eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiFortis, e-pakiet i KK - zamykanie rachunków. Jakie procedury? › Re: Fortis, e-pakiet i KK - zamykanie rachunków. Jakie procedury?
  • From: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Fortis, e-pakiet i KK - zamykanie rachunków. Jakie procedury?
    Date: Sun, 9 May 2010 12:17:18 +0200

    Użytkownik "MK" <m...@i...pl>
    > Tzn. masz ten USB stick na podpis elektroniczny, tak? Tez go mam
    > niestety w zaden sposob nie moge znalezc dla niego zastosowania, po
    > rozstaniu sie z Fortisem...

    U mnie się nadal przydaje, ale trzeba zapytać kogoś z Comarchu
    dla kogo jeszcze zrobili to oprogramowanie - wiem że dla podpisu
    elektronicznego różnych dokumentów

    znalazłem kiedyś w iternecie dokumentację do tego programu i po jej
    przeczytaniu zadałem Fortisowi kilka pytań - odpowiedz na pierwsze jest
    rewelacyjna "krótki pin nie wpływa na bezpieczenstwo" :-))
    *** blad ***

    PS - oto pytania i odpowiedzi Fortisa:
    -> Dlaczego w aplikacji ToolboxFORTIS ograniczono możliwości już
    funkcjonującego oprogramowania - np. PIN tylko do 4 cyfr?

    Pierwsze karty kryptograficzne dostarczone do Banku miały możliwość
    ustawienia kodu PIN jedynie 4-ro znakowego. Później, gdy Bank otrzymał
    tokeny, zdecydowano, że należy zestandaryzować te dwa urządzenia
    kryptograficzne i dlatego też PIN ma 4 znaki. W związku z tym, że
    autoryzacja przy obecnie wykorzystywanym podpisie elektronicznym opiera
    się na zasadzie "coś wiesz i coś masz", długość kodu PIN nie wpływa
    negatywnie na bezpieczeństwo.

    Ad. 2.

    -> Na token jest ponoć możliwość wgrania pliku (dowolnego pliku z
    dysku). Jaką może mieć wielkość ten plik? Czy można go wyciągnąć z
    tokena na dysk? Kolejne pytanie - po co jest taka opcja i ile miejsca
    jest dostępne, Klient ma na tokenie 2 pary kluczy.

    Na token lub kartę jest możliwość wgrania pliku z dysku. Wielkość pliku
    zależy od ilości dostępnej pamięci na karcie/tokenie. Aktualnie nie ma
    możliwości wyciągnięcia pliku z tokena na dysk. Jest to spowodowane
    faktem, że Bank oferuje nośniki jedynie w celu przechowywania na nich
    kluczy przeznaczonych do korzystania z Pl@net/BiznesPl@net (nie chcemy,
    żeby te pliki można było z pliku wyciągnąć).
    Wersja udostępniana Klientom przez Fortis nie jest więc pełną wersją
    jaką oferuje CA.

    Ad. 3.

    -> Na token jest możliwość wgrania certyfikatu - po co? - czy jest
    możliwość użycia wygenerowanych kluczy do podpisu maila, żeby potem
    dostawać maile szyfrowane?

    Istnieje możliwość wykorzystania tokena do podpisywania wiadomości
    szyfrowanych. Po wgraniu na token certyfikatu wraz ze skojarzonymi z nim
    kluczami istnieje możliwość podpisywania i szyfrowania emaili. Bank nie
    rekomenduje jednak stosowania nośników w tym celu, z uwagi na to, że nie
    wiemy dokładnie które certyfikaty są obsługiwane przez oprogramowanie
    oraz z uwagi na to, że Bank skupił się na przystosowaniu tokenów do
    swoich potrzeb (pod takim kątem wykonywane były testy).

    Ad. 4.

    -> Czy wersja dla Fortisa współpracuje z pozostałym oprogramowaniem
    Comarchu np. do podpisywania dokumentów, jeśli wkopiuję na token
    odpowiedni certyfikat?

    Bank nie rekomenduje stosowania tokenów/ kart do innych celów niż
    logowania i autoryzacja w Pl@net/BiznesPl@net.