  • 1. Data: 2003-06-27 11:11:42
    Temat: Fortis sie wycofa?
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Zwrot z kapitalu Fortis ma powiedzmy taki sobie - a patrzac na
    wielkosc banku to rzeczywiscie jest "problem".

    W tym roku caly zysk poszedl na wyplate dywidendy. To znaczy, ze
    wlasciciel zbiera zabawki z piaskownicy. Sytuacja na rynku jest trudna
    przeciez.
    O pomysle wycofania sie - moga swiadczyc ich osttnie ruchy - czyli na
    przyklad pozostawienie ePakietu tak jak jest (nie rozwijaja go dalej),
    ale z wysokim oprocentowaniem 4,5% + darmowe wyplaty z obcych
    bankomatow (100% ze bank do tego doplaca ;)
    Obnizenie progow dla zlotego i srebrnego pakietu.
    Akcje promocyjne dla rachunkow dla przedsiebiorcow.
    Jednym slowem - typowe dzialanie - nachapaja sie mniej zyskownych
    klientow - ale pozniej inwestor bedzie placil za kazdego zdobytego
    klienta (jak na przyklad Nordea w LG czy w Lukasie). Jako, ze
    wiekszosc klientow jest z wyzszego segmentu - to i te nowa drobnice
    upchnie sie po wyzszej cenie ;)

    No ciekawe kiedy sie wycofaja? Pewnie w przyszlym roku - tylko pytanie
    czy przed czy juz po naszym wejsciu do UE.
    I komunikat:
    WZA Fortis Banku
    Zwyczajne Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy Fortis Bank Polska SA
    zatwierdziło 26 czerwca sprawozdanie finansowe banku i udzieliło
    pokwitowania Zarządowi oraz Radzie Nadzorczej. Ubiegłoroczny zysk
    netto w wysokości 31,4 mln zł akcjonariusze przeznaczyli niemal w
    całości na wypłatę dywidendy.
    calosc: http://www.prnews.pl/html.php/display?article=2781

  • 2. Data: 2003-06-27 11:48:16
    Temat: Re: Fortis sie wycofa?
    Od: "Szymon Bzoma" <s...@N...gazeta.pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl> napisał(a):
> [...]
    > ale z wysokim oprocentowaniem 4,5% + darmowe wyplaty z obcych
    > bankomatow (100% ze bank do tego doplaca ;)

    Od 26.06.03 oprocentowanie e-konta już tylko 3,5%
    Nie wiem tylko czy to świadczy za czy przeciw wycofaniu się banku :-)
    Na pewno mnie to nie cieszy.
    Szymon

  • 3. Data: 2003-06-27 13:44:21
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Szymon Bzoma"

    > Od 26.06.03 oprocentowanie e-konta już tylko 3,5%

    no i wszystko jasne z tymi lokatami ktorych nie rozumieliśmy (jaki interes
    zakladac lokate jak jest na e-pakiecie 4,5%). A jaj już zdążyłem wysmarować
    do nich zapytanie
    *** blad ***
    Fortis: Atrakcyjne lokaty wakacyjne! 1 miesiąc - 4,45%, 14 dni - 4,30%, 7
    dni - 4,25%.

  • 4. Data: 2003-06-27 13:51:38
    Od: "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl>

    Szymon Bzoma wrote:
> [...]

    O proszę, a ja myślałem że oprocentowanie zostanie utrzymane jako
    wabik...

    --
    ukłony - skowi
    skowi (at) gazeta pl

  • 5. Data: 2003-06-27 13:53:27
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    bdhhol$ova$...@a...news.tpi.pl,
    blad <b...@W...pl>:
> [...]
    >
    > no i wszystko jasne z tymi lokatami ktorych nie rozumieliśmy (jaki
    > interes zakladac lokate jak jest na e-pakiecie 4,5%). A jaj już

    Przez Ciebie obnizyli ;)

    --
    Robert

  • 6. Data: 2003-06-27 14:28:15
    Od: r...@g...pl

    Czy przeznaczenie całości zysku na dywidendę jest sygnałem wycofywania się?
    Według mnie zdecydowanie nie. W innym wypadku Handlowy też byłby na sprzedaż
    (99% zysku poszło na dywidendę) - a chyba nie jest, prawda? Przeznaczenie
    całości zysku na dywidendę w Fortisie przede wszystkim wynika z wysokiego
    wskaźnika wypłacalności - po co zwiększać kapiały, skoro bank jest nadpłynny.
    Poza tym, pewno Fortisowi w Belgii przyda się nawet ta odrobinka kasy w
    Polski - nie wiedzie im się ostatnio zbyt świetnie.
    Co do wątku sprzedaży jako takiej - w zeszłym roku był znacznie lepszy czas,
    gdy mieli zainteresowanego - BRE się przecież wokół nich kręciło, ale
    ostatecznie odpuścili - nie dogadali się co do ceny.
    Mimo wszystko zgadzam się, że miejsca dla takiego bączka jak Fortis w Polsce w
    dłuższej perpsektywie nie ma - więc cieszmy się tym oprocentowaniem i
    darmowymi wypłatami z bankomatów póki czas!!!

    Z wakacyjnym pozdrowieniem
    Redface

  • 7. Data: 2003-06-27 14:46:56
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    > Fortisie przede wszystkim wynika z wysokiego wskaźnika wypłacalności
    > - po co zwiększać kapiały, skoro bank jest nadpłynny.

    A co powiesz na to?
    "Z Zarządu Fortis Banku odchodzą Belgowie: Jean-Marie De Baerdemaeker
    oraz Andre Van Brussel. Zastąpią ich Polacy: Jan Bujak i Jaromir
    Pelczarski."

    Poza tym, pewno
    > Fortisowi w Belgii przyda się nawet ta odrobinka kasy w Polski - nie
    > wiedzie im się ostatnio zbyt świetnie.

    Dokladnie. Idzmy zatem dalej

> [...]
    nich
    > kręciło, ale ostatecznie odpuścili - nie dogadali się co do ceny.

    BRE w tamtym roku mialo taka strate, ze o przejeciu nie mogloby byc
    mowy - raczej to byl balon probny - wszycy czekaja do przyszlego
    roku...

    > Mimo wszystko zgadzam się, że miejsca dla takiego bączka jak Fortis
    > Polsce w dłuższej perpsektywie nie ma - więc cieszmy się tym
    > oprocentowaniem i darmowymi wypłatami z bankomatów póki czas!!!

    Ano wlasnie - skoro nie ma miejsca - to lepiej bank sprzedac i
    realizowac zyski.
    BH bedzie sie rozwijal i docelowo Citi chce miec 75% akcji - a Fortis
    ma byc wycofany z gieldy - ale pewnei predzej go komus sprzedadza.
    Aha - nie twierdze, ze bedzie gorzej (wrecz moze zdobede w koncu te
    cholerna VC ;)

  • 8. Data: 2003-06-27 16:15:20
    Od: "Wilczek" <w...@a...net.pl>

    > O proszę, a ja myślałem że oprocentowanie zostanie utrzymane jako
    > wabik...

    Mowilem, ze im sie zapomnialo :-))

  • 9. Data: 2003-06-27 19:52:49
    Od: "Grzegorz Podsiadło" <e...@a...w.stopce>

    Michał 'Amra' Macierzyński wrote in news:bdhl7b$4so$1@news.onet.pl:

    > Aha - nie twierdze, ze bedzie gorzej (wrecz moze zdobede w koncu te
    > cholerna VC ;)

    No właśnie, nie strasz. ;]

    A VC do czego Ci jeszcze potrzebna, jak masz kk z Multi ?

    Mój wniosek o VC wysłany przez Planet gdzieś zaginął. 4 czerwca
    dostałem info że przekazali do oddziału, i cisza od tego czasu. Jak nie
    zapomnę to zadzwonię do Agnieszki K., która jest podobno moim opiekunem
    rachunku, i wypytam się co tam z moim wnioskiem. Oferowała kiedyś
    przejście na Srebrny/Złoty, więc może coś się uda wyciągnąć... ;))

    --
    empeg // e m p e g /a t/ h o t /d o t/ p l

    {00CC5AE1-B787-4077-9179-4756C161DA1E}

  • 10. Data: 2003-06-27 21:25:37
    Od: "Smaug" <s...@t...pl>

    Pewnego dnia Michał 'Amra' Macierzyński ( m...@p...pl)
    wyklikal/a :

    ... a ja tam wlasnie przenosze rachunek,

    --
    Pozdrawiam
    SmauG