  • 1. Data: 2002-01-11 16:41:10
    Temat: Fundusze inwestycyjne 28 lutego
    Od: <p...@f...polbox.pl>

    Witam,

    Chciałbym zapytać sznownych grupowiczów czy jestem odosobniony w chęci
    umorzenia jednostek wpłaconych po 30.11.2001 dnia 28.02.2002 i ich odkupienia
    01.03.2002.

    Czy może któreś z TFI oferuje "konwersję" na ten sam fundusz. Bo ja na razie
    wykombinowałem DWS Pieniężny Plus na DWS Pieniężny a potem v-ce versa.

  • 2. Data: 2002-01-11 18:25:13
    Temat: Re: Fundusze inwestycyjne 28 lutego
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik <p...@f...polbox.pl> napisał w
    wiadomości

    > Chciałbym zapytać sznownych grupowiczów czy
    jestem odosobniony w chęci
    > umorzenia jednostek wpłaconych po 30.11.2001
    dnia 28.02.2002 i ich odkupienia
    > 01.03.2002.

    Obawiasz się podatku belkowego, IMO chyba jednak
    za okres do 28.02 nie będą pobierane, dopiero za
    okres od 01.03 wzwyż

    > Czy może któreś z TFI oferuje "konwersję" na ten
    sam fundusz. Bo ja na razie
    > wykombinowałem DWS Pieniężny Plus na DWS
    Pieniężny a potem v-ce versa.

    Tylko w DWS P+ to cosik koło 50k zł trzeba mieć
    (chyba że to nie problem :-))

    Sark

  • 3. Data: 2002-01-11 21:53:57
    Od: "Krab" <k...@h...pl>

> [...]
    razie
    > wykombinowałem DWS Pieniężny Plus na DWS Pieniężny a potem v-ce versa.

    ja bym nie ruszal, jak napisal Sark - bez prowizji to dopiero powyzej pewnej
    kwoty
    Pomimo, ze nawet sami bezwartosciowi pracownicy wybranych TFI twierdza, ze
    podatek obliczany bedzie od dnia zakupu - to raczej jestem pewny, ze nie
    maja racji i ze zainteresowanych bedzie na tyle duzo - ze przynajmniej 1
    osoba poda ich do sadu i wygrywajac stworzy precedens - to na wypadek -
    gdyby faktycznie tak podatek pobrali
    nawet jesli masz wiecej niz wymagane minimum - do bezplatnej konwersji - to
    o wiele wiecej mozna stracic na roznicach w kursie zakup/sprzedaz - niz na
    podatku - bo jak wiesz sa rozne wahniecia - w ktore akurat nieopatrznie
    mozna trafic
    Ja natomiast - stanowczo bede sie domagal - jakiegos potwierdzenia na dzien
    28 luty - czyli np wyplace kwote 1 zlotego w tym dniu - co da mi podstawe do
    ewentualnego spiernia sie z opornikiem

  • 4. Data: 2002-01-14 09:29:07
    Od: ROBBO <r...@r...si.ec.pl>

    p...@f...polbox.pl wrote:
> [...]

    > wykombinowałem DWS Pieniężny Plus na DWS Pieniężny a potem v-ce versa.

    A po co ?
    a juz wiem zyski z okresu do 28.02 chcesz uratowac przed Belka.
    Mysle ze nie ma wiekszego problemu ale nie lepiej umorzyc i potem znowu
    nabyc

    Pawel "ROBBO" Kaminski email:r...@s...ec.pl tel+48605077548
    Muzeum Telefonów Komórkowych - http://www.mtk.prv.pl/
    GSM-Info WAP http://wap.umts-pl.com/

  • 5. Data: 2002-01-14 09:29:58
    Od: ROBBO <r...@r...si.ec.pl>

    Sark <w...@p...onet.pl> wrote:

    > Obawiasz się podatku belkowego, IMO chyba jednak
    > za okres do 28.02 nie będą pobierane, dopiero za
    > okres od 01.03 wzwyż

    I o to chodzi. Belkowy podatek jest pbierany od ceny nabycia.
    czyli obelkuja zysk ktory byl miedzy grudniem a 28 lutego.
    a jak wyplaci to bedzie mial nieobelkowane.

  • 6. Data: 2002-01-14 09:30:55
    Od: ROBBO <r...@r...si.ec.pl>

    Krab <k...@h...pl> wrote:

> [...]
    > maja racji i ze zainteresowanych bedzie na tyle duzo - ze przynajmniej 1
    > osoba poda ich do sadu i wygrywajac stworzy precedens - to na wypadek -

    Nie masz racji tak bedzie jak mowi

  • 7. Data: 2002-01-14 15:42:10
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "ROBBO"

    > I o to chodzi. Belkowy podatek jest pbierany od ceny nabycia.
    > czyli obelkuja zysk ktory byl miedzy grudniem a 28 lutego.
    > a jak wyplaci to bedzie mial nieobelkowane.

    podatek powinni liczyc w stosunku do kursu z 1.3.2002 lub daty nabycia
    jesli nabyles po tej dacie
    Nie maja prawa pobierac podatku od roznicy w stosunku do ceny nabycia -
    nabylem pezpieczny fundusz w DWS np. 4 lata temu i palcem nie kiwne z
    jakimis wymianami na 28.2.2002
    *** blad ***

  • 8. Data: 2002-01-14 21:54:59
    Od: "maryan" <m...@b...pl>

    > A po co ?
    > a juz wiem zyski z okresu do 28.02 chcesz uratowac przed Belka.
    > Mysle ze nie ma wiekszego problemu ale nie lepiej umorzyc i potem znowu
    > nabyc

    Trochę bezsensu... większość TFI pobiera prowizję przy wpłacie (czas
    promocji
    i zerowych opłat już się skończył ;-)) więc możesz na tym wyjść jeszcze
    gorzej
    (biorąc pod uwagę fakt, że możesz posiadać także inne TFI niż Obligacyjne)!

    Zresztą na przykładzie: PEKAO pobiera 2,5% (można stargować do 2% ;-))
    od wpłaty na fundusz Obligacji (im kwota wyższa tym mniej, ale w to nie
    wnikamy)
    - co za tym idzie, jeśli sprzedaż 28.II.02 i kupisz 01.III.02 to i tak
    wyjdziesz
    na to samo [z tą różnicą, że zamiast Belce oddasz Żubrzykowi ;-)].
    Natomiast,
    jeśli masz jakiś zrównoważony lub akcyjny TFI (= wyższe prowizje) to z
    prostych
    obliczeń wynika, że możesz do tego jeszcze dołożyć ;-)

    Pozdrawiam
    Marcin

  • 9. Data: 2002-01-14 22:29:17
    Od: "Krab" <k...@h...pl>

    Użytkownik "ROBBO" <r...@r...si.ec.pl> napisał w wiadomości
    > I o to chodzi. Belkowy podatek jest pbierany od ceny nabycia.
    > czyli obelkuja zysk ktory byl miedzy grudniem a 28 lutego.

    zacytuje za rzepa:
    """"
    Art. 15. Przepisy niniejszej ustawy mają zastosowanie do opodatkowania
    dochodów (strat) uzyskanych od 1 stycznia 2002 r., z wyjątkiem art. 1 pkt 9
    lit. a) tiret drugie (chodzi o pkt 1b i 1c w ust. 1 w art. 30 ustawy -
    dopisek redakcji), który ma zastosowanie do dochodów (przychodów) uzyskanych
    począwszy od 1 marca 2002 r.
    -----

    Jak ma sie to do Twojej interpretacji ?
    jak rozumiem - do tfi jest wg Ciebie jakas inna ustawa ??

    zrodlo powyzszego np tu:
    http://www.rzeczpospolita.pl/prawo/doc/PODATKI2002/p
    df1126.html#1

  • 10. Data: 2002-01-15 07:55:55
    Od: ROBBO <r...@r...si.ec.pl>

    blad <b...@w...pl> wrote:

> [...]
    > Nie maja prawa pobierac podatku od roznicy w stosunku do ceny nabycia -
    > nabylem pezpieczny fundusz w DWS np. 4 lata temu i palcem nie kiwne z

    Liczy sie od nia zakupu jesli nastapilo oczywiscie po 1 grudnia 2001r.