Od: cef <c...@i...pl>

> [...]
    mLinii, mieli dać znak analitykowi - dziś dzwonili, ale nie zdążyłem odebrać.

    Nie jest to takie proste. Telefony są różne.
    Wykasowaliśmy aplikacje i zamieniliśmy się kartami SIM,
    ale ani jeden ani drugi nie idzie. Aktywacja aplikacji nie jest obecnie
    możliwa.
    Podpytany konsultant myślał, że bedą szły SMS z systemu ale tam jest
    widoczne, że
    placenie właczone i mysli ze aplikację kazdy ma. Zasugerowano, żeby
    poczekać 24h,
    bo może w systemie coś się musi uleżeć. Może się pokaże taka opcja.
    Nie pali się - spróbujemy jutro

  • 4. Data: 2019-07-24 18:36:30
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-07-24 o 18:04, cef pisze:

> [...]
    > poczekać 24h,
    >  bo może w systemie coś się musi uleżeć. Może się pokaże taka opcja.

    Tzn chyba więcej danych jest kontrolowanych,
    bo jak zainicjowałem aktywację aplikacji na swoim telefonie
    ze swoją kartą, to idzie i SMS przychodzi.
    Musiały by byc czyste telefony chyba bez żadnych danych, logów itp
    żeby to sprawdzić.

  • 5. Data: 2019-07-24 20:24:54
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Cuda opowiadasz.
    Na LG K3 i K8 dwukrotnie przećwiczone - odinstalowanie apki i zainstalowanie dla
    drugiego klienta oraz wyczyszczenie danych i ponowna aktywacja dla drugiego klienta.
    Karty SIM nie mają z tym nic wspólnego, w K3 nie była ruszana, w K8 w ogóle nie było
    (net przez wifi) - SMS moze przyjść na zupełnie inny telefon.
    Nie mówiąc o tablecie z aero2, gdzie też działa bez problemów (SMS przyszedł na
    nokię).

    Może to Wasze telefony mają takie zabezpieczenie, że działają z jedną kartą SIM, a z
    inną tylko po resecie fabrycznym? Po szajsungu wszystkiego można się spodziewać ;P

  • 6. Data: 2019-07-24 20:52:08
    Od: cef <c...@i...pl>

> [...]
    z inną tylko po resecie fabrycznym? Po szajsungu wszystkiego można się spodziewać ;P

    Może i cuda, ale jak je przeskoczyć na razie nie wiem.
    Nie wiem co się robi, ale aplikacja się blokuje.
    Ani na samsungu ani na huawei nie startuowała, więc coś innego musiało
    tu działać
    skoro powinno chodzić. Ale telefony działają z innymi kartami,
    więc nie tutaj jest problem.

    Po kilku godzinach aktywacja poszła, ale na Huawei tez się wywala,
    jak instalowany jest profil karty dodatkowej
    więc raczej to problem, że karta dodatkowa nie ma opcji płacenia telefonem.
    Trzeba reklamować - na razie czekamy na odpowiedz na pytanie mailem.

  • 7. Data: 2019-07-25 10:33:45
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2019-07-24 o 20:52, cef pisze:

> [...]
    > więc raczej to problem, że karta dodatkowa nie ma opcji płacenia telefonem.
    > Trzeba reklamować - na razie czekamy na odpowiedz na pytanie mailem.

    Może zamiast dodawać ją jako HCE, spróbuj dodać ją bezpośrednio do
    Google Pay.

    --
    Pete

  • 8. Data: 2019-07-25 10:36:56
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 25 lipca 2019 10:33:48 UTC+2 użytkownik Pete napisał:

    > Może zamiast dodawać ją jako HCE, spróbuj dodać ją bezpośrednio do
    > Google Pay.

    A milkowi google pay kto zaimplementuje? Może Ty na nocnym posiedzeniu? ;P

  • 9. Data: 2019-07-25 12:26:10
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Żeby nie być gołosłownym - ze znanych mi (a przetestowałem sporo) jedynie santander
    ma jednocześnie opcje google pay oraz HCE. I to jeszcze HCE pełen wypas, czyli z
    darmowymi wirtualnymi debetówkami.

    Zresztą "własne" HCE wprowadziło niewiele banków - pko, pekao, santander i mille.
    Zna ktoś jakiś jeszcze (sam nie sprawdzałem getinu, aliora, boś, pocztowego, plusa -
    oraz oczywiście spółdzielni)?
    Z tych czterech tylko santander ma dodatkowo google pay.
    Zaś skarbonka wymaga fizycznej karty, żeby mieć kartę HCE.
    Z ciekawostek - dla pko i pekao HCE robiła znajoma firma ;>

    Pozostałe banki poszły w google pay - co ma wadę w postaci konieczności posiadania
    karty plastikowej.

    W "dotknij i zapłać" do wyboru (oprócz google pay, IKO, peopay, santandera i milka)
    pojawiały mi się jeszcze mBąk (do pewnego czasu - więc sądzę, że nie było to "własne"
    HCE, tylko SIMcentric i przestało się pojawiać, gdy skończyła się ważność tych kart i
    był upgrade aplikacji), orange finanse (analogicznie jak w mBąku - tylko pojawiało
    się o wiele dłużej, praktycznie do końca funkcjonowania - bo tu upgrade'u apki nie
    było) oraz ING (tu nie wiem, dlaczego, być może również mieli SIMcentric - i chyba
    nadal jest do wyboru).

  • 10. Data: 2019-07-25 12:48:57
    Od: Pete <n...@n...com>

    > Żeby nie być gołosłownym - ze znanych mi (a przetestowałem sporo) jedynie santander
    ma jednocześnie opcje google pay oraz HCE. I to jeszcze HCE pełen wypas, czyli z
    darmowymi wirtualnymi debetówkami.

    To jeszcze dodaj Aliora do listy, sprawdziłem przed chwilką.
    A mille faktycznie tylko HCE.

    --
    Pete